ontstekingsmoment
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb een Volvo 66 1100 die het niet helemaal 100% lekker doet.
De merktekens zaten eerst onder de roest van het vliegwiel verborgen maar ik heb 2 streepjes gevonden. De uitsparing op het koppelingshuis is zoals het tekeningetje.
Moet op 0 graden staan maar ik weet niet welke streepjes ik op welk punt moet afstellen.
Inmiddels na mijn diverse pogingen start die vlot en draait aardig goed stationair en bij koude motor niet maar bij warme motor, 15 minuten rijden ploft die nog steeds iets in de uitlaat. Was eerst echt knallen maar dat is gelukkig voorbij.
Ik stel altijd met een proeflampje en het eerste streepje op het vliegwiel komt overeen met het middelste uitsparing koppelingshuis.
Wie het weet wil ik vragen zijn gedachte met mij te delen:+
al ben ik de 50 al ruim gepasseerd ik leer graag nog nieuwe dingen erbij:woops:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
en hoe oud is de condensator (dat is de "usual suspect" bij dit soort problemen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;109853 schreef : hoe zit het met de puntjes (afstand, conditie) bij voorkeur meten met een contacthoekmeter.
en hoe oud is de condensator (dat is de "usual suspect" bij dit soort problemen)
De puntjes zijn gecontroleerd en zien er nog heel goed uit en afgesteld op 0,4 mm zoals ik dat altijd doe en de condensator is vernieuwd.
Ik zou natuurlijk de oude uit de afvalbak kunnen vissen en die nog eens proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
nu is voor mij de volgende vraag:
punt 3 is het bdp?
is dan punt 1 6graden voorontsteking, welk de auto moet hebben?
en maakt dat punt 2 3graden voorontsteking? waar is deze dan okee voor?
p.s. ik heb de lijnen een extra kleur gegeven ivm de slechte kwaliteit foto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ik zal morgen na het inzetten van nieuwe bougies nog een fototje maken
problemen mbt de onsteking:
contacthoek stond 70graden, nu weer op 55.
ontsteking gezet op de volgens mij 6graden voor onsteking.
nu loopt de auto weer bijna 100% ik denk dat de vonk op de bougie niet meer 100% is. dit ivm de aangekoekte aanslag.
iig veel meer pit. een duidelijke knal. geen geblaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
in veel synthetische en semi-synthetische oli?n zit spul wat bij verbranding kalk achterlaat om de zure afvalprodukten in de motorolie te neutraliseren.
de conclusie is dus dat je olie verbrandt in die cilinder. zien ze er allemaal zo uit?
voortaan goedkopere olie gebruiken.... stom advies eigenlijk maar het is echt zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.