Lekke radiator
- V300 register
- Verbannen
-
Niet als het niveau zo laag is geweest dat de radiator nog op niveau moet komen, dan borrelt het ook in het expansievaatje. Dat was bij mij althans het geval en naar het schijnt komt dat door de baan die de koelvloeistof moet afleggen door dat slangetje (omlaag en weer omhoog). Als het niveau weer echt goed op peil is een tijdje, dan moet het borrelen voorbij zijn (kun je ook in de radiator checken, dop van de radiator eraf halen). Bij mij zat de schrik er laatst ook goed in, maar het lijkt toch mee te vallen, gelukkig.huysmans;108040 schreef : Snel checken of je koppakking lek is is eenvoudig. Haal het bovenste slangetje van het koelvloeistofreservoir los (van de bovenkant van de radiator naar de zijkant van het expansievaatje) en steek deze, na starten van de wagen, in het koelvloeistofvaatje. Als ie dan borrelt is de koppakking zeker lek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zal dinsdag met anjo (want ik ben vooralsnog geen technisch wonder) (al vond ik het al heel stoer om steeds stil te staan langs de snelweg en over 800 km 17 uur te doen) kijken of het koppacking is. bid voor me, want ik geloof dat anders dit oude besje aan haar einde komt :worship: en ik zonder auto :flame:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het zou ook zo jammer zijn, want ik ben net lid en heb de auto pas 3 maanden en inmiddels heeft dat ding al 8 keer in de reparatie gestaan.
groetjes again..
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Voor bijvoorbeeld Anjo zijn dit (vind ik dan) klusjes van niets. Tenminste, bij een Volvo 340/360 niet omdat je overal goed bij kunt.
Vaak in reparatie kan komen door achterstallig onderhoud. Normaal heb je niet zoveel problemen met een V300 serie. Bedenk maar zo: Wat jij vervangt gaat in principe niet meer kapot. Dan heb je voor relatief weinig geld toch een goede en comfortabele auto.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Als je het l??t doen kost het je honderden euro's aan manuren.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
5 liter olie, 5 liter koelvloeistof, oliefilter, koppakking en je zit al zo op 100 euro aan materiaal, en dan heb je daar je uren nog niet bij EN het risico dat de kop gevlakt moet worden!!
vooralsnog, eerst even kijken dinsdag, zien we daarna wel verder.
- V300 register
- Verbannen
-