Ventiel in slang naar het luchtfilterhuis!
- V300 register
- Verbannen
-
Het propje wat in de originele dunne slang tussen spruistuk en klepdeksel aansluiting zit, is essentieel voor een goede werking.
Dit is nog belangrijker dan dat het hele slangetje ?berhaupt aanwezig is ! (afdoppen kan ook namelijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ArjanV;97484 schreef : Het stationair toerental wisselt voor mijn gevoel tussen 700 en 900 toeren, het is net of er iemand in de auto steeds een klein beetje gas geeft.
wordt die wisseling erger als 300 toeren, dan ben je aan een nieuwe vlotterdekselpakking toe. nadeeltje van loslopende bouten en er kmers lang niet naar kijken maar het stationair heel droog wat hoger schroeven;)
overigens, met die wisseling is hij nu al niet netjes af te stellen eigenlijk zou ik gewoon even een servicekitje bestellen als ik jou was:D www.bccp.nl weber service materiaal: W250 kit. ligt voor 40/45 euro op je deurmat en geeft je een hele hoop plezier.
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4402
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ArjanV;97484 schreef : Alle slangen die je ziet met de gewoven mantel heb ik er net nieuw ingezet, dit was het enigste wat de gereedschaphandel had liggen wat bruikbaar is, het is benzineslang.
op de voorgrond zie je dat (zwarte) t-stukje, met daaraan zo'n nieuwe gewoven slang. die slang gaat langs de carburateur in een T-stuk (bij een vario en dit is een vario zo te zien) ?n die slang hoort de restrictie waar wouter/wim/ik het al over hebben, zit die restrictie er niet in dan heb je hem zowieso wel heel apart af moeten stellen, als je het uberhaupt voor elkaar gekregen hebt.. de restrictie maakt van een doorlaatbinnendiameter van 5mm een gaatje van 0,5/1mm voor vacuum een gruwelijk verschil.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Heb je de spruitstukpakking gecheckt. Die kan er ook voor zorgen dat de motor onregelmatig loopt.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;97572 schreef : op de voorgrond zie je dat (zwarte) t-stukje, met daaraan zo'n nieuwe gewoven slang. die slang gaat langs de carburateur in een T-stuk (bij een vario en dit is een vario zo te zien) ?n die slang hoort de restrictie waar wouter/wim/ik het al over hebben, zit die restrictie er niet in dan heb je hem zowieso wel heel apart af moeten stellen, als je het uberhaupt voor elkaar gekregen hebt.. de restrictie maakt van een doorlaatbinnendiameter van 5mm een gaatje van 0,5/1mm voor vacuum een gruwelijk verschil.
:woops: In de oude slang zit inderdaad een restrictie, gelukkig nog bewaard.
Vanmiddag nog even sleutelen.
Ik zal de afgedopte slang inkorten, heb ik een stuk reserve. Als het dan nog niet beter is dan is het inderdaad verstandig om een revisiesetje aan te schaffen
- V300 register
- Verbannen
-
De aansluiting met kit is niet goed en is waarschijnlijk een blind gat
Ook hoort er maar een klepje tussen te zitten op de foto zie ik er twee
Deze klepjes (buffer,terugslagklep?) moet wel gangbaar zijn anders loop je kans dat het gas blijft hangen als je na een stuk snelweg moet stoppen voor de verkeerslichten is heel lastig weet ik uit ervaring.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;97480 schreef : de truc is om deze 2 afstellingen zo te zetten dat de toerental schroef zover mogelijk teruggedraaid is, maar de motor nog wel 850 toeren loopt.
(bij die afstelling gaat de motor een beetje 'bokken' als je op de rem trapt, maar het toerental verandert amper)
En hoe kan ik dat het makkelijkste afstellen? Eerst stationair zo ver mogelijk terug draaien zodat ie niet af slaat en dan de co dicht om weer de juiste verhouding brandstof/lucht te krijgen, of is eerst brandstof terug draaien en daarna lucht verstandiger? (hij staat nu veel te rijk)
Edit: is het niet handiger deze posts af te splitsen naar een afstel topic? (en de mooie foto's van Arjan te hergebruiken?)
- V300 register
- Verbannen
-
Bij afstellen draai ik meestal eerst de co dicht totdat motor lanzamer gaat lopen en dan weer 3/4 slag open ,als gewenste toerental dan niet goed is kun je de gasklepaanslagschroef verstellen en daarna co nog es controleren met de test van wouter