Types carburateur voor 340 1.4
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;57787 schreef : staat 32 DIR er ook nog voor dan? er staan veel verschillende codes/cijfers op zo'n ding vaak...
De auto is even weg, bij terugkomst even checken.
Hij paste wel precies, met zelfs alle vacuum aansluitingen op dezelfde plaats.
(2 naast de CO-schroef, en 1 erboven voor de ontsteking)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Een van de vacuumslangetjes (rechter) gaat naar de EGR, de andere gaat naar de andere kant van de carb. Degene boven de CO-schroef gaat naar de ontsteking. Toch?
Wat nu als ik rechts en links door elkaar haal?
Ik krijg die auto maar niet blijvend schokvrij. (Wel voor een tiental km's, maar dan gaat ie weer) Ook niet als ik het Puls-air systeem blokkeer. De EGR klep kan ik induwen en komt dan vanzelf weer terug.
Vanzelfsprekend is alles lekdicht (en getest met remmenreiniger)!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de EGR kun je niet zo goed controleren, dat de klep beweegt wil nog niet perse zeggen dat ie ook afsluit.
ik neem aan dat het schokken vooral bij weinig gasgeven op vrij lage snelheid begint?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En ja hoor..... opeens begon hij weer op benzine te rijden. Heel raar, zo vaak geprobeerd maar kreeg hem niet omgesteld. Nu dus wel weer.
Stationair slaat auto op benzine af: oplossen door stationair sproeier denk ik. Maar als ik boven de 60-70 kom gaat de auto flink schokken. Als je geleidelijk snelheid opvoert door voorzichtig gas geven gaat het vrij goed, maar toch gaat hij op een gegevenmoment schokken (niet inhouden, maar schokken). Als je weer gas terugneem en snelheid daalt rijd ie weer perfect. Ook snel optrekken geen probleem.
Nog steeds in de planning om carburateur te reviseren. Heb setje inmiddels liggen, maar heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Op LPG rijd de auto heerlijk en zonder enkel probleem! Dus valselucht e.d. lijkt me niet van toepassing. Lijkt me dat de thermostaatklep en defrosterslang dus ook niet defect zijn (toch?). Auto heeft wel APK gehad tijdens periode dat benzine niet deed. Zou ie misschien compleet verkeerd staan afgesteld nu?
Iemand een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dsangers;60431 schreef : Door drukte ben ik de afgelopen tijd nog niet toegekomen aan het reviseren van mijn carburateur. Gister reed ik naar huis van m'n werk en dacht: laat ik eens proberen of ik het misschien weer op benzine doet (stille hoop...).
En ja hoor..... opeens begon hij weer op benzine te rijden. Heel raar, zo vaak geprobeerd maar kreeg hem niet omgesteld. Nu dus wel weer.
Stationair slaat auto op benzine af: oplossen door stationair sproeier denk ik. Maar als ik boven de 60-70 kom gaat de auto flink schokken. Als je geleidelijk snelheid opvoert door voorzichtig gas geven gaat het vrij goed, maar toch gaat hij op een gegevenmoment schokken (niet inhouden, maar schokken). Als je weer gas terugneem en snelheid daalt rijd ie weer perfect. Ook snel optrekken geen probleem.
Nog steeds in de planning om carburateur te reviseren. Heb setje inmiddels liggen, maar heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?
Op LPG rijd de auto heerlijk en zonder enkel probleem! Dus valselucht e.d. lijkt me niet van toepassing. Lijkt me dat de thermostaatklep en defrosterslang dus ook niet defect zijn (toch?). Auto heeft wel APK gehad tijdens periode dat benzine niet deed. Zou ie misschien compleet verkeerd staan afgesteld nu?
Iemand een idee?
ik heb op dit moment echt precies hetzelfde met een 1700 die naast de deur geparkeerd staat (niet de mijne, rest is prive).
de 1700 heeft dan wel een solexcarburateur, maar de werking blijft uiteraard hetzelfde.
ik heb geconcludeerd dat er een membraampje lek is, hoe ik die conclusie trok? met de motor uit even flink wat gas geven en dan kijken of je ergens benzine uit ziet spuiten, overigens zit het desbetreffende membraam in je revisiesetje!
als je op gas rijd maak je niet gebruik van dit membraampje, via het membraampje krijg je bij een bepaalde hoeveelheid gas (ik dacht bij de 2e trap) ineens een hele berg valse lucht waardoor je mengsel veeeeeeeels te arm word waardoor de motor ineens rare toeren uit gaat halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
bij volgas geven kapt ie er dan helemaal mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.