Koude 340 motor slaat bij eerste start af
- V300 register
- Verbannen
-
zeker als de motor warm is, moet je dit maar eens proberen Anjo.
stilzetten, benzineslang losnemen en de slang vanaf de pomp dichtmaken.
dan starten zonder gasgeven (warm dus ook geen choke oid nodig)
en kijken hoe lang het duurt voor die stilvalt....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
heb dit btw ooit al eens geprobeerd; eerst de normale situatie incl direct starten en blijven lopen. dan de boutjes van de brandstofpomp een volle slag los, een dagje wachten ('t werd donker) en daarna opnieuw geprobeerd. toen sloeg ie vrijwel direct af na het aanslaan:)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;93632 schreef : ik had het over koud starten, als je een auto hebt volgens het onderhoudsmotto van de gemiddelde 300 rijder dan moet je op vol choke + plankgas starten, en dan heb je de vlotterkamer al zo leeggetrapt voordat hij aanslaat:+
:f:o
...
- V300 register
- Verbannen
-
Zal jullie op de hoogte houden! bedankt voor de tips.
(ps. Bij de APK kreeg ik het advies de Bougies te laten vervangen, ik verwacht dat ik dat zelf wel kan (toch?). welke bougies moet ik hebben en waar zou ik deze goedkoop kunnen halen?)
- V300 register
- Verbannen
-
welk van de volgende zou het beste zijn (ookal lijken ze mij hetzelfde, de prijs is wel anders):
Omschrijving Bougie NGK (7822) = VLINE2
Productnummer BPR6ES
? 2.78
Omschrijving NGK V-line BPR6E
Productnummer VLINE2
? 3.31
- V300 register
- Verbannen
-
- als ze heel strak vastzitten, niet te hard draaien, ze kunnen afbreken en dan ben je ver van huis. Een beetje heen en weer wrikken (vast-los-vast-los) helpt nog wel eens, anders WD40 erop doen. Geduld hebben!!! Zie dit topic wat er gebeurt als er ??n afbreekt.
- ??n voor ??n bougies(kabels) loshalen ivm ontstekingsvolgorde (of van te voren schemaatje maken)
- elektrode-afstand kun je ook nog iets aanpassen. Zie dit topic.
- bij vastdraaien niet te vast, eerst met de hand soepel erin draaien tot ie handvast zit en dan nog een halve slag o.i.d. Zie dit topic.
- V300 register
- Verbannen
-
behalve de V-groef in de elektrode zijn dit identieke bougies.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als het gratis kan, heeft dat voorrang

- V300 register
- Verbannen
-
op een gegeven moment kosten slechte bougies je gewoon verbruikscijfers
- V300 register
- Verbannen
-
Wat betreft die bougies, ik zal ze bestellen en als ik de oude er niet goed uit krijg... dan laat ik ze er door de garage wel even inzetten.
Ik heb echter nog ??n andere vraag gekregen na hoger zetten van de stationair, de ijzeren kabel die verbonden is aan de choke en gaspedaal (zal vast en zeker gaskabel genoemd worden) die loopt langs een soort busje met inkeping waar het kabeltje precies tussen past. Het viel mij op dat het kabeltje bij mij rechts (dus langs de passagierskant) langs dat busje loopt en deze niet aanraakt. Hoort dat zo of moet die kabel links door de inkeping gelegd worden? Ik snap anders de functie van dat busje niet. (beetje wazig verhaal, als het niet duidelijk is zal ik me even aanmelden en een foto maken)