Te hoge CO.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2008 15:10 #710965 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Te hoge CO.

jasper;55779 schreef : Een vuil luchtfilter zorgt ervoor dat er een onderdruk ontstaat in de venturie van de carb. dat zorgt ervoor dat de benzine uit de sproeiers wordt gezogen. Daardoor staat hij dan te rijk afgesteld en verbruikt hij teveel. Een luchtfilter is niet duur en vervangen is de beste optie.
het klinkt alsof de auto lang niet is onderhouden. Het zou niet gek zijn eens de gehele auto na te kijken en olie te verversen en bak afstellen en....
ik zou beginnen met

luchtfilter vervangen
carb.checken op valse lucht
kleppen stellen
carb. afstellen met CO-schroef
graag olie en oliefilter vervangen
graag versnellingsbak afstellen en oliepijl controleren.

Jasper


als je toch aan de gang gaat met een beetje onderhoud.
- verdeelkap + rotor (ca 20 euro)
- setje bougies (ca 16 euro)
- setje bougiekabels (ca 25 euro)
- brandstoffilter voor leiding brandstofpomp naar vlotterkamer (6 euro)

kleine moeites waarvan je auto zoveel plezier heb. en jij ook;)

ik heb zeer recent dergelijk onderhoud uitgevoerd, en na een carburateurrevisie zelf de carb afgesteld, hij liep aardig maar voor de zekerheid nog even een co meter in de uitlaat gehangen, hij kwam op 3.2%., niet slecht voor natte vinger zonder apparatuur afstelwerk al zeg ik het zelf, hij is nu afgesteld op 0.9% met een stationair toerental van 700 toeren bij een warme motor. blok loopt fluisterstil en supernetjes, en dat doet je een hoop plezier. co afstellen koste mij overigens 5 euro dus het loont zeker de moeite.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2008 15:37 #710966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge CO.
jhgjk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2008 15:54 #710968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge CO.

jasper;55779 schreef : ...versnellingsbak afstellen...


Waarom en hoe?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2008 19:46 #710998 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Te hoge CO.

Lucluc;55792 schreef : Waarom en hoe?


ik vermoed dat hiermee bedoeld wordt bij variomatic riemspanning en de afstelling van de lucht-koppeling?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2008 20:38 #711008 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge CO.
gezien de klachten die in de openingspost gemeld worden, is afstellen van de carburateur zonder meer zinloos.

eerst lekvrij maken, d?n kun je pas afstellen!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2008 21:10 #711014 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Te hoge CO.
en als je dat heb gedaan, de CO schroef geheel in draaien en dan 1.5 tot 2.5 slag uit draaien als grove afstelling.

Maar normaal hoort de keurmeester de CO in te stellen, daar bijna niemand een CO meter in z'n broekzak heeft!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2008 08:51 #711033 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge CO.

bartje255;55769 schreef : ....ook tussen de uitlaat en het motorblok komt wat uitlaatgassen vandaan maar niet zo?n grote hoeveelheid. Is dit een kwestie van een pakking? ....



Behoort er een pakking tussen de motor en de uitlaat te zitten, anders mis ik namelijk wat...:p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2008 15:16 #711042 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge CO.
hangt een beetje vanaf wat je "het motorblok" noemt :)

tussen de cilinderkop en de in/uitlaat spruitstukken moet een pakking zitten (de spruitstukpakking)

tussen de spruitstuk en de uitlaatvoorpijp hoort bij de meeste motoren w?l een pakking te zitten, maar als het een model is wat toevallig net gevoelig is voor scheurvorming van het spruitstuk (een B14.3e) dan zit er g??n pakking tussen het spruitstuk en de uitlaatvoorpijp.

in dat laatste geval is dit namelijk een zogenaamde trompetverbinding, waarbij met een klembeugel de voorpijp strakgetrokken wordt tegen het spruitstuk.

De 1.7 + diesel heeft net zo'n constructie, met een iets dikkere pijp.

Bij alle andere motortypen hoort er op die plek ook nog een pakking te zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2008 18:14 #711078 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Te hoge CO.
Ik ben nu echt de pineut denk ik. Ik heb mijn zoon de uitlaat laten lassen en deze zit weer prachtig vast. Ik ben begonnen de raad op te volgen om de bougies eruit te halen. De eerste ging gemakkelijk los, de tweede zat muur en muur vast. Met zwaar geweld dacht ik deze eruit te krijgen maar het resulteerde in een afgebroken bougie! Ik denk nu echt dat het einde verhaal is. De eerste die ik eruit haalde was gitzwart!
Hij is op een manier afgebroken dat ik er niet meer bijkan met een sleutel. Hij zit er helemaal in. Als dit het einde is van de Volvo, is dat best kl.te
Ik baal als een stekker. Ik denk dat uitboren niet een optie is. Ik maak in ieder geval een nieuwe onderwerp hiervan, hopende dat iemand nog een idee heeft anders wordt het te koop zetten voor onderdelen.



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD