T stuk oliedruksensor

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2009 12:48 #761195 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic T stuk oliedruksensor
Dat is wel jammer dat de kwaliteit bagger lijkt te zijn..Ik had op het forum wat gelezen over deze meters dat ze wel goed zijn.:humor:
Ik heb nog een setje van Heckmann liggen, de amperemeter werkt prima, maar de oliedrukmeter is er een met een oliedrukslangetje naar de motor. aangesloten om te testen, lekt als een zeef aan de klok. Olie achter je dashboard is niet mijn idee van gewenste praktijken in mn volvotje.
nou ja, ik ga de equus dingen maar aansluiten, en hopen dat de rommel heel blijft:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-03-2009 17:12 #761857 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic T stuk oliedruksensor
Ja en dan net als ik tot de conclusie komen dat je beter had kunnen investeren in een kwalitatief wat betere set meters.

Ik heb in een andere auto een 3-tal meters gehad van Equus: olietemperatuur (via peilstok), voltmeter en een oliedrukmeter die een paar maanden goed heeft gewerkt en toen tijdens een rit naar wintersport in Duitsland ineens kuren kreeg ( heftig zwabberende naald ), dat was wel even schrikken ondanks de bewezen betrouwbaarheid van Japanse motoren.
Uiteindelijk hield de meter het voor gezien........

Eigenlijk vind ik zelf de olietemperatuur meter ook net wat belangrijker omdat deze aangeeft wanneer de motor echt zijn optimale werktemperatuur heeft bereikt en je vanaf dan ook pas echt lekker gas kunt gaan geven.

Succes met het monteren!

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-03-2009 20:19 #762028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic T stuk oliedruksensor
Vandaag alles ingebouwd, motor ververst, nieuwe kilometertellerkabel gemonteerd, proefgedraaid en....De Equusmeters werken prima:groovy:

morgen nog mn mistlampen aansluiten, en dan ben ik zo goed als klaar:w00t:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC