Types carburateur voor 340 1.4

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 10:18 #712869 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Types carburateur voor 340 1.4

antiekeradio;57787 schreef : staat 32 DIR er ook nog voor dan? er staan veel verschillende codes/cijfers op zo'n ding vaak...

De auto is even weg, bij terugkomst even checken.

Hij paste wel precies, met zelfs alle vacuum aansluitingen op dezelfde plaats.
(2 naast de CO-schroef, en 1 erboven voor de ontsteking)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 10:20 #712871 door V300 register
mjah dan zal het geen 109 zijn!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 12:11 #712880 door V300 register
Dan heb ik toch nog een vraagje:

Een van de vacuumslangetjes (rechter) gaat naar de EGR, de andere gaat naar de andere kant van de carb. Degene boven de CO-schroef gaat naar de ontsteking. Toch?

Wat nu als ik rechts en links door elkaar haal?

Ik krijg die auto maar niet blijvend schokvrij. (Wel voor een tiental km's, maar dan gaat ie weer) Ook niet als ik het Puls-air systeem blokkeer. De EGR klep kan ik induwen en komt dan vanzelf weer terug.

Vanzelfsprekend is alles lekdicht (en getest met remmenreiniger)!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 12:34 #712882 door V300 register
Gecheckt! 32DIR105 staat er op, echter aan de rechterkant en niet de linkerkant van de voet (zoals op de foto) Raar h??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 12:50 #712886 door V300 register
ja dat is wel gek. maar het type klopt in ieder geval.

de EGR kun je niet zo goed controleren, dat de klep beweegt wil nog niet perse zeggen dat ie ook afsluit.

ik neem aan dat het schokken vooral bij weinig gasgeven op vrij lage snelheid begint?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2008 13:22 #712887 door V300 register
Yep, maar niet altijd. En eigenlijk bij constant rijden op lage snelheid (40 ? 50 kmh).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2008 19:59 #717877 door V300 register
Door drukte ben ik de afgelopen tijd nog niet toegekomen aan het reviseren van mijn carburateur. Gister reed ik naar huis van m'n werk en dacht: laat ik eens proberen of ik het misschien weer op benzine doet (stille hoop...).

En ja hoor..... opeens begon hij weer op benzine te rijden. Heel raar, zo vaak geprobeerd maar kreeg hem niet omgesteld. Nu dus wel weer.

Stationair slaat auto op benzine af: oplossen door stationair sproeier denk ik. Maar als ik boven de 60-70 kom gaat de auto flink schokken. Als je geleidelijk snelheid opvoert door voorzichtig gas geven gaat het vrij goed, maar toch gaat hij op een gegevenmoment schokken (niet inhouden, maar schokken). Als je weer gas terugneem en snelheid daalt rijd ie weer perfect. Ook snel optrekken geen probleem.

Nog steeds in de planning om carburateur te reviseren. Heb setje inmiddels liggen, maar heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Op LPG rijd de auto heerlijk en zonder enkel probleem! Dus valselucht e.d. lijkt me niet van toepassing. Lijkt me dat de thermostaatklep en defrosterslang dus ook niet defect zijn (toch?). Auto heeft wel APK gehad tijdens periode dat benzine niet deed. Zou ie misschien compleet verkeerd staan afgesteld nu?

Iemand een idee?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2008 20:05 #717878 door V300 register
Ik zou de stationairsproeier verdenken, die veroorzaakte bij mij ook afslaan bij stationair, onregelmatig lopen en stotteren bij lichte last rond de 50/60/70.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2008 21:40 #717883 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Types carburateur voor 340 1.4

dsangers;60431 schreef : Door drukte ben ik de afgelopen tijd nog niet toegekomen aan het reviseren van mijn carburateur. Gister reed ik naar huis van m'n werk en dacht: laat ik eens proberen of ik het misschien weer op benzine doet (stille hoop...).

En ja hoor..... opeens begon hij weer op benzine te rijden. Heel raar, zo vaak geprobeerd maar kreeg hem niet omgesteld. Nu dus wel weer.

Stationair slaat auto op benzine af: oplossen door stationair sproeier denk ik. Maar als ik boven de 60-70 kom gaat de auto flink schokken. Als je geleidelijk snelheid opvoert door voorzichtig gas geven gaat het vrij goed, maar toch gaat hij op een gegevenmoment schokken (niet inhouden, maar schokken). Als je weer gas terugneem en snelheid daalt rijd ie weer perfect. Ook snel optrekken geen probleem.

Nog steeds in de planning om carburateur te reviseren. Heb setje inmiddels liggen, maar heeft iemand een idee wat er mis kan zijn?

Op LPG rijd de auto heerlijk en zonder enkel probleem! Dus valselucht e.d. lijkt me niet van toepassing. Lijkt me dat de thermostaatklep en defrosterslang dus ook niet defect zijn (toch?). Auto heeft wel APK gehad tijdens periode dat benzine niet deed. Zou ie misschien compleet verkeerd staan afgesteld nu?

Iemand een idee?

ik heb op dit moment echt precies hetzelfde met een 1700 die naast de deur geparkeerd staat (niet de mijne, rest is prive).

de 1700 heeft dan wel een solexcarburateur, maar de werking blijft uiteraard hetzelfde.

ik heb geconcludeerd dat er een membraampje lek is, hoe ik die conclusie trok? met de motor uit even flink wat gas geven en dan kijken of je ergens benzine uit ziet spuiten, overigens zit het desbetreffende membraam in je revisiesetje!

als je op gas rijd maak je niet gebruik van dit membraampje, via het membraampje krijg je bij een bepaalde hoeveelheid gas (ik dacht bij de 2e trap) ineens een hele berg valse lucht waardoor je mengsel veeeeeeeels te arm word waardoor de motor ineens rare toeren uit gaat halen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2008 23:36 #717894 door V300 register
in het geval van rijden op LPG is het waarschijnlijk dat de emulsiebuis van de tweede trap vol zit met rommel.

bij volgas geven kapt ie er dan helemaal mee.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC