Lekke radiator
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-06-2009 23:39 #783126
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekke radiator
bij een 1400 is het de besproken 100 euro weggegooid als je na een kapotte koppakking de kop niet laat vlakken.
zoals altijd ??rst diagnose. Zou me niks verbazen als er iets anders lek is.
zoals altijd ??rst diagnose. Zou me niks verbazen als er iets anders lek is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2009 23:42 #783128
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Lekke radiator
Olie, filter en koelvloeistof reken ik tot standaard onderhoudsmateriaal en heb ik inderdaad niet meegerekend. Als dat recentelijk al vervangen is is het inderdaad een beetje jammer en is de operatie al wat duurder...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2009 17:15 #783229
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lekke radiator
Draai de olievuldop eens los en kijk wat er onder zit (onderop de dop bedoel ik).
Zelfde met de peilstok van de olie.
Als hier geen witte smurrie aan zit, kun je er aardig vanuit gaan dat je lekker kunt slapen vannacht.
Neemt niet weg dat bovenstaande niet waterdicht is!
Zelfde met de peilstok van de olie.
Als hier geen witte smurrie aan zit, kun je er aardig vanuit gaan dat je lekker kunt slapen vannacht.
Neemt niet weg dat bovenstaande niet waterdicht is!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2009 17:28 #783236
door V300 register
Leuk.volvofiel;108238 schreef : Neemt niet weg dat bovenstaande niet waterdicht is!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2009 22:49 #783506
door V300 register
ha, even een reactie! Was geen koppakkings probleem maar een lekke slang en misschien een lek in de radiator. Even een compliment voor Anjo die zeer handig te werk ging
dus mijn autootje gaat nog even mee en dan ben ik bij de klusdag van de partij, gegroet allen en ook bedankt voor de tips!

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-06-2009 23:25 #783511
door V300 register
Ik begin sinds vandaag weer wat vertrouwen te krijgen in mijn gerepareerde radiator! Ik heb er vanmiddag een half uur mee in de file gestaan en alles blijft mooi dicht! Geen druppels te zien op de radiator en het vaatje zit nog even vol als voorheen! Wat een opluchting! Nu rest mij nog 1 ding en dat is het blok en radiator is helemaal doorspoelen en er nieuwe koelvloeistof in gooien! Wat er nu in zit is een restje nieuw en recuperatie van wat ik uit mijn oude heb kunnen redden! Das half werk, ik weet het, maar op een feestdag geraak je nu eenmaal moeilijk aan koelvloeistof!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2009 11:38 #783540
door V300 register
Karsten, als je een nieuwe radiateur plaatst kun je het beste eerst water er in gooien. Dan een dagje rijden om te spoelen, dan weer water er in, weer een dagje rijden om te spoelen en dan koelvloeistof er in.
Je zult je verbazen over de hoeveelheid zooi die losweekt als je 2 daagjes met water er op rijdt. Het is zonde van je koelvloeistof om dat er meteen in te gooien want je moet toch nog 1/2x verversen in dezelfde week.
Je zult je verbazen over de hoeveelheid zooi die losweekt als je 2 daagjes met water er op rijdt. Het is zonde van je koelvloeistof om dat er meteen in te gooien want je moet toch nog 1/2x verversen in dezelfde week.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2009 12:29 #783547
door V300 register
Kan het dan geen kwaad met gewoon water rondrijden! Dat heeft toch bijlange na niet dezelfde specificaties qua koelvermogen enz...
Ik was eigenlijk gewoon van plan, de thermostaat los te halen en dan gewoon de tuinslang erin en spoelen maar als het echt geen kwaad kan, dan is jouw tip ook wel heel erg handig, beter en een heel stuk goedkoper...
Ik moet echt sowieso spoelen, want er zit echt rotzooi koelvloeistof in!
Ik was eigenlijk gewoon van plan, de thermostaat los te halen en dan gewoon de tuinslang erin en spoelen maar als het echt geen kwaad kan, dan is jouw tip ook wel heel erg handig, beter en een heel stuk goedkoper...
Ik moet echt sowieso spoelen, want er zit echt rotzooi koelvloeistof in!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2009 12:35 #783548
door V300 register
Dat doe ik normaal altijd. Water gaat wel roesten, maar als je er een dagje mee rondrijd en dan er uit haalt gaat het gewoon. In warme landen (zuid-europa) rijden veel mensen trouwens altijd op water. Daar heeft koelvloeistof maar amper zin.
Ik hang ook altijd de tuinslang er in, en dan onder de aftapplug open. Dan motor laten lopen en tuinslang laten lopen. Werkt perfect.
Ik hang ook altijd de tuinslang er in, en dan onder de aftapplug open. Dan motor laten lopen en tuinslang laten lopen. Werkt perfect.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-06-2009 12:54 #783550
door V300 register
aftapplug? waar zit die dan? Jij hebt het over een 2 liter zeker!
Ik heb een 1.4-tje en daar weet ik echt geen aftakplug zitten eigenlijk...
Ik heb een 1.4-tje en daar weet ik echt geen aftakplug zitten eigenlijk...
Moderators: Mark Smeets