Startprobleem! Wie weet raad?
- V300 register
- Verbannen
-
1. Hij start niet. Controlelampjes en blower wel aan.
2. Startmotorrelais bekende klap met hamer gegeven.
3. Na veel halve omwentelingen van de startmotor start hij.
4. Na ritje nogmaals gestart. Geen probleem meer.
5. Volgende dag weer geen reactie. Geen klik, maar wel lampjes aan.
6. Ruilstartmotor gemonteerd (nog weinig gedraaid).
7. Na veel halve omwentelingen van de startmotor start hij.
8. Na ritje nogmaals gestart. Geen probleem meer.
9. 's Avonds weer geen reactie. Geen klik, maar wel lampjes aan.
10. Aangeduwd; motor springt al na twee meter aan.
11. Na ritje (en nog een keer aanduwen bij tankstation) nogmaals 5x gestart; geen probleem meer.
12. Volgende ochtend weer geen reactie.
Tja, en nu:S? Het lijkt erop dat de startmotor bij warme motor geen enkel probleem heeft, maar na een paar uur stilstaan ziet ie het niet zitten. Voor mijn gevoel zit het niet in de accu, want die kreeg de auto bij de punten 3 en 7 'gewoon' aan de praat.
Wie weet raad? Alvast dank!:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
of je hebt ergens een lekstroom zodat hij een tijdje stilstaan net niet genoeg vermogen heeft om te starten via de startmotor,
met contact uit de + pool los, multimeter tussen +kabel en +pool van accu hangen, en ampere's meten. beginnen met het grootste meetbereik. en dan kun je een evt lekstroom opsporen.
wat denk ik ook wel wil helpen is het reinigen van de accupolen en de rode draad van de startmotor afhalen, vervolgens het contactvlak op startmotor en aan kabel wat opschuren met een fijn schuurpapiertje en vervolgens weer monteren.
controleer ook de "conditie" van de connector aan de startmotor voor de blauw/gele draad. moet netjes schoon zijn, evt ook connector aan de blauw/gele draad vernieuwen.
je kan voor de lol ook nog een andere accu proberen, wie weet..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
wat ook nog kan is overgangsweerstand in de massa aansluiting op de motor .
Die van de + heb je al los gehad met verwisselen van de startmotor.
Het startrelais zelf trekt ook vrij veel stroom en die loopt via een aantal relais en de zekering kast als daar iets mis is dat duidelijk te zien aan de stekker onder handschoenenkast.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Neerlands trots;94120 schreef : Met mijn zeer gewaardeerde 344 (1.4, '85) is helaas iets vreemds aan de hand:
Waardeer je hem nog steeds? :yesyes: Dit is wel de hobby......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik moet zeggen dat dat wel moeilijker wordt... Hij staat nu als een zak aardappelen op de oprit!Trend;95288 schreef : Waardeer je hem nog steeds?
Maar goed, vandaag maar weer eens bezig geweest. Met ander accu of startkabels heeft geen enkel effect. Dus maar eens naar de stekkers van onder andere de zekeringkast gekeken. Wat kom ik tegen: een afgebroken contact dat gevuld is met water... (Nummer 4, zwarte stekker), zie foto's.
Wie kan mij zeggen of dat met het startprobleem te maken heeft:S
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.