Terugvallen staionair toerental bij pompen met rem
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Lucluc;101195 schreef : Dat is normaal: rem stevig intrappen doet de vario extra terugschakelen. Er gebeurt ook bij stilstand wat met de vacuum aansturing en dat zie je terug in een veranderend motortoerental. Mijn vario (rip) wilde wel eens afslaan bij hard remmen.
da's nie goei...
je motor toerental (stat.) moet juist toenemen op normale stand na het 'dipje' bij een trap op de rem...
ligt dit niet aan de afstelling van de carb.?
oeps... andere reacties niet gelezen...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
induwen van pookknopje geprobeerd?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De bergrem knop heb ik al een tijdje niet meer gebruikt (handig in files) en hoop dus maar dat het nog functioneerd, het opschakelvacu?m werkt na de reparatie van de EMVK vorig jaar nog prima en kan dat ook in de gaten houden d.m.v. de economy meter.
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Ik ben blij om te merken dat je weer in bent voor een grap want het leek erop alsof dat hele Mk verhaal je nogal kwaad had gemaakt.
@Wouter Nieuwlaat, vandaag even de bergrem gecontroleerd en jawel mijn onuitgesproken vermoeden werd bevestigd......klepje van de EMVK ligt er naar alle waarschijnlijkheid weer af, er staat in ieder geval geen vacu?m op de terugschakelzijde als ik de bergrem aanzet :uh-uhh:
Dat word weer even de EMVK demonteren en met een druppie seconde lijm het klepje terugzetten op het asje, mooi klusje voor na de bollenrit.
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wouter76;101986 schreef : Ik ben blij om te merken dat je weer in bent voor een grap want het leek erop alsof dat hele Mk verhaal je nogal kwaad had gemaakt.
Is nog steeds zo, ik zit niet voor niets niet zoveel hier.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;101220 schreef : tot op zekere hoogte is het normaal.
het is in ieder geval normaal dat de motor wat begint te schudden, zonder dat het toerental daadwerkelijk ver terugvalt.
Als de motor echt uitvalt, staat de carburateur te arm of is er iets mis qua lekkage en/of onderhoud.
Vaak zie je ook dat de motor (bijna) uitvalt in zo'n geval ivm lekkage van een vacu?mslang.
Wat ik al 2x heb meegemaakt. Rem je, trekt de bekr8iger vacu?m weg.. maar omdat het circuit niet geheel meer gesloten is kan de motor (bijna) afslaan.
Nieuw slangetje er op bij mij (na opspeuren vacu?mlek) bood uitkomst! Hij slaat nu niet meer (bijna) af!
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag is het weer hopeloos gesteld met de auto (b14 5-bak). De motor draaid nu echt schokkend stationair met wisselende stationairloop. Daarbij komt nu nog het grooste probleem: De auto slaat af bij het remmen voor een stoplicht!
Onderstaande zaken zijn vervangen/gereviseerd:
- Carburateur: alle pakkingen, o-ringen, membraampjes en vlotternaald.
- Pakkingen onder carburateur zijn vervangen en pakking tussen spruitstuk en cilinderkop ook!
- Bougies (NGK), kabels, rotor en kap
- CO is afgesteld op 0,5 (met cat)
De auto heeft gekgenoeg een paar dagen goed gelopen en is daarna langszaam bergafwaards gegaan tot vandaag!
Ik heb alle aansluitingen rond de carburateur ingespoten met remmenreiniger om lekjes na te lopen. Motor reageerd hier absoluut niet op. Voor zover ik nu dus kan inschatten lijkt er geen lek rondom deze aansluitingen te zijn. Een lek ik een van de slangen heb ik zo een twee drie ook niet kunnen bespeuren. Ook niet van de 'trommeltjes' in de kunstof slang naar de rembekrachtiging...
Even een weergave van mijn gemoedstoestand op dit moment:
:cry2::cry2::cry2::cry2::cry2::cry2::cry3::cry3::cry3::cry3::cry3: