distributieketting

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2008 20:39 #729468 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic distributieketting
Hoe raad je dat?:woei:
Volkomen abracadabra voor mij. Niet iedereen heeft zoveel technische kennis;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2008 22:47 #729491 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic distributieketting
joost, is het voor jou niet een idee om een of ander boek aan te schaffen, waarvan alle zaken in en om de auto verteld word waar het voor is, wat het doet, waar het zit, hoe het werkt en dat soort dingen. van zo'n boek kun je al een hele hoop leren.

in de vraagbaak zijn dergelijke dingen ook niet direct omschreven

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-09-2008 10:19 #729526 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting
Over de oliedruk kunnen we kort zijn.
De oliedruk is afgeregeld. Wanneer deze te hoog wordt dan gaan er een overdrukventiel open. Eigenlijk is dit een heel simpel ding: gewoon een klepje met een veertje eraan.
Wanneer je namelijk een koude motor start is de olie heel dik. Deze stroomt dus minder gemakkelijk door de oliekanalen. Omdat de stromingssnelheid laag is wordt de druk hoog; TE hoog. Wanneer je met koude motor veel toeren zou maken kan de druk zo hoog worden dat keerringen kapot kunnen klappen. Vandaar deze oliedrukbegrenzing.
Je zou zeggen: monteer dan een kleinere oliepomp. Maar dan zit je met het probleem dat de druk bij warme olie weer te laag wordt.
Zodoende dus ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2012 20:00 #902094 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting
Uch uch... stof,

Vraagje, heeft iedere 343,345,340 met een 1400 motor een ketting ipv een riem?

En als deze geen onderhoud nogig heeft, waarom wordt deze niet op iedere auto toe gepast?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2012 21:05 #902095 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic distributieketting
Elke B14 heeft een ketting ipv een riem. De D16, B172, B19 en B200 hebben een riem en geen ketting.

Het grootste probleem bij een ketting ten opzichte van een riem is dat de glijstukken uitslijten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-03-2012 23:36 #902105 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting

nijmegenleeft;196584 schreef : Uch uch... stof,

Vraagje, heeft iedere 343,345,340 met een 1400 motor een ketting ipv een riem?

En als deze geen onderhoud nogig heeft, waarom wordt deze niet op iedere auto toe gepast?


liedje van abba. Titel: money, money, money....

tegenwoordig krijgen veel auto's (met name in het premium segment) weer ketting aandrijvingen. Bijv. mercedes heeft volgens mij zowieso al nooit veel blokken gemaakt met distributieriemen.

simpel levensduur vs kosten verhaal dus. je kunt nou eenmaal moeilijker geld verdienen aan auto's die standaard 3 miljoen km meegaan.... terwijl ze na 120.000 ingeruild worden voor de volgende leasebak....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2012 08:48 #902166 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic distributieketting

antiekeradio;196595 schreef : liedje van abba. Titel: money, money, money....

tegenwoordig krijgen veel auto's (met name in het premium segment) weer ketting aandrijvingen. Bijv. mercedes heeft volgens mij zowieso al nooit veel blokken gemaakt met distributieriemen.

simpel levensduur vs kosten verhaal dus. je kunt nou eenmaal moeilijker geld verdienen aan auto's die standaard 3 miljoen km meegaan.... terwijl ze na 120.000 ingeruild worden voor de volgende leasebak....


de TSI en HPT kettingen kun je anders al na 60K vervangen. Als het niet eerder is.. Kun je trouwens enorm interessante dingen over lezen op allerlei fora en er is o.a. in het proggramma "radar" al publieke aandacht voor geweest.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD