Koude 340 motor slaat bij eerste start af
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn volvo 340 uit 1991 80.000km heeft de winter en vorige week ook nog de APK doorstaan. Nu zit ik alleen met een vraagje.
Het probleem is dat wanneer ik de auto in de ochtend start (choke helemaal uitgetrokken), hij na 2 sec aanslaat, vervolgens laat ik de sleutel los en slaat de motor direct weer af. Als ik direct daarna opnieuw start is er niks aan de hand. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Vanaf april moet ik 3 maanden lang elke werkdag vanuit Breda naar de Bilt (bij Utrecht), graag wil ik mijn 340 daar voor gebruiken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Groeten, Mister_TB
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
trek de 6 kleine en 2 grotere boutjes van de brandstofpomp eens aan, (linkerzijde van het blok) grote kans dat het dan al over is. als je er echt van af wil en het houd niet op na het aantrekken van de boutjes, dan is een andere brandstofpomp de oplossing
het membraam in de brandstofpomp hoort de brandstof tegen de houden zodat de leiding naar de carburateur vol blijft zitten met benzine. als de deksel los zit of het membraam een gaatje heeft oid dan loopt de leiding leeg en is er bij op choke starten even geen benzine tot de vlotterkamer weer wat gevuld is:)
ander truukje is net na het aanslaan even een dotje gas bij te geven, dan blijft hij meestal wel lopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Zet stationiar een tikje hoger en je bent er waarschijnlijk vanaf.
Mvg:
Martijn
- V300 register
- Verbannen
-
rockfordbreda;93458 schreef : Ik denk dat ze bij de apk aan je caburateur hebben gedraaid voor de co goed te krijgen.
Zet stationiar een tikje hoger en je bent er waarschijnlijk vanaf.
Mvg:
Martijn
Er heeft inderdaad iemand enkele weken geleden ergens aan de toevoer gedraaid in mijn motorblok, sindsdien is het probleem ook begonnen bedenk ik me net. Aangezien ik zelf erg weinig verstand heb van auto's weet ik zo niet waar ik dat kan vinden. Kun je me misschien een beetje uitleggen waar dit zit?
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;93451 schreef : bekend probleem,
trek de 6 kleine en 2 grotere boutjes van de brandstofpomp eens aan, (linkerzijde van het blok) grote kans dat het dan al over is. als je er echt van af wil en het houd niet op na het aantrekken van de boutjes, dan is een andere brandstofpomp de oplossing
het membraam in de brandstofpomp hoort de brandstof tegen de houden zodat de leiding naar de carburateur vol blijft zitten met benzine. als de deksel los zit of het membraam een gaatje heeft oid dan loopt de leiding leeg en is er bij op choke starten even geen benzine tot de vlotterkamer weer wat gevuld is:)
ander truukje is net na het aanslaan even een dotje gas bij te geven, dan blijft hij meestal wel lopen.
Als het hoger zetten van de stationair niet helpt zal ik dit zeker proberen!! bedankt!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Succes!
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
[edit]dat mag dus w?l als het co "afgesteld" is voor de apk[/edit]
ga aan de linkerzijde van de auto staan, kijk tussen het kleppendeksel en het luchtfilterhuis in. daar zie je een rood/blauw draadje, die eindigt in de elektrische stationairsproeier aan de carburateur. ong 5cm eronder zie je een busje, met erin een schroef waar een platte schroevendraaier op past. schroef kwartslag rechtsom draaien en het is opgelost.
- V300 register
- Verbannen
-
Is het ook niet zo dat de benzine in de vlotterkamer verdampt als de auto een poos stil staat? En dat dan eerst de benzine pomp moet aanslaan?
Grt van No?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de brandstofpomp zit in een directe verbinding met de nokkenas, dus zodra de motor draait wordt er brandstof opgepompt.