Informatie nodig over weber carburateur.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 20:54 #768219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.
"die dingen hetzelfde waren"?

ik weet niet wat er met wat vergeleken werd, dus ik ben de draad effies kwijt.
blijft staan dat de standaard weber niet bedoeld is voor drukvulling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 21:12 #768224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.

AvdAkker;97213 schreef : een alpine turboblok heeft standaard eenzelfde weber 32 dir, maar met een compleet andere sproeierbezetting (geschikt voor turbodruk e.d.)

daarnaast zijn de benodigde aanpassingen aan kop e.d. ook zo groot dat het eigenlijk amper echt rendabel wordt qua tijd/geld/moeite. veel beter is dan om met standaard turbomateriaal te beginnen, en dat op te fokken:yesyes:


ik ging hier vanuit :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 22:05 #768234 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.
Ik heb het even opgezocht.

De Alpine Turbo, heeft inderdaad een carburateur, zoals de V340.
om precies te zijn een Weber 32 DIR 97

de truc is alleen dat deze aan de zuigkant van de turbo gemonteerd zit, en niet in het drukcircuit :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 22:08 #768238 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.
@Anjo, zie je dat bij die blokken de waterpomp en de dynamo etc aan de vliegwielzijde van het blok zitten?

(de nokkenas heeft een verlenging met een hele rare poelie erop, en het deksel van de distri ketting is dicht want aan die kant zit geen externe poelie)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 22:14 #768241 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.
Allemensen wat een klerezooi onder die kap. Ik zat nog even het achterhoofd te krabben bij de plaatsing van de motor, maar die was bij de eerste R5 nog in lengte voorin achter de vooras, net als bij de R4 en R16. Wat een bitch om bij te komen zo...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 22:17 #768243 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Informatie nodig over weber carburateur.
jawellus, daar zit wel een poelie. voor de dynamo;) (op jouw foto duidelijk te zien zelfs)

dat van de verlengde nokkenas en de waterpomp was ik al achter:snif:

@ niels, dat is idd lekker kleppen stellen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 22:18 #768246 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.
het mooie van die opmerking van Niels is, dat op deze foto de motor er ook zo in ligt :)

volgens mij zit rechts de voorbumper, links de voorruit.
onder de carburateur zit dan de versnellingsbak, en aandrijfasjes naar de voorwielen. De motor ligt dus 'in lengterichting achter de vooras'

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 22:19 #768247 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.
haha, en @Anjo, wat je op die foto ziet is dus de ACHTERkant van de motor. Onder die poelie zit het koppelingshuis met versnellingsbak.

m.a.w. de voorkant (waar bij onze 340's de waterpomp, dynamo etc zit) zit bij deze auto's ergens onder het dashboard gefrot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 22:25 #768251 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Informatie nodig over weber carburateur.
WTF!

verrek joh!

ik zat afgelopen avond idd al te tobben over die waterpomp, vond het al zo raar dat "dacht ik" de waterpomp tussen motor en voorstoelen geplaatst werd, vond dit gezien de ruimte in de 5 nogal een onlogische plek. heb de blindplaat op de kop ff verwijderd en wat bleek, daar kan je niet direct je waterpomp op overplaatsen:+ ook al verwacht maarja.. en dan die krukaspoelie + distributie kap, heb ik echt TOTAAL niet op gelet eerlijk gezegd.. bietje dom van me:+

iets zegt me dat die crossflow kop niet zo makkelijk gaat passen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2009 22:26 #768252 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.

antiekeradio;97717 schreef : het mooie van die opmerking van Niels is, dat op deze foto de motor er ook zo in ligt :)


Is dit geen R5 dan? Wat ik weet is dat de eerste vijfjes zo'n 'paraplupook' hadden die uit het dashboard stak, omdat de stang naar de transmissie over het blok moest lopen omdat de bak aan de voorbumperzijde van de motor zit. Net als bij een 2CV of R4 zeg maar.

Als we het dan toch over Renooits hebben: ik heb me laatst laten vertellen dat je bij een Renault 4 een 850cc-motor niet zomaar kan uitwisselen met een 1100. Reden: de transmissies van deze twee motoren werken 'omgekeerd' ten opzichte van elkaar, waardoor je ineens vier achteruitversnellingen hebt :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD