Voetpakking Weber Dir32

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2008 18:02 #744392 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voetpakking Weber Dir32
jammer jammer jammer he!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 12:28 #744546 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Voetpakking Weber Dir32
@anjo, welk merk laser snijder was dat?

wij (opt werk) hebben er ook eentje, best nieuwe, dus wellicht hebben wij dat probleem niet?:hmmz2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 12:41 #744553 door V300 register
denk idd ook dat het eigenlijk wel mogelijk moet zijn! Op mijn vakantiewerk sneden ze er ook pvc mee, heel dunne pvc vellen die al gezeefdrukt waren. Roken deed het wel een beetje, maar branden echt niet.
Ik weet natuurlijk niet hoe pakkingspapier zich gedraagt onder een laser, want papier is geen pvc-vel...

Dus Alex, mss moet je dat is testen! Voor mochten de pakkingen echt te schaars worden!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 12:59 #744557 door V300 register
Iemand gedacht aan pakkingen tikken?
Dat wordt hier op m'n werk zoveel gedaan. Keisimpel.
't enige wat je nodig hebt is een klein hamertje, een stalen kogel (voor de gaatjes) en pakkingsmateriaal.

Wanneer je CNC gaat snijden moet je er overigens wel rekening mee houden dat je alle parameters in moet stellen in zo'n ding.
Daarnaast moet je nog een compleet ontwerp maken (al dan niet op de computer). Daarna de boel uploaden naar de CNC-snijder.
Voordeel is wel dat wanneer je eenmaal 1 pakking hebt gemaakt; je deze vaker kunt maken in een relatief korte tijd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 14:03 #744567 door V300 register
Als iemand er toegang toe heeft, dan wil ik mij gerust bezighouden met gewoon in AutoCad pakkingen te tekenen! Echt parameters heb je niet zo hard nodig hoor, vaak is het gewoon kwestie van blokvorm (grote van blad) invoeren en op de geijkte nulpunten leggen! is 2d zogezegd, dus er zijn geen 3 assen... een heel stuk simpeler dan!
Als je het mooi op je bladformaat kan inpassen, kan je echt heel wat stukken uit een blad krijgen! Want binnenkanten van pakkingen zijn dan ongebruikt en daar past dan weer een andere in... Dat uploaden is vaak het meest makkelijke, DWG (formaat van autocad) wordt bijna standaard door alle CNC's uitgelezen, zeker de modernere! Heidenheim wordt ook nog gebruikt, maar dan zit je toch al met een oudere CNC! Zolang er een PC aan de CNC gehangen kan worden, is volgens mij dwg-formaat zo goed als standaard!

Ik zie dat echt wel zitten, mits we er dan iets mee zijn!

Pakkingen tikken ja, dat kan ook, maar dat lukt toch niet voor elk onderdeel of wel?

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 14:42 #744569 door Alex (GAST)
het gaat hier toch om de papieren pakkiingen?

ja die zijn simpel na te maken... maar ik dacht eerder aan die bakkelieten pakking(blok) dat ertussen zit, dat lijkt me eerder schaars te worden dan die papieren pakkingetjes die je zelf iezie kunt maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 14:53 #744572 door V300 register
mmm, kan je die ook in vellen krijgen, die bakkelieten? Desnoods kunnen we daar dan niets voor verzinnen op die manier! Laser is afhankelijk van de sterkte ook wel in staat om daardoor te snijden...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 20:07 #744647 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Voetpakking Weber Dir32
autocad heb je niets aan mbt tekeningen die in te laden zijn in een lasersnijmachine, dan kun je het beter gelijk in proE tekenen, dat is via een converter bijna direct in te laden.

@ alex, is al ruim 3,5 jaar geleden, en het merk machine heeft me nooit echt geboeit dus daar heb ik geen idee meer van.

persoonlijk zou ik nieteens de moeite nemen om een dergelijke pakking cnc te laten snijden of frezen, er zijn hooguit 5 mensen in een jaar die een dergelijke pakking nodig hebben, dus dan gaat die pakking onmogelijk veel geld kosten.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 20:19 #744651 door Alex (GAST)
klopt, als je het laat doen op factuur, maar als je het tussen de bedrijven door doet? kost het alleen de materiaalkosten...

jammer genoeg hebben wij dat materiaal niet...

@anjo; 'onze' lasersnijder is een jaar oud ofzo en was destijds 'je-van-het', dus technieken zullen onderhand al aardig verbeterd zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 20:25 #744654 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Voetpakking Weber Dir32
dat ding waar ik achter stond was ook de creme de la creme, en was al een jaar of 4 in gebruik. zou dus zomaar kunnen dat de technieken al een heel eind vooruitgeschoten zijn, maar aan de andere kant denk ik wel aan een simpele laserbundel, op een x/y/z as, die je een beetje kan programmeren om een paar debiele sneetjes te maken in een stukkie materiaal.. zo bizar veel kun je er niet aan ontwikkelen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC