Lekke radiator
- V300 register
- Verbannen
-
Das echt erg als die dingen schaars worden 5 jaar geleden had je er zo 1 voor 20 euro!
Niet alles word schaars vooral de onderdelen die vaak stuk gaan, voorschermen ed worden schaars.
In dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat Erik zegt want ik denk dat het hem daar om gaat hoor, dat die die onderdelen liever aan een liefhebber van zo,n auto geeft dan niet. En als liefhebber ben je natuurlijk lid, zegt iemand die al 3 jaar geen lid was....
Maar dat was omdat ik echt geen geld had.
Ik moet wel zeggen dat ik wel blij ben dat ik een aantal reserve onderdelen heb: nieuwe emvk, (via volvodealer met zeuren en korting) complete cvt, radiateur, 2 cvt koppelingen met drukgroep lagers en toplagers, tweedehandse tachnorelais, 2 voorste slangen radiateur voor het geval dat. Wielremcyilnders, voorste lager, nieuwe chokekabel, pakkingen, remslangen nieuw, nieuwe waterpomp. Ik loop geen enkel risico dat zie je wel, dat ik dadelijk een waterpomp kan kopen voor 100 euro die ik 4 jaar geleden voor 17 heb aangeschaft.
Kortom toen ik het nog goedkoop kon kopen ben ik vast mijn slag gaan slaan en heb er jaren via internet voor moeten sparen. Ik heb er geen spijt van. Elk onderdeel kan ik altijd alsnog minmaal voor de zelfde prijs verkopen dan dat ik nu gedaan heb. Maar dat doe ik niet. Ik wil nog 10 jaar met een 340 rijden vandaar dat ik een kleine reserve collectie heb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Groet,
Een liefhebber die geen lid is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
daanheijn;107050 schreef : Een liefhebber die geen lid is.
:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
daanheijn;107050 schreef : Groet,
Een liefhebber die geen lid is.
Hoi Daan,
nu ben ik toch even benieuwd; heeft dat nog een speciale reden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
hai,
ik zat met hetzelfde euvel, terug gekomen vanuit Frankrijk en elke 50 km was moest ik bijvullen anders begon de motor te koken, het kan natuurlijk een slangetje zijn wat poreus is maar volgens mijn collega's op het werk wijst witte rook uit de motor op lekke koppacking?
Eigenlijk zoek ik iemand die even een goede diagnose kan geven, want deze auto heb ik sinds maart en ondanks jullie positieve verhalen over de Volvo kom ik nog niet verder dan een bankrekening die zwaar aan het overkoken is.
Tot dus ver de hele motor laten checken, nieuwe uitlaat, nieuwe demper, remblokjes en slangetjes etc...etc...
wie oh wie? ik zit in amsterdam,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dstallinga;108016 schreef : Eigenlijk zoek ik iemand die even een goede diagnose kan geven, want deze auto heb ik sinds maart en ondanks jullie positieve verhalen over de Volvo kom ik nog niet verder dan een bankrekening die zwaar aan het overkoken is.
Snel checken of je koppakking lek is is eenvoudig. Haal het bovenste slangetje van het koelvloeistofreservoir los (van de bovenkant van de radiator naar de zijkant van het expansievaatje) en steek deze, na starten van de wagen, in het koelvloeistofvaatje. Als ie dan borrelt is de koppakking zeker lek.
De meeste garages kijken in het vaatje en als ie niet borrelt is de koppakking niet lek. Bij de volvo's (ook de 780's) zorgt dat bovenste slangetje dat het 'borrelen' via het bovenste slangetje in het lege deel van het expansievaatje uit komt, waardoor je het dus niet ziet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.