Moeilijk starten

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 13:40 #792970 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Moeilijk starten
niet regelmatig maar kan wel. als je een scheur in je spruitstuk hebt wat door warmte dichttrekt start de auto in principe meestal redelijk vlot, loopt dan een tijdje best beroerd waarbij duidelijk een ploffend geluid te horen is in de motorruimte waarop het geluid langzaam wegsterft en de motor beter begint te lopen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 13:41 #792975 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Moeilijk starten
Dit komt mij bekend voor, alleen had ik een B14.2 uit 1982. Bij mij lag het aan een gare carburateur die aan revisie toe was.

Altijd moeilijk en lang starten, veel roken, bokken etc. Warm was er niks meer aan de hand.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2009 20:06 #793040 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Moeilijk starten
crap, welk onderdeel van de carb heb je dan vervangen?

of gewoon volledig gereviseerd en dus geen idee wie de boosdoener was?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 20:09 #793041 door Anjo van den Akker
oehh das een goeie, die heb ik een hele tijd terug uit en in elkaar gezet;

vlotterhoogte was nie goed en het vlotterdekselpakking was op een verkeerd stukje gescheurd, meer weet ik er niet meer van

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2009 23:02 #793076 door V300 register
Nu we het er toch over hebben ik neem aan dat dit on topic is, hoe makkelijk is een 14.3e om te bouwen naar een 14.4e.

(als dit al kan) is dat gewoon een kwestie van weber aanschaffen, spruitstuk, voorpijp (middendemper????) en klaar is kees?

Ja niet normaal welke 14,3e heeft nu geen gescheurd spruitstuk. Volgens mij alleen diegene met minder dan 30.000 km!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 23:12 #793078 door Anjo van den Akker
is offtopic maar om er een nieuw topic voor te maken is ook weer zoiets...

de kop van een b14.3 is van binnen ook weer net even wat anders; bij een ombouw moet je denken aan uitlaat spruitstuk + voorpijp, wel opletten dat je een versie hebt zonder katalysator anders heb je niets aan de voorpijp (of je moet handig zijn met een slijptol en lasapparaatje) inlaatspruitstuk + carburateur + renix ontsteking + verdeleras

het originele vermogen voor zo'n blok ga je door de andere kop geometrie niet halen maar tussen de 68 en 70pk zal er dan nog wel uit te halen zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2009 23:28 #793081 door V300 register
5 a 6 pk extra ongeveer dus. Dat lijkt weinig maar is best nog wel veel. Alleen tja verdeleras ook al.... Renix onsteking zit er toch al op, ik heb geen contactpunten.

Ik heb mijn spruitstuk vervangen door een beter exemplaar. Mijn winner stuk was van voor tot zelfs aan de achterkant door gescheurd. IK merk nu al heel erg veel verschil, hij loopt veel beter en is veel stiller.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 23:32 #793083 door Anjo van den Akker
ik ging er vanuit dat je b14.3 met contactpunten uitgerust was zoals de meeste, maar blijkbaar is die van jou een van de weinigen die al een renix heeft:D in dat geval moet je alsnog zowieso de renix unit overzetten! verdeleras mag je vast laten zitten;)

vermogensverschil merk je trouwens alleen als je de 2e trap van de weber open trekt..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 00:09 #793085 door V300 register
MMm ja ik snap er geen zak van in elk geval. Geschroefde verdeel kap, rotor er onder en de "bobine" is zo,n groot geval met allerlei stekkertjes er boven op en volgens mij staat er ergens met een wit stickertje met zwarte letters iets van renix op...

Sorry bendix staat erop. Is dat een renix? Ik weet wel dat de wegenwacht die bij volvo gewerkt had een keer verbaasd zei huh moderne onsteking in een winner...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2009 08:28 #793091 door V300 register
Volgens mij is Bendix een merknaam. Ben nog langs de fabriek in Frankrijk gereden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC