Te hoge CO.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
jasper;55779 schreef : Een vuil luchtfilter zorgt ervoor dat er een onderdruk ontstaat in de venturie van de carb. dat zorgt ervoor dat de benzine uit de sproeiers wordt gezogen. Daardoor staat hij dan te rijk afgesteld en verbruikt hij teveel. Een luchtfilter is niet duur en vervangen is de beste optie.
het klinkt alsof de auto lang niet is onderhouden. Het zou niet gek zijn eens de gehele auto na te kijken en olie te verversen en bak afstellen en....
ik zou beginnen met
luchtfilter vervangen
carb.checken op valse lucht
kleppen stellen
carb. afstellen met CO-schroef
graag olie en oliefilter vervangen
graag versnellingsbak afstellen en oliepijl controleren.
Jasper
als je toch aan de gang gaat met een beetje onderhoud.
- verdeelkap + rotor (ca 20 euro)
- setje bougies (ca 16 euro)
- setje bougiekabels (ca 25 euro)
- brandstoffilter voor leiding brandstofpomp naar vlotterkamer (6 euro)
kleine moeites waarvan je auto zoveel plezier heb. en jij ook;)
ik heb zeer recent dergelijk onderhoud uitgevoerd, en na een carburateurrevisie zelf de carb afgesteld, hij liep aardig maar voor de zekerheid nog even een co meter in de uitlaat gehangen, hij kwam op 3.2%., niet slecht voor natte vinger zonder apparatuur afstelwerk al zeg ik het zelf, hij is nu afgesteld op 0.9% met een stationair toerental van 700 toeren bij een warme motor. blok loopt fluisterstil en supernetjes, en dat doet je een hoop plezier. co afstellen koste mij overigens 5 euro dus het loont zeker de moeite.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
jasper;55779 schreef : ...versnellingsbak afstellen...
Waarom en hoe?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Lucluc;55792 schreef : Waarom en hoe?
ik vermoed dat hiermee bedoeld wordt bij variomatic riemspanning en de afstelling van de lucht-koppeling?
- V300 register
- Verbannen
-
eerst lekvrij maken, d?n kun je pas afstellen!!
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar normaal hoort de keurmeester de CO in te stellen, daar bijna niemand een CO meter in z'n broekzak heeft!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
bartje255;55769 schreef : ....ook tussen de uitlaat en het motorblok komt wat uitlaatgassen vandaan maar niet zo?n grote hoeveelheid. Is dit een kwestie van een pakking? ....
Behoort er een pakking tussen de motor en de uitlaat te zitten, anders mis ik namelijk wat...

- V300 register
- Verbannen
-

tussen de cilinderkop en de in/uitlaat spruitstukken moet een pakking zitten (de spruitstukpakking)
tussen de spruitstuk en de uitlaatvoorpijp hoort bij de meeste motoren w?l een pakking te zitten, maar als het een model is wat toevallig net gevoelig is voor scheurvorming van het spruitstuk (een B14.3e) dan zit er g??n pakking tussen het spruitstuk en de uitlaatvoorpijp.
in dat laatste geval is dit namelijk een zogenaamde trompetverbinding, waarbij met een klembeugel de voorpijp strakgetrokken wordt tegen het spruitstuk.
De 1.7 + diesel heeft net zo'n constructie, met een iets dikkere pijp.
Bij alle andere motortypen hoort er op die plek ook nog een pakking te zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Hij is op een manier afgebroken dat ik er niet meer bijkan met een sleutel. Hij zit er helemaal in. Als dit het einde is van de Volvo, is dat best kl.te
Ik baal als een stekker. Ik denk dat uitboren niet een optie is. Ik maak in ieder geval een nieuwe onderwerp hiervan, hopende dat iemand nog een idee heeft anders wordt het te koop zetten voor onderdelen.