Ventiel in slang naar het luchtfilterhuis!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 13:43 #628811 door V300 register
Ventiel in slang naar het luchtfilterhuis! is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht hier, naast de 740 waren we opzoek naar een niet al te grote auto voor erbij, mijn vrouw was helemaal weg van de 340 na een proefritje, dus die hebben we gekocht.

Maar vanaf het begin loopt de motor een beetje beroert stationair, ploffen in de uitlaat, hikken, ik heb al het een en ander gelezen hier dat dat waarschijnlijk valse lucht of een vacuumprobleem kan zijn, daar ga ik vandaag dus naar kijken.
Gisteren heb ik al even snel gekeken en ontdekte een Ventiel in de slang naar het luchtfilterhuis, het ventiel zat in de slang onder de opening in het huis (ter verduidelijking er even uit gehaald) ik kan mij bijna niet voorstellen dat dan normaal is.

Met of zonder ventiel merk ik weinig verschil in loopeigenschappen van de motor.
Wie kan opheldering verschaffen?
bij voorbaat dank.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 14:20 #767956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ventiel in slang naar het luchtfilterhuis!
ik twijfel even of dit nu de aansluiting voor de PulsAir, of de carterontluchting is...

hoewel in beide gevallen zo'n ventiel daar niks te zoeken heeft :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 15:18 #767964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ventiel in slang naar het luchtfilterhuis!
Ik dacht de carterontluchting, het is trouwens een b14.4 S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 16:46 #767969 door V300 register
dan zit er wel pulsair op. maakt een diep brommend/gorgelend geluid als de motor loopt.

de slang die erop komt zuigt als het goed is vaccuum als je hem met je vinger dicht houdt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 17:00 #767975 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ventiel in slang naar het luchtfilterhuis!
ventiel idd wegpleuren, aansluiting is voor het pulsair systeem. aan het luchtfilter te zien heeft de auto al wel een beurtje gehad?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 17:31 #767983 door V300 register
Ventiel is ondertussen weg, ik heb ondertussen de slangen (gele pijlen) vernieuwd, waren gescheurd bij de aansluitingen.
De bouten en moeren aangedraaid (rode pijlen) zaten een beetje tot erg los.
Het slangetje bij de groene pijl zat gekit maar lag half los, gisteren al opnieuw gekit.
In de slang met de blauwe pijl zat dus het ventiel

Is de stelschroef bij de roze pijl soms de stationair stelschroef?

Na deze simpele ingrepen het luchtfilter er weer op gedaan en nog eens proberen.
Naar mijn idee loopt hij iets beter maar nog lang niet goed, ik moet nog steeds blijven choken zolang hij nog niet warm is.
Als de auto warm is met de choke uit dan loopt hij om de paar sec van pruttelen en bijna afslaan tot redelijk netjes, bij gas geven loopt het allemaal netjes.
Ik heb ook het idee dat hij stationair erg langzaam loopt, in de Drive blijf je gewoon op z'n plek staan, dus zonder de rem te gebruiken, als je dan een beetje gas bijgeeft stuitert hij het eerste stukje vooruit om daarna soepel verder te rijden.
Is het niet de bedoeling dat je de rem moet gebruiken om niet vooruit te kruipen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 17:56 #767991 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ventiel in slang naar het luchtfilterhuis!
ik zie op de foto slechts 2 pijltjes voor de carburateurvoet moeren (sleutel 12) heb je die aan de andere zijde van de carb ook na getrokken??

ArjanV;97426 schreef : Is de stelschroef bij de roze pijl soms de stationair stelschroef?

neen! dit is de co-stelschroef, stationair zit daar ong 1.5 cm rechtsboven

ArjanV;97426 schreef : Ik heb ook het idee dat hij stationair erg langzaam loopt, in de Drive blijf je gewoon op z'n plek staan, dus zonder de rem te gebruiken, als je dan een beetje gas bijgeeft stuitert hij het eerste stukje vooruit om daarna soepel verder te rijden.
Is het niet de bedoeling dat je de rem moet gebruiken om niet vooruit te kruipen?

nee bij een vario mag dat NIET

als je auto wel kruipt, is het onmogelijk om de versnellingspook te verplaatsen zonder luid gekraak/tandenpoetsen etc.

de auto heeft een centrifugaalkoppeling, (die gezien jouw rijervaring stukje ook wel even wat afgesteld mag worden trouwens) dit betekend bij stationair toerental vrijloop, lichte verhoging toerental = aantrekken centrifugaalkracht = pakken koppeling

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 17:58 #767992 door Anjo van den Akker
"wisselt" het stationair nu een flink stuk? maw heb je het gevoel dat de motor "spontaan"/uit zich zelf het toerental tussen bijv 800 en 1500 laat zweven?

trouwens, helemaal top deze foto's/pijlen combinatie, dit zou iedereen met dergelijke vragen. zo aan moeten pakken:y::worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2009 18:06 #767994 door V300 register

AvdAkker;97435 schreef : trouwens, helemaal top deze foto's/pijlen combinatie, dit zou iedereen met dergelijke vragen. zo aan moeten pakken:y::worship:

Geheel mee eens. :y: Ik zat nog te twijfelen om een foto te maken van de schroef die ik als CO schroef verwacht, maar die paarse pijl doet het prima. (Anjo, welke kant op voor minder rijk, naar links of rechts?)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2009 18:08 #767995 door Anjo van den Akker
armer = linksom, rijker = rechtsom

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC