- Berichten: 4
distributieketting
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Volkomen abracadabra voor mij. Niet iedereen heeft zoveel technische kennis;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in de vraagbaak zijn dergelijke dingen ook niet direct omschreven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De oliedruk is afgeregeld. Wanneer deze te hoog wordt dan gaan er een overdrukventiel open. Eigenlijk is dit een heel simpel ding: gewoon een klepje met een veertje eraan.
Wanneer je namelijk een koude motor start is de olie heel dik. Deze stroomt dus minder gemakkelijk door de oliekanalen. Omdat de stromingssnelheid laag is wordt de druk hoog; TE hoog. Wanneer je met koude motor veel toeren zou maken kan de druk zo hoog worden dat keerringen kapot kunnen klappen. Vandaar deze oliedrukbegrenzing.
Je zou zeggen: monteer dan een kleinere oliepomp. Maar dan zit je met het probleem dat de druk bij warme olie weer te laag wordt.
Zodoende dus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vraagje, heeft iedere 343,345,340 met een 1400 motor een ketting ipv een riem?
En als deze geen onderhoud nogig heeft, waarom wordt deze niet op iedere auto toe gepast?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Het grootste probleem bij een ketting ten opzichte van een riem is dat de glijstukken uitslijten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
nijmegenleeft;196584 schreef : Uch uch... stof,
Vraagje, heeft iedere 343,345,340 met een 1400 motor een ketting ipv een riem?
En als deze geen onderhoud nogig heeft, waarom wordt deze niet op iedere auto toe gepast?
liedje van abba. Titel: money, money, money....
tegenwoordig krijgen veel auto's (met name in het premium segment) weer ketting aandrijvingen. Bijv. mercedes heeft volgens mij zowieso al nooit veel blokken gemaakt met distributieriemen.
simpel levensduur vs kosten verhaal dus. je kunt nou eenmaal moeilijker geld verdienen aan auto's die standaard 3 miljoen km meegaan.... terwijl ze na 120.000 ingeruild worden voor de volgende leasebak....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
antiekeradio;196595 schreef : liedje van abba. Titel: money, money, money....
tegenwoordig krijgen veel auto's (met name in het premium segment) weer ketting aandrijvingen. Bijv. mercedes heeft volgens mij zowieso al nooit veel blokken gemaakt met distributieriemen.
simpel levensduur vs kosten verhaal dus. je kunt nou eenmaal moeilijker geld verdienen aan auto's die standaard 3 miljoen km meegaan.... terwijl ze na 120.000 ingeruild worden voor de volgende leasebak....
de TSI en HPT kettingen kun je anders al na 60K vervangen. Als het niet eerder is.. Kun je trouwens enorm interessante dingen over lezen op allerlei fora en er is o.a. in het proggramma "radar" al publieke aandacht voor geweest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.