Ventiel in slang naar het luchtfilterhuis!
- V300 register
- Verbannen
-

Arjan, sorry voor het meeliften, back to you.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ArjanV;97426 schreef :
recht onder de middelste pijl zit nog een slang; inlaatspruitstukvacuum vanaf deze foto kan ik al zien dat deze hard aan vervanging toe is, als je de leiding linksonderin de foto (daar is hij van) met dat wit/zwarte kastje (terugslagklep) beetpakt en er even aan trekt, scheurt dat koppelstukje waarschijnlijk zo in tweeen (bros = ook vacuumlek bij die waardeloze gewoven slang!)
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;97438 schreef : armer = linksom, rijker = rechtsom
en dan n?t andersom! :yummie:
het is net als een kraan. rechtsom = dicht = minder benzine
linksom = open = meer benzine
de schroef voor het toerental, is eigenlijk de aanslag voor de gasklep. deze zit dus vlakbij waar het stangetje de carburateur bedient. Op de foto met paarse pijl, valt hij precies achter de kabel van de choke.
die afstelling werkt precies andersom; rechtsom = open = meer lucht
linksom = dicht = minder lucht
de truc is om deze 2 afstellingen zo te zetten dat de toerental schroef zover mogelijk teruggedraaid is, maar de motor nog wel 850 toeren loopt.
(bij die afstelling gaat de motor een beetje 'bokken' als je op de rem trapt, maar het toerental verandert amper)
- V300 register
- Verbannen
-
Het stationair toerental wisselt voor mijn gevoel tussen 700 en 900 toeren, het is net of er iemand in de auto steeds een klein beetje gas geeft.
Het stationair heb ik iets hoger gezet, nu blijft hij tenminste doorpruttelen.
Alle slangen die je ziet met de gewoven mantel heb ik er net nieuw ingezet, dit was het enigste wat de gereedschaphandel had liggen wat bruikbaar is, het is benzineslang.
Het stukje slang op het inlaatspruitstuk was helemaal uitgedroogd en gescheurd, dus ook vervangen.
Paarse pijl is dus de stationair stelschroef.
De slang met de groene pijlen is afgedopt, zo te zien al een hele tijd, is dit normaal?
Het pruttelen en ploffen in de uitlaat is ook niet normaal, ik ga me bijna schamen op de weg

Ik bedenk me net toen we met de auto proef gereden hebben (afgelopen zaterdag) liep hij naar ons idee mooier, zou dit met de benzine te maken kunnen hebben, we hebben hem volgegooid met euro 95.
huysmans;97439 schreef : Arjan, sorry voor het meeliften, back to you.
Geen probleem

De foto's van extra info voorzien is een kleine moeite maar maakt inderdaad veel duidelijk, bedankt zover voor de hulp, nog maar even een tijdje doorworstelen want mijn vrouw begint ongeduldig te worden, ze begint al weer over verkopen.:snif:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dan zal het bij die van mij wel fout zijn :wtf2:
Ik weet niet welke restrictie je bedoeld maar ik heb er wel een ventiel uitgehaald, zie eerste foto bovenaan dit topic.
Niemand in de buurt van Dronten zodat ik eens 1 op 1 kan vergelijken, is wel lastig als je niet eens weet of de aansluitingen wel goed zijn.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Is dat niet zo dan komt er via die route veel te veel lucht onder de gasklep.
Dit is te compenseren met CO schroef en statonaire aanslag maaar dan zit de gasklep eigelijk veel te ver dicht waardoor de listig uitgezochte kanaaltjes is de carburateur hun werk niet goed kunnen doen.Je krijgt dan een "arm gat"waardoor de motor niet goed opakt bij het gas geven.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en nog eens, heel scherp wim! ik had het zelf nog niet gespot.
dat slangetje van de vacuumvervroeger hoort op waterpashoogte naast de co-schroef te zitten, hij zit nu op een aansluiting tbv egr/deceleratiemechanisme klep/membraam (1 van de 2)