Informatie nodig over weber carburateur.
- V300 register
- Verbannen
-
ik weet niet wat er met wat vergeleken werd, dus ik ben de draad effies kwijt.
blijft staan dat de standaard weber niet bedoeld is voor drukvulling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;97213 schreef : een alpine turboblok heeft standaard eenzelfde weber 32 dir, maar met een compleet andere sproeierbezetting (geschikt voor turbodruk e.d.)
daarnaast zijn de benodigde aanpassingen aan kop e.d. ook zo groot dat het eigenlijk amper echt rendabel wordt qua tijd/geld/moeite. veel beter is dan om met standaard turbomateriaal te beginnen, en dat op te fokken:yesyes:
ik ging hier vanuit

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
(de nokkenas heeft een verlenging met een hele rare poelie erop, en het deksel van de distri ketting is dicht want aan die kant zit geen externe poelie)
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat van de verlengde nokkenas en de waterpomp was ik al achter:snif:
@ niels, dat is idd lekker kleppen stellen...
- V300 register
- Verbannen
-

volgens mij zit rechts de voorbumper, links de voorruit.
onder de carburateur zit dan de versnellingsbak, en aandrijfasjes naar de voorwielen. De motor ligt dus 'in lengterichting achter de vooras'
- V300 register
- Verbannen
-
m.a.w. de voorkant (waar bij onze 340's de waterpomp, dynamo etc zit) zit bij deze auto's ergens onder het dashboard gefrot.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
verrek joh!
ik zat afgelopen avond idd al te tobben over die waterpomp, vond het al zo raar dat "dacht ik" de waterpomp tussen motor en voorstoelen geplaatst werd, vond dit gezien de ruimte in de 5 nogal een onlogische plek. heb de blindplaat op de kop ff verwijderd en wat bleek, daar kan je niet direct je waterpomp op overplaatsen:+ ook al verwacht maarja.. en dan die krukaspoelie + distributie kap, heb ik echt TOTAAL niet op gelet eerlijk gezegd.. bietje dom van me:+
iets zegt me dat die crossflow kop niet zo makkelijk gaat passen...
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;97717 schreef : het mooie van die opmerking van Niels is, dat op deze foto de motor er ook zo in ligt
Is dit geen R5 dan? Wat ik weet is dat de eerste vijfjes zo'n 'paraplupook' hadden die uit het dashboard stak, omdat de stang naar de transmissie over het blok moest lopen omdat de bak aan de voorbumperzijde van de motor zit. Net als bij een 2CV of R4 zeg maar.
Als we het dan toch over Renooits hebben: ik heb me laatst laten vertellen dat je bij een Renault 4 een 850cc-motor niet zomaar kan uitwisselen met een 1100. Reden: de transmissies van deze twee motoren werken 'omgekeerd' ten opzichte van elkaar, waardoor je ineens vier achteruitversnellingen hebt :+