Informatie nodig over weber carburateur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 17:58 #628805 door V300 register
Informatie nodig over weber carburateur. is gemaakt door V300 register

ik heb dus dit type carburateur op me 340 zitten. Maar nou wou ik graag weten waarvoor die vacuum stangen en andere zooi dienen dat apparaatje :P
De solex van me kadett is toch een stukje simpeler :D. En zijn er nog aandere sproeiermaten te krijgen?

bijvoorbaat dank :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 18:11 #767771 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Informatie nodig over weber carburateur.
vacuum slangen en andere zooi?

- 1 dunne 5mm leiding (wit/doorzichtig) vacuumvervroeger, komt van renix, gaat naar de messing aansluiting n?t linksboven de co schroef,
- 1 dikkere 8/9mm aansluiting op de carburateurvoet - vacuum onder de gasklep (gelijkwaardig aan inlaatspruitstukvacuum)
- 2 aansluitingen, carburateurvoetverwarmingselement (op jouw foto aan de voorgrond te zien)
- 1 ?6mm brandstofleiding linksboven op de foto
- 1 blauw/rood draadje > elektronische stationairsproeier
- 1 zwart draadje (optie) bij de gashefboom > massasignaal bij gas los (t.b.v. "fuell cutoff" systeem)

meer ziet ik niet op je foto;) gewoon een standaard simpel 32 dir 104 of 109 carburateurtje:)

andere sproeiermaten: niet aan beginnen. een goede onderhoudsbeurt / + revisie van carb zal wonderen doen als je vermogen mist, en een stel engineers van volvo die in de looptijd van de 340 deze motor + carb combinatie doorontwikkeld hebben er met een setje andere sproeiers even uitwerken zal je niet lukken. hij gaat er hooguit alleen maar meer van zuipen of is niet/amper meer fatsoenlijk af te stellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 18:45 #767777 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Informatie nodig over weber carburateur.
moh hij loopt ook wel goed. Maar ben ff aan het brainstormen of het bruikbaar materiaal is met drukvulling. Maar dit gaat dus in principe niet lukken omdat er geen vacuum meer is maar overdruk wat ik hieruit kan opmaken. Zijn er passende carburateurs verkrijgbaar waarbij dit wel zou lukken? uiteraard met de nodige aanpassingen aan de brandstof toevoer/brandstof druk en sproeier bezetting.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 18:49 #767779 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Informatie nodig over weber carburateur.
een alpine turboblok heeft standaard eenzelfde weber 32 dir, maar met een compleet andere sproeierbezetting (geschikt voor turbodruk e.d.)

daarnaast zijn de benodigde aanpassingen aan kop e.d. ook zo groot dat het eigenlijk amper echt rendabel wordt qua tijd/geld/moeite. veel beter is dan om met standaard turbomateriaal te beginnen, en dat op te fokken:yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 18:57 #767782 door V300 register
wie had het hier over een turbo:D.

ik heb een hele mooie eaton m45 compressor van een minicooper s met nagenoeg 0 km gedraaid. Deze was origineel geplant voor de kadett maar omdat die weg gaat omdat ik hem nergens binnen kan stallen en die rommel roest als de pest gaat deze helaas weg. Maar nu zit ik nog wel met me mooie compressor die natuurlijk ergens op moet :halo:

ideaal die dingen. Hoeft geen extra olie leidingen te leggen enzo voort. Ook geen uitlaat spruitstuk maken. alleen bij de krukas pullie een multieriem poulie er voor maken en een spruitstuk op je inlaat waar je compressor opschroeft. Afstellen zou ook makkelijker moeten zijn omdat je continu druk heb dus bijna geen druk verschillen. Begint al meteen onder in de toeren. boven in de toeren is het helaas wel wat minder rendabel dan heeft je blok ook minder te lijden. en jammer dat die van het toegevoegde vermogen zelf een stuk verbruikt. Het hoeft ook geen pk monster te worden maar 85 pk hoor je mij niet meer klagen :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 19:14 #767790 door Anjo van den Akker
compressor/turbo, beiden forced air induction. een compressor op een b14 is alleen nog niet voorgekomen volgens mij, heb wel eens zo'n ding op een v8 bigblock gebouwd, errug gaaf.

in principe is het wel af te stellen icm grotere sproeiers, maar je gaat nog een flink karwei hebben om d?t precies en rendabel goed te krijgen. voor die v8 was het al bekend naar welke maten je moest gaan, dat was een kwestie van sproeiers wisselen en blowen maar:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 19:40 #767795 door V300 register
dus alles op een rijtje:

-kruskas poulie een mutliriem poulie er bij op maken.
-spruitstuk tussen de carb en de eaton m45 maken.
-snaar + spanrol maken
-bleedvalve tussen maken
-carburateur afstellen.

Ben ik zo nog dingen vergeten?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 19:47 #767796 door Anjo van den Akker
boostmetertje, anders heb je weinig aan de bleedvalve;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2009 20:04 #767799 door V300 register
owja is inderdaad wel handig :D .

Weet jij toevallig waar ze van die multiriem poulies verkopen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2009 20:14 #767800 door Anjo van den Akker
nope,

maar gezien het feit dat je toch al flink aan de beun moet om het zooitje passend te krijgen zou ik zeggen ff naar de sloperij en een motor vinden die via een multiriem het een en ander aandrijft, en daar de poelies van meejatten:D

tipje voor het verwijderen van de krukaspoelie voor de b14: naar buiten trekkende beweging (axiaal op de krukas) en rondom met een kunststof hamer erop kloppen, een poelietrekker kan de loopvlakken voor de riem vervormen:)

die blower, hij valt waarschijnlijk aan de linkerzijde van de motor te plaatsen, naast/voor/achter/boven/onder het oliefilter in de buurt zeg maar; b14 aircopomp zit daar standaard (eigenlijk recht onder de dynamo), ik meen de stuurbekrachtigingspomp ook. ?n er zijn gaatjes in het blok aanwezig voor een bevestigingsbeugel;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC