Lekke radiator

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2009 09:01 #779574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekke radiator
Op internet staan ze. 175 euro nieuw op marktplaats je moet wat over hebben voor je volvo he.

Das echt erg als die dingen schaars worden 5 jaar geleden had je er zo 1 voor 20 euro!

Niet alles word schaars vooral de onderdelen die vaak stuk gaan, voorschermen ed worden schaars.

In dat opzicht kan ik me wel voorstellen dat Erik zegt want ik denk dat het hem daar om gaat hoor, dat die die onderdelen liever aan een liefhebber van zo,n auto geeft dan niet. En als liefhebber ben je natuurlijk lid, zegt iemand die al 3 jaar geen lid was....

Maar dat was omdat ik echt geen geld had.

Ik moet wel zeggen dat ik wel blij ben dat ik een aantal reserve onderdelen heb: nieuwe emvk, (via volvodealer met zeuren en korting) complete cvt, radiateur, 2 cvt koppelingen met drukgroep lagers en toplagers, tweedehandse tachnorelais, 2 voorste slangen radiateur voor het geval dat. Wielremcyilnders, voorste lager, nieuwe chokekabel, pakkingen, remslangen nieuw, nieuwe waterpomp. Ik loop geen enkel risico dat zie je wel, dat ik dadelijk een waterpomp kan kopen voor 100 euro die ik 4 jaar geleden voor 17 heb aangeschaft.

Kortom toen ik het nog goedkoop kon kopen ben ik vast mijn slag gaan slaan en heb er jaren via internet voor moeten sparen. Ik heb er geen spijt van. Elk onderdeel kan ik altijd alsnog minmaal voor de zelfde prijs verkopen dan dat ik nu gedaan heb. Maar dat doe ik niet. Ik wil nog 10 jaar met een 340 rijden vandaar dat ik een kleine reserve collectie heb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2009 10:11 #779584 door V300 register
Tip van Frans is een goede: bel even met de autosloop. Meestal zit er een soort van statiegeldregeling op, dus als je na montage van je gereviseerde gebruikte terugkomt om je oude lekke 'teur in te leveren, krijg je nog vijf euro terug of zoiets.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-06-2009 12:04 #779602 door V300 register
Bedankt heren, heb mogelijjk al via via een radiator op het oog. Moet even kijken of die nog goed is.

Groet,

Een liefhebber die geen lid is.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2009 21:16 #779664 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lekke radiator

daanheijn;107050 schreef : Een liefhebber die geen lid is.

:+ :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 14:15 #779808 door V300 register
Enneh Paul, jij hebt als het goed is nog een radiator van de 343 die we ooit bij Jack gehaald hebben liggen :-) Dus jij bent voorzien ;-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 15:31 #779838 door V300 register

daanheijn;107050 schreef : Groet,

Een liefhebber die geen lid is.

Hoi Daan,

nu ben ik toch even benieuwd; heeft dat nog een speciale reden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2009 15:34 #779840 door V300 register
Ik heb er ook nog een nodig, blijkbaar is het goeie weer niet zo goed voor onze volvo'tjes!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2009 08:58 #783010 door V300 register
radiator, koeivloeistof lek?, koppacking?

hai,
ik zat met hetzelfde euvel, terug gekomen vanuit Frankrijk en elke 50 km was moest ik bijvullen anders begon de motor te koken, het kan natuurlijk een slangetje zijn wat poreus is maar volgens mijn collega's op het werk wijst witte rook uit de motor op lekke koppacking?

Eigenlijk zoek ik iemand die even een goede diagnose kan geven, want deze auto heb ik sinds maart en ondanks jullie positieve verhalen over de Volvo kom ik nog niet verder dan een bankrekening die zwaar aan het overkoken is.

Tot dus ver de hele motor laten checken, nieuwe uitlaat, nieuwe demper, remblokjes en slangetjes etc...etc...
wie oh wie? ik zit in amsterdam,

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2009 11:02 #783014 door V300 register
Onze vliegende service Anjo? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2009 13:31 #783032 door V300 register

dstallinga;108016 schreef : Eigenlijk zoek ik iemand die even een goede diagnose kan geven, want deze auto heb ik sinds maart en ondanks jullie positieve verhalen over de Volvo kom ik nog niet verder dan een bankrekening die zwaar aan het overkoken is.

Snel checken of je koppakking lek is is eenvoudig. Haal het bovenste slangetje van het koelvloeistofreservoir los (van de bovenkant van de radiator naar de zijkant van het expansievaatje) en steek deze, na starten van de wagen, in het koelvloeistofvaatje. Als ie dan borrelt is de koppakking zeker lek.

De meeste garages kijken in het vaatje en als ie niet borrelt is de koppakking niet lek. Bij de volvo's (ook de 780's) zorgt dat bovenste slangetje dat het 'borrelen' via het bovenste slangetje in het lege deel van het expansievaatje uit komt, waardoor je het dus niet ziet.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC