Verbruik verbeteren bij 1.4l Carb

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2009 08:28 #788363 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verbruik verbeteren bij 1.4l Carb
Zal ik eens wat melden waar ik waarschijnlijk de halve 300club verontwaardig over mij heen krijg.
Regelmatig krijg ik aantal verkopers van allerlei onderhoudsmiddelen aan mijn bureau.
Zo ook een van Interflon. Ik ben altijd zeer wantrouwend en volgens de collega's koop ik zeer verantwoord in.
Zo is algemeen bekend dat ik Volvo/Daf of Daf/Volvo freak ben en zo zijn de onderwerpen of verkooppraatjes altijd redelijk technisch.
Ik kreeg van Interflon een klein busje olie toevoeging waar net als jaren geleden veel betere prestatie belooft worden. Na een hele wiskundige uitleg met moleculen en zo heb ik dit voor kennisgeving aangenomen en geloof er totaal niet in. Ik heb een heel verslag gelezen over een test met tandwielkasten waar dit expirimenteel was uitgetest 5 kasten wel en 5 kasten niet met meetgegevens e.d.
Wat ik de man niet verteld had was dat ik deze toevoeging na een aantal weken het busje op de werkbank gehad te hebben toch in mijn 2-cilinder Daf 46 gedaan.:woops::woops:
Ik kon en nog steeds is het voor mij onbestaanbaar maarrrrrr de motor loopt veel beter, soepeler en rustiger en zelfs iets zuiniger. Ik ben zeker wantrouwend maar na een aantal maanden met dit spul in de motor moet ik toch bekennen dat in zekere mate werkt.
Geloof mij, ik ben net zo wantrouwend als de meeste techneuten met dit soort bijna wondermiddeltjes maar ik kan v.w.b. de 2-cilinder er niet omheen. Na toevoeging van dit middel in de olie liep na korte tijd de motor veel beter.

Zijn er nog meer mensen die dit uitgeprobeerd hebben en er niet voor uit durven te komen:lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2009 13:38 #788373 door V300 register
er zit toch geen PFTE (teflon) in he?

Er is wel degelijk "wonderspul" wat ook echt werkt; de werkzame componenten van TSL (Tri Star Lube) worden ook als additief gebruikt in leger en brandweer toepassingen etc. Dat werkt dus zelfs ondanks de ongelofelijk ongeloofwaardige reclame uitspattingen op hun website :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 15:19 #788538 door V300 register

antiekeradio;113647 schreef : er zit toch geen PFTE (teflon) in he?

Er is wel degelijk "wonderspul" wat ook echt werkt; de werkzame componenten van TSL (Tri Star Lube) worden ook als additief gebruikt in leger en brandweer toepassingen etc. Dat werkt dus zelfs ondanks de ongelofelijk ongeloofwaardige reclame uitspattingen op hun website :+

Ik zal vanavond eens kijken of er ook teflon in zit, ik heb het busje nog achter en onzichtbaar:crazy1:op mijn werkbank staan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 15:42 #788543 door V300 register

slb_340;113589 schreef :

Ik gebruik altijd deze onderdelen (ook voor luchtfilter).

Die heb ik ook gekocht voor mijn grote beurt voor mijn eigen 340! Dacht niet te besparen en hoop dat het nu ook profijt gaat geven!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2009 16:03 #788545 door V300 register
Ik rij al jaren met Mann filters, prima dingen en doen niet onder voor de Volvo versie. (Zeker met een VW diesel blok dat uit een LT komt wilde ik de gok wel wagen ;) )

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC