Vertrouwen in volvo verloren
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben de trotse eigenaar van een volvo 340DL uit 1986, of eigenlijk was
ik trots, momenteel meer bang.
Ik had een maand geleden stationair problemen en heb mijn auto toen naar
Wim en Ed gebracht in Watergang, waar bleek dat de pakking tussen het
inlaatspruitstuk eruit was geknalt. Dat is allemaal gefixt en zij hebben gelijk
de vario riemen vervangen en de auto verder technisch nagekeken.
Alles was weer pico bello nadat ik nog een tweede keer was langsgeweest
omdat hij wanneer hij warm was niet stationair liep. (dat is nu een week
geleden).
[nu het probleem]
Dit weekend 200 km gereden en gisteravond reed ik naar huis (weer 150km), maar kwam
in de file terecht. Hier merkte ik dat hij nogal schokte wanneer ik het gas los liet.
Toen ik bij een pomp stopte om te kijken of hij nog stationair liep,
(dat deed hij overigens nog) kwam er erg veel warmte uit het motorcompartiment.
Het luchtfllterhuis voelde ook erg warm aan.
Maar toen ik hem weer wilde starten gaf de startmotor geen kik, ik heb het
miscchien 5 x geprobeerd en de anwb gedacht schoot al door mijn hoofd.
Maar toen ik choke aan had gezet starte hij gelijk.
Ik ben veilig thuisgekomen, maar toen ik thuis was liep hij weer slecht stationair.
Vanochtend even met licht erbij alle vloeistoffen gecheckt en alle peilen zijn
in orde. Hij starte vanochtend ook gelijk weer perfect.
Ik heb trouwens de auto gewassen na die 200 km dit weekend, maar in het
korte ritje daarna was alles nog perfect.
Heeft iemand enig idee voordat ik mijn auto weer naar Watergang kan rijden?
Dit is trouwens mijn eerste bericht hier, dus ik zal me even introduceren. Ik
ben gert-willem, 23 jaar en rijd nu sinds een dik half jaar in deze volvo.
Die ik met 42000 km op de klok gekocht heb, hij was van een oudere vrouw geweest :f
Steven (punkazz) heeft me op dit forum geattendeerd en ik kijk al een tijdje
mee maar nu kon ik geen oplossing vinden in de andere berichten.
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder kan juist de lage kilometerstand er debet aan zijn dat je nu steeds problemen tegenkomt. Hij heeft weinig gereden, weinig geleden en is misschien nooit zo lang warm geweest. Gek genoeg heb je minder kans op problemen als de auto veel en lang rijdt. Dit geldt volgens mij ook voor roestvorming.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Offtopic conspiracy-theory: gisteren liep de mijne ook nog perfect, vandaag ineens superbrak stationair, kan geen toeval zijn :grr2: Hier zitten duistere krachten achter..
Ontopic: ik heb vanochtend mijn werk met wat pijn en moeite weten te bereiken en kan er vanavond pas naar kijken, maar dan begin ik inderdaad met de punten die Erik noemde:
- vacuumslangen
- stationairsproeier
- pakkingen
Zelf ga ik vanwege de plotselinge problemen bij vochtig weer ook de rotor en verdelerkap checken/vervangen, maar dat lijkt me bij jij niet direct nodig. Kan sowieso geen kwaad overigens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga vanavond even een stukje ring rijden om te kijken hoe het zit
met de warmteontwikkeling, verwarming en het stationair lopen met
een warme motor.
Het is niet dat ik er geen moeite in wil steken, maar van dat blijvende
geneuzel word ik wel moe. Plus ik ben niet zo kapitaal krachtig en als het
zo door blijft gaan dan word het een dure grap.
Misschien heb ik een verkeerd beeld gekregen vanwege het probleemloze
half jaar.
NB. ik krijg geen avatar ingesteld.
Upload failed due to failure writing temporary file.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
In jouw geval kan het zijn dat de slangen/membraampjes/pakkingen al niet zo sterk meer waren door het lange staan. Ga je hem dan wat meer gebruiken en op de proef stellen, dan is de kans op probleempjes wel wat groter. Nu wordt je er mee geconfronteerd. Echter onderhouds- en reparatiekosten voor een Volvo300 zijn meestal de laagste in vergelijking met andere gelijkwaardige auto's uit die periode. Eenmaal op orde zul je, zoals J.L. al zij, er alleen meer veel plezier van hebben.
En het checken van bovenstaande punten is niet zo moeilijk. Als je lid bent (voor maar 2,5 euro per maand) mag je ook van de sleuteldagen en verdere technische kennis van de club gebruik maken. Dit levert je dan al gauw een extra financieel voordeel op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Voordeel is wel dat dit onderhoud eenvoudig zelf gedaan kan worden en ook nog eens vele malen goekoper is als bij nieuwere auto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk dat dat beeld wel goed is hoor. Je bent tenslotte nog niet helemaal stil komen te staan. Soms voelt een 300 inderdaad wat onbetrouwbaar bijvoorbeeld wanneer de ontsteking weer aan vervanging toe is of als er is iets anders simpels aan de hand is, tsja en heel af en toe hoor ik verhalen dat het echt goed zoeken is geweest naar de oorzaak van het probleem, hopelijk geldt dat in jouw geval niet. Thuiskomen doe je meestal nog wel met een 300 en daar gaat het om. Natuurlijk zou het wel fijn zijn als dit probleem wordt opgelost.geewee;67186 schreef : Misschien heb ik een verkeerd beeld gekregen vanwege het probleemloze
half jaar.
Ik stond op de A1 halverwege Apeldoorn - Amersfoort en toen zag ik het bord 9 km file....toch maar eventjes om gereden via de A30/A12 naar Utrecht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.