Motor valt telkens uit bij lage snelheid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2007 10:29 #689490
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor valt telkens uit bij lage snelheid
Kijk, dat is toch een stukje beter Karen!
Welkom op het forum overigens.
Welkom op het forum overigens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2007 13:26 #689499
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Motor valt telkens uit bij lage snelheid
Check hier een foto van de carburateur. De rode rondjes zijn ongeveer de plaatsen waarop de drie schroeven bevestigd zijn. Als het luchtfilterhuis erop vast zit, met het deksel eraf, zie je idd de drie schroeven. Als je de drie schroeven los draait (hand eronder, voelen waar de boutjes zitten, vasthouden, de boutjes vallen anders naar beneden) kun je het filterhuis ervanaf pakken. Dan zie je dus de hele carburateur. Bovenop op de rand rondom die 2 gaten ligt een pakking, als het goed is. Zoals je kunt zien op de foto was mijn pakking niet al te best meer, maar kon er nog mee door.
Er komen met betrekking tot valse lucht door losse schroeven bij deze carb 2 dingen voor.
1. Het luchtfilterhuis zit niet goed vast op de carburateur. Door eraan de wiebelen merk je wel of ie goed vastzit of niet helemaal. Dit komt doordat de schroeven niet genoeg zijn aangedraait of omdat de pakking grotendeels of helemaal verdwenen is. Als de pakking helemaal verdwenen of slecht is, kun je ook de schroeven even aandraaien. Geen structurele oplossing maar misschien kun je het zo tijdelijk oplossen.
2. Als je de pakking, die los ligt, optilt, zie je daaronder drie andere bouten. Als je nu van boven op de carb kijkt, zie je in totaal 5 van die bouten. Het komt erg vaak voor dat deze niet allemaal vastzitten, en dat de carb daardoor valse lucht aanzuigt met alle gevolgen van dien. Check dus even of deze of stevig vastzitten.
Er komen met betrekking tot valse lucht door losse schroeven bij deze carb 2 dingen voor.
1. Het luchtfilterhuis zit niet goed vast op de carburateur. Door eraan de wiebelen merk je wel of ie goed vastzit of niet helemaal. Dit komt doordat de schroeven niet genoeg zijn aangedraait of omdat de pakking grotendeels of helemaal verdwenen is. Als de pakking helemaal verdwenen of slecht is, kun je ook de schroeven even aandraaien. Geen structurele oplossing maar misschien kun je het zo tijdelijk oplossen.
2. Als je de pakking, die los ligt, optilt, zie je daaronder drie andere bouten. Als je nu van boven op de carb kijkt, zie je in totaal 5 van die bouten. Het komt erg vaak voor dat deze niet allemaal vastzitten, en dat de carb daardoor valse lucht aanzuigt met alle gevolgen van dien. Check dus even of deze of stevig vastzitten.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2007 13:29 #689501
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Motor valt telkens uit bij lage snelheid
Oja, de defrosterslang (flexibele buis tussen uitlaatspruitstuk en luchtinlaatbuis van het luchtfilter) zit er wel gewoon op?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2007 23:06 #689548
door V300 register
Bedankt voor alle bruikbare tips ga zelf morgen op onderzoek uit!
Heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn 340.
Kan ook de winterstand zijn?
En hoe stel je die dan want het is alweer behoorlijk koud buiten.
Thanx!
Ach heb ik weer wat te doen!
Heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn 340.
Kan ook de winterstand zijn?
En hoe stel je die dan want het is alweer behoorlijk koud buiten.
Thanx!
Ach heb ik weer wat te doen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2007 16:36 #689592
door V300 register
Winterstand gaat natuurlijk volautomatisch...............
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2007 16:37 #689593
door V300 register
Is het eigenlijk nodig on een bezinefiltertje te plaatsen? Of zit deze er al in?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2007 16:41 #689594
door V300 register
als ie werkt gaat ie volautomatisch.
helaas wil die nog wel eens kapot zijn. en dan staat ie volgens mij vast op de zomerstand. kan interessant zijn om eens naar te kijken. er staat een check van dat ding in de vraagbaak.
helaas wil die nog wel eens kapot zijn. en dan staat ie volgens mij vast op de zomerstand. kan interessant zijn om eens naar te kijken. er staat een check van dat ding in de vraagbaak.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2007 22:05 #689633
door V300 register
wat een volvomedeleven allemaal, wel een fijn gevoel niet alleen te staan. Ik voel me ook elke keer weer zo'n domme naieve consument bij het - hoe gaat het met je auto - praatje.
als ik het luchtfilterhuis voel zit hij niet los, het zal denk ik een van de andere problemen zijn, ik herinner me dat er bij het het vele opnieuw starten tijdens de beruchte rit weer naar huis dat er een enorme plofgeluid was (zonder rook hoor)
Ik zal firstclass bellen vragen wat het kost, want verder dan bunnik kom ik sowieso niet.
als ik het luchtfilterhuis voel zit hij niet los, het zal denk ik een van de andere problemen zijn, ik herinner me dat er bij het het vele opnieuw starten tijdens de beruchte rit weer naar huis dat er een enorme plofgeluid was (zonder rook hoor)
Ik zal firstclass bellen vragen wat het kost, want verder dan bunnik kom ik sowieso niet.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2007 22:25 #689638
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Motor valt telkens uit bij lage snelheid
karin,alle tips die zijn meegenomen natuurlijk..en nog welkom trouwens..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2007 20:55 #689796
door V300 register
de "monteur" had juist net nieuwe pakking opgezet, ik heb zelf mee mogen knutselen met schaar en papier, toen werd al luchtlekkage vermoed en is alles goed aangedraaid. Ook als ik nu aan luchtfilter trek, geeft hij niet mee. het moet allemaal wel goed dicht en vast zijn. First Class vermoedt de boegies...door de telefoon. Is verdelerkap zelfde als stationairsproeier trouwens?? en de onderdelen die hier nog meer genoemd heb ik nog niet eerder van gehoord. bestaat er eigenlijk een autowoordenboek??
hoe is het met jouw ouwe??
hoe is het met jouw ouwe??
Moderators: Mark Smeets