Inhouden op lage toeren volvo 340

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 11:24 #692944 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inhouden op lage toeren volvo 340
spruitstuk losgehad, en ik lees niks over dat de pakkingvlakken schoongemaakt zouden zijn en een nieuwe pakking geplaatst.

als je de oude pakking teruggezet hebt en niks schoongemaakt hebt, vind ik het niet vreemd dat je lekkage hebt... dat moet je namelijk altijd vervangen/uitvoeren als de spruitstukken loskomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2007 17:22 #692984 door V300 register
Waarschijnlijk heeft het er niks mee te maken, maar bougiekabels schoonmaken werkt niet. Zijn ze versleten, dan zijn ze versleten en moet je ze vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2007 18:20 #693271 door V300 register
Vandaag heb ik de Volvo opgehaald bij de volvogarage.

De carberateur was niet helemaal schoon, deze is gereinigd, alsook een sproeier die scheef bleek te zitten. (De kleppen zijn ook meteen even allemaal gesteld) Er was geen sprake van een valse luchtinvoer, dit hebben ze gecontroleerd, alle kabels en contacten waren in orde (ook de bougiekabels), de pakkingen waren perfect en ik kreeg zelfs een compliment voor de uitstekende staat en onderhoud van de auto !
Totale kosten 100 euro.

Zojuist ben ik teruggereden en de auto loopt nu een stuk fijner inderdaad: hij pakt veel sneller op en alles gaat n?g soepeler dan voorheen

Uiteraard dank voor jullie hulp !

Een trotste Volvo 340 bezitter. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2008 19:40 #694432 door V300 register
Foute boel.

Na een prachtrit naar Arnhem startte ik van het weekend weer de auto om de tank vol te gooien. Hij had een week stil gestaan. De auto startte vlot, maar toen hij warmer werd, kwam het zelfde probleem weer terug !! Wat gas geven op lage toeren en de motor gaat inhouden, stotteren, trillen en afslaan. Gelukkig was ik vlak bij huis en kon ik naar huis komen.

De dag erna heb ik de hele verdelerkap schoongemaakt en van antivocht voorzien, ook heb ik de tankdop los gehad, maar het probleem bleef na een korte test. Nogmaals heb ik alles gecontroleerd, de pakking was in orde en de rotor ook.

Vandaag besloot ik naar de garage te gaan. Mijn klomp brak toen ik merkte dat hij gewoon als een zonnetje liep.....ik draaide dus halverwege om (de garage is een eind weg), maar toen begon hij toch weer verkeerd te lopen. Ik merkte het omdat als hij stationair loopt als de auto stilstaat, de auto begint te trillen als ik een dotje gas geef. Hij pakt dan niet lekker op. Onderweg bleven de problemen, en ook kwamen er weer plofjes uit de uitlaat.
Ik hoopte dus dat hij niet lekker bleef lopen, zodat ze bij de garage konden zien en ervaren wat er fout was. Echter, na een paar kilometer op de snelweg te hebben gereden en bij de gagarege aan te zijn gekomen, liep hij weer perfect !! Ze konden dan ook niks vinden. Ik vroeg of het misschien de stationair sproeier kon zijn, maar dat leek hem onwaarschijnlijk. Het probleem is dus erg onregelmatig aanwezig.

Hij zei dat ik beter terug kon komen als hij het probleem heeft......men vermoedde dat het aan de ontsteking ligt. Hebben jullie misschien nog een idee ? De auto staat nu weer gewoon bij me voor de deur, dus ik kan er aan sleutelen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2008 21:32 #694444 door V300 register
Misschien kun je met een bus remmenreiniger of ander brandbaar goedje rond de in/uitlaatspruitstukken en carburateur spuiten, en kijken of het toerental veranderd?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2008 23:18 #694453 door V300 register

Dutchie;43652 schreef : ...het toerental veranderd?

:cry3: Welke moderator past dit even aan? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2008 10:12 #694468 door V300 register
Oke, ik zal het proberen straks. Overigens is de carberateur helemaal gecontroleerd bij de garage.

Wat heeft het precies voor een nut om deze controle uit te voeren trouwens ? :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2008 18:48 #694479 door V300 register
Om te zien of je toch nog ergens een vacuumlek(je) hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2008 19:45 #694487 door V300 register

Dutchie;43652 schreef : Misschien kun je met een bus remmenreiniger of ander brandbaar goedje rond de in/uitlaatspruitstukken en carburateur spuiten, en kijken of het toerental veranderd?

Lucluc;43661 schreef : :cry3: Welke moderator past dit even aan? :D

SHIT! Ik zat er nog over te twijfelen! :mad::cry:

VeranderT dus :no_comment:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2008 00:52 #694504 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Inhouden op lage toeren volvo 340
Ik heb dit probleem ook wel eens bij een auto gehad en toen bleek het de bobine te zijn.....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC