Terugvallen staionair toerental bij pompen met rem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2009 21:16 #777659 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Terugvallen staionair toerental bij pompen met rem
duss.... kan het niet zo zijn dat je rembekrachtiger kapot is
op de manier van ik rem en er ontstaat ineens een groot vacuum lek ofzo,dan kan de motor dus ook afslaan
ps ik heb geen idee hoe zon ding in elkaar zit dus
correct me if i'am wrong

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2009 21:47 #777669 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Terugvallen staionair toerental bij pompen met rem

daanheijn;104987 schreef : Vandaag is het weer hopeloos gesteld met de auto (b14 5-bak). De motor draaid nu echt schokkend stationair met wisselende stationairloop. Daarbij komt nu nog het grooste probleem: De auto slaat af bij het remmen voor een stoplicht!

Onderstaande zaken zijn vervangen/gereviseerd:

- Carburateur: alle pakkingen, o-ringen, membraampjes en vlotternaald.
- Pakkingen onder carburateur zijn vervangen en pakking tussen spruitstuk en cilinderkop ook!
- Bougies (NGK), kabels, rotor en kap
- CO is afgesteld op 0,5 (met cat)

De auto heeft gekgenoeg een paar dagen goed gelopen en is daarna langszaam bergafwaards gegaan tot vandaag!
Ik heb alle aansluitingen rond de carburateur ingespoten met remmenreiniger om lekjes na te lopen. Motor reageerd hier absoluut niet op. Voor zover ik nu dus kan inschatten lijkt er geen lek rondom deze aansluitingen te zijn. Een lek ik een van de slangen heb ik zo een twee drie ook niet kunnen bespeuren. Ook niet van de 'trommeltjes' in de kunstof slang naar de rembekrachtiging...

Even een weergave van mijn gemoedstoestand op dit moment:

:cry2::cry2::cry2::cry2::cry2::cry2::cry3::cry3::cry3::cry3::cry3::(:(:(:(:(:S:S:S:S:S:cry::cry::cry::cry::cry:

Waar zit die slang voor de rembekrachtiging bij jou aangesloten? Spruitstuk?

Je verhaal komt me een beetje bekend voor namelijk.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 01:04 #777700 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Terugvallen staionair toerental bij pompen met rem
Lijkt me een plausibele theorie, Ronald. Komt eigenlijk maar weinig voor dat de rembekrachtiger(pot) kapot gaat. De nieuw type potten heb ik nog een aantal van liggen. Het oude type slechts 1

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2009 11:42 #777707 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Terugvallen staionair toerental bij pompen met rem
Heb niet het idee dat de rembekrachtiger kapot is. Als er sprake is van een groot lek daar, dan zal de bekrachtiging zelf ook niet goed functioneren wat je merkt bij het remmen.

Na 250km gisteren en vandaag slaat de motor ineens niet meer af bij het remmen!? Stationair schokt de motor nog wel heel erg en de motor hapert nu ook weer in lage toeren op de snelweg.

In lage toeren (50 in zijn vijf) uitrollen met gas los heeft dan ook af en toe een klapperende aandrijflijn tot gevolg.

Wat ook opmerkelijk is, is dat de motor nu ook steeds een beetje nadieseld als deze wordt uitgezet.

Allemaal dikke lol dus ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2009 16:08 #777890 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Terugvallen staionair toerental bij pompen met rem

daanheijn;105071 schreef :
Wat ook opmerkelijk is, is dat de motor nu ook steeds een beetje nadieseld als deze wordt uitgezet.

Hoe zijn de bougies?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-05-2009 16:25 #777892 door V300 register
Nieuwe NGK bougies

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2009 11:16 #778434 door V300 register
Heb je de elektroden (zo heten die) afstand met een voelermaatje aangepast tot de juiste afstand? Of er z? ingedraaid?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC