distributieketting
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2008 12:23 #729428
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting
mondeo's om de 150.000km? Zover ik weet hebben die gewoon een interval van 30.000...?
Vroeger was een distr. interv. van 60dkm heel normaal. Nu is dat alleen bij alfa nog (veel vertrouwen in het eigen spul, zo blijkt
)Een paar merken hanteren nu zelfs al intervallen van 250dkm!
Vroeger was een distr. interv. van 60dkm heel normaal. Nu is dat alleen bij alfa nog (veel vertrouwen in het eigen spul, zo blijkt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2008 13:49 #729434
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting
10 jaar oude audi van mijn vader (V6 diesel) staat voorgeschreven voor elke 120.000 km
250.000 is wel heel veel, maar let er ook op dat de tijdfactor tegenwoordig vaker het probleem is dan de kilometerstand. Ook al rij je maar weinig, na 6 jaar moet de riem toch vervangen worden.
250.000 is wel heel veel, maar let er ook op dat de tijdfactor tegenwoordig vaker het probleem is dan de kilometerstand. Ook al rij je maar weinig, na 6 jaar moet de riem toch vervangen worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2008 14:22 #729436
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic distributieketting
nissan heeft in de jaren 90 niet op alle auto's kettingen gebruikt hoor,
of misschien alleen op 8v versies, maar er zijn volgens mij maar weinig of geen nissans zonder 4 kleppen per cylinder.
rb26det uit een nissan skyline r32:
gewoon een riempje op een 24V kop;)
en ja ik heb gekeken of ik dit passend kan krijgen onder mijn kap:D helaas helaas, carterpan hangt dan 5 cm boven de grond en de turbo moet door de motorkap heen, project canceled
of misschien alleen op 8v versies, maar er zijn volgens mij maar weinig of geen nissans zonder 4 kleppen per cylinder.
rb26det uit een nissan skyline r32:
gewoon een riempje op een 24V kop;)
en ja ik heb gekeken of ik dit passend kan krijgen onder mijn kap:D helaas helaas, carterpan hangt dan 5 cm boven de grond en de turbo moet door de motorkap heen, project canceled
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2008 14:26 #729437
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting
waarom zou je er ook een luchtfilter op monteren 
mooi roze kelkje helpt echt niet om 'stoer' zand tegen te houden...

mooi roze kelkje helpt echt niet om 'stoer' zand tegen te houden...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
26-09-2008 14:29 #729439
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic distributieketting
Eigenlijk bedoelde ik de plek van die ketting. Ik weet waarvoor hij is, maar kun je hem zien als je de motorkap open doet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2008 14:41 #729443
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting
zoals je
hier
kunt lezen zit een ketting in een dichte oliekast.
die kun je dus nooit zien lopen, tenzij je de zaak uit elkaar gaat halen.
die kun je dus nooit zien lopen, tenzij je de zaak uit elkaar gaat halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2008 15:21 #729446
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic distributieketting
inderdaad erg functioneel dat kelkje:) staat natuurlijk wel strak zo'n opgevoerde gehaktmolen ipv het gigagrote mushroomfilter dat hij er eerst op had zitten.
en die ketting zaak moet je pas uit elkaar gaan halen als je de ketting hoort lopen, lekke voorste krukaskeerring hebt of er andere ernstige problemen zijn aan de motor, zuiger door de kop heen geslagen, kromme krukas of iets wat daar op lijkt. gewoon lekker afblijven dus.
en die ketting zaak moet je pas uit elkaar gaan halen als je de ketting hoort lopen, lekke voorste krukaskeerring hebt of er andere ernstige problemen zijn aan de motor, zuiger door de kop heen geslagen, kromme krukas of iets wat daar op lijkt. gewoon lekker afblijven dus.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2008 17:06 #729448
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting
?n het grote voordeel van de distributieketting is dat deze op spanning wordt gebracht door de oliedruk (ja, dat principe kende men toen ook al
) Een speciaal mechaniekje zorgt ervoor dat de ketting wel strakker kan maar niet losser. De kettingspanning blijft dus altijd optimaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
26-09-2008 20:24 #729462
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic distributieketting
Maar is het dan zo dat er gevolgen voor die ketting kunnen zijn als er teveel olie in het blok zit (en de druk dus hoger is)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2008 20:36 #729465
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic distributieketting
als je dat denkt heb je de werking van de oliepomp en het overdrukventiel niet begrepen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets