Voetpakking Weber Dir32

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2008 17:11 #628321 door V300 register
Voetpakking Weber Dir32 is gemaakt door V300 register
Probleem probleem probleem

zou graag mijn carb reviseren, maar nu blijkt de voetpakking tussen carb en motorblok gewoon nergens meer te krijgen te zijn...
het betreft de pakking weergegeven in de afbeelding...

Nu weet ik niet hoe het in nederland zit, maar ik heb hem wel nodig!
Nu vroeg ik mij dus af uit welk materiaal deze gemaakt is en of deze eventueel na te maken is! Ik kan via via wel CNC wat dingen laten maken, maar dan moet ik wel geschikt materiaal vinden.

Dus heeft iemand een idee waaruit deze voetpakking is opgebouwd? Iemand die er een foto van heeft enz... Afmetingen kan doorgeven op ruwe schets (liefst heel nauwkeurig, met schuifmaat)...
Want als er nog mensen ze nodig hebben, laat ik er ineens een stel maken.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 17:22 #744361 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Voetpakking Weber Dir32
de pakking is nog wel te verkrijgen, hij is onderdeel van de koppakkingset. het is een soort van stalen plaatje met allemaal nopjes, en aan beide kanten een kartonachtige substantie (wel 100x steviger als normaal karton).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2008 17:23 #744362 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voetpakking Weber Dir32
Heb je daar toevallig het typenummer nog van?
heb nochtans 2 volvo-dealers gesproken, ben langs de renauld garage gereden en heb nog naar een andere garage gebeld... nergens in belgie nog te krijgen volgens hen!
Of is die echt enkel te krijgen samen met de koppakking? en waar zijn die dan nog te krijgen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 17:35 #744368 door Anjo van den Akker
als het goed is is die pakking hetzelfde voor elke auto met een weber 32 dir,
dus o.a. renault 16/18, bepaalde type's van alfa etc.

het lijkt me echt sterk dat de pakkingen nergens te krijgen zijn, al moet ik toegeven dat ik er nooit echt specifiek naar gezocht heb.

koppakkingset is overigens bij dafhobby.nl te krijgen, kost je een euro of 60 geloof ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2008 17:39 #744370 door V300 register
Vond het ook verschrikkelijk raar, maar echt waar! Volvo hier in belgie was leeg! Ze hadden geen ENKEL onderdeel meer voor de Volvo 340... Heb ik nou weer natuurlijk!
Zal morgen toch nog is bellen naar de Renault! Maar je bent zeker dat hij wel in de pakkingsset van Dafhobby zit dan?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 17:45 #744376 door Anjo van den Akker
oh ja, bij volvo hoef je het zowieso al niet te proberen die hebben alleen nog maar een paar idiote onderdeeltjes liggen die niemand nodig heeft. doodnormale onderdelen als pakkingen hebben ze weggepleurd:y:

ik weten zekehr dat hij in de koppakkingset zit, die je kan bestellen bij dafhobby. als je op die set overgaat, ruk dan gelijk je spruitstukken los en doe daar ook gelijk de nieuwe spruitstukpakking tussen, just in case. ohja, zit waterpomppakking, kleppendekselpakking(incl de dopjes bij de 3 bevestigingsgaten) etc bij dus echt weggegooid geld is het niet..

ik kon die set heel goed gebruiken bij m'n gedwongen motorwissel pas.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2008 17:49 #744380 door V300 register
MM, dat klinkt dan toch weer positief! Heb nog even een mailtje gestuurd naar Daf hobby, even kijken op hun antwoord en dan zal is hem dus hoogstwss wel moeten bestellen!

Heeft er trouwens niemand een oude Lasersnijmachine staan of heel veel geld te veel! haha, dan kunnen we voor de club zelf pakkingen snijden! Gewoon pakkingspapier kopen in vellen en versnijden op bestelling!
Das hardop dromen zeker!:no:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 17:53 #744385 door Anjo van den Akker
met een lasersnijmachine zou ik dat niet proberen, dan fikt die halve pakking gelijk al weg. watersnijmachine is wel een leuke optie maar dat kost ook klauwen met geld.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2008 17:57 #744388 door V300 register
mm, laser moet ook lukken hoor! Op mijn vakantiewerk sneden ze door plastic vellen met de CNC laser! Dus is wel mogelijk lijkt mij! Roken deed het wel een beetje, dat wel, maar...
Zo'n machine is wss idd een beetje duur, al zou het toch wel leuk zijn om zo'n ding te hebben! Pakkingen op bestelling leveren...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 17:59 #744390 door Anjo van den Akker
haha, zijn dan andere lasersnijmachines als wat ik geoperate heb, want ik kreeg dat niet voor elkaar, zelfs niet op de laagste intensiteit en hoogste zijverplaats snelheid. probeerde namelijk een keer om een setje maatlijnen neer te zetten in geborsteld rvs, door op die manier het verpakkingsplastic in te snijden. de boel verbrandde alsnog en ik mocht even een plaat rvs 2mm dik van 8m? de rvs bak in pleuren, chef was toen niet echt al te blij met me..

ik wil een watersnijtafel met bereik van 1 of 1,5m?. met een capaciteit om door minimaal 10mm aluminium te fietsen. kost echter wel gigantisch veel, en dan moet je de toebehoren ook nog eens hebben..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC