Informatie nodig over weber carburateur.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
doe iig mij een lol, als je eraan begint maak een nieuw topic aan in motortuning: blower op een 1400 (bijv)
gaaf man! en tof dat je het gaat proberen. :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
waarom niet;
de afsluiter van de vlotterkamer werkt met een licht veertje wat een rubber dopje tegen het ontluchtingsgat duwt. Als er vacuum ontstaat (door een vervuild luchtfilter kan dat bijv. gebeuren) wordt dit alleen maar beter dicht gezogen. Bij overdruk, blaast ie gewoon tegen de veerdruk in dat stopje aan de kant.
er zijn overigens carburateurs die uiterlijk veel op de DIR lijken, maar qua werking wel heel anders zijn. Deze hebben oa ook 2 gaskleppen die tegelijk open gaan, in plaats van 1 voor 1.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;97310 schreef : ik moet eerlijk zeggen dat ik niet denk dat je de Weber 32 DIR kunt aanpassen aan drukvulling.
waarom niet;
de afsluiter van de vlotterkamer werkt met een licht veertje wat een rubber dopje tegen het ontluchtingsgat duwt. Als er vacuum ontstaat (door een vervuild luchtfilter kan dat bijv. gebeuren) wordt dit alleen maar beter dicht gezogen. Bij overdruk, blaast ie gewoon tegen de veerdruk in dat stopje aan de kant.
er zijn overigens carburateurs die uiterlijk veel op de DIR lijken, maar qua werking wel heel anders zijn. Deze hebben oa ook 2 gaskleppen die tegelijk open gaan, in plaats van 1 voor 1.
dat wordt gecompenseert door de benzine druk. De bezinedruk wordt aan de hand van de compresordruk geregeld.
Als ik een beetje een beginnetje heb dan maak ik wel een apart topic aan. Eerst beetje spullen bij elkaar zoeken en flensen maken. Als ik gaat fabriceren komt dat topic er wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de benzinedruk bijregelen is alleen van toepassing voor het brandstofniveau in de vlotterkamer, bij een wisselende luchtdruk in de vlotterkamer.
Je hanteert daarbij de voorveronderstelling dat de luchtdruk in de vlotterkamer gelijk is aan de druk boven de venturi's.
Als je zo'n mooi spui klepje hebt wat de druk weg laat lopen, is dat dus niet het geval.
Verder gaat het grandioos mis met je mengselverhouding, als de druk in de vlotterkamer (=benzinezijde van de sproeiers) anders is dan bij de venturi's.
De overdruk bij de venturi's gaat de stroming van de benzine tegenwerken; veel te arm mengsel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
oplossing kan zijn om een 5 GTT carb te plaatsen, die is iig voor turbodruk geschikt.
trouwes, hoe wordt bij zo'n carb eigenlijk de vlotterkamerontluchting geregeld dan?
je zou toch in principe iets kunnen maken met een terugslagklepje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik pak net ff het vlotterdeksel van mijn reserve 5gt erbij, en ja hoor een kanaal van ?5mm schuin omhoog van bovenin de vlotterkamer tot n?t boven de as van de choke klep:+
maarrrr... de webert is dan toch op eenzelfde manier aan te passen, door zo'n kanaaltje extern toe te voegen, een slang op de huidige aansluiting van de vlotterkamerontluchting (zit dat grijze dopje op toch?) en een gaatje boren boven de chokeklep van de 1e trap en daar een nippel in schroeven et voila. of niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
DAF 2-cilinders hebben ook zo'n ontluchting van de vlotterkamer, en dat zijn ook Solex carburateurtjes. denk dat dat een beetje merkgebonden traditie is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.