Motor valt telkens uit bij lage snelheid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 19:38 #626735
door V300 register
Motor valt telkens uit bij lage snelheid is gemaakt door V300 register
zoals je bij file hebt of als ik van de snelweg kom.
is er iemand die weet wat er nu aan de hand is?
De auto heb ik nu een maand (gekocht van volvo300-lid), ik heb eerder wat gevraagd op dit forum omtrent het "trillen", maar nu is probleem groter.
1e probleem was, moeren van accu en massakabel los, daarna begon het plotseling uitgaan en dan met name als ik van de snelweg af ga, of terugschakel van 100 km/u naar langzaam rijdend verkeer op snelweg. Vandaag helemaal mijn verkoper gereden die dingen heeft nagekeken. Hele carburateur open gehad. benzine lekte dus. Alle schroeven goed vastgedraaid.
kenmerken: auto schudt nog steeds ook bij de 80. Het voelt alsof het komt dat ik met 80 te langzaam rij voor de 5e versnelling(90 rijdt perfect). en ook bij de andere versnellingen, lijkt de snelheid net te hoog, bijv. in de 2 rijdt hij erg hard, waarna hij in de 3 weer langzamer optrekt.
Maar dat is niet zozeer onderdeel van de oorzaak.
Verkoper zegt dat hij zuinig is afgesteld.
het aan krijgen van de auto is ook moeilijk. maar dat ligt ook wel aan mij misschien.
is het nu echt een carburateur-probleem. Er is wel een benzinefilter aanwezig!
welke kenner kan me helpen?
ik heb levensgevaarlijke fratsen meegemaakt vandaag.
is er iemand die weet wat er nu aan de hand is?
De auto heb ik nu een maand (gekocht van volvo300-lid), ik heb eerder wat gevraagd op dit forum omtrent het "trillen", maar nu is probleem groter.
1e probleem was, moeren van accu en massakabel los, daarna begon het plotseling uitgaan en dan met name als ik van de snelweg af ga, of terugschakel van 100 km/u naar langzaam rijdend verkeer op snelweg. Vandaag helemaal mijn verkoper gereden die dingen heeft nagekeken. Hele carburateur open gehad. benzine lekte dus. Alle schroeven goed vastgedraaid.
kenmerken: auto schudt nog steeds ook bij de 80. Het voelt alsof het komt dat ik met 80 te langzaam rij voor de 5e versnelling(90 rijdt perfect). en ook bij de andere versnellingen, lijkt de snelheid net te hoog, bijv. in de 2 rijdt hij erg hard, waarna hij in de 3 weer langzamer optrekt.
Maar dat is niet zozeer onderdeel van de oorzaak.
Verkoper zegt dat hij zuinig is afgesteld.
het aan krijgen van de auto is ook moeilijk. maar dat ligt ook wel aan mij misschien.
is het nu echt een carburateur-probleem. Er is wel een benzinefilter aanwezig!
welke kenner kan me helpen?
ik heb levensgevaarlijke fratsen meegemaakt vandaag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 19:45 #689155
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor valt telkens uit bij lage snelheid
het is een volvo 340 DL trouwens !!
benzine
5-bak
bj 1987
126.500 km
hele goede carosserie onder!
en ik bied hem hierbij te koop. maar hij moet eerst veilig de weg op kunnen.
450 euro minimaal!!
benzine
5-bak
bj 1987
126.500 km
hele goede carosserie onder!
en ik bied hem hierbij te koop. maar hij moet eerst veilig de weg op kunnen.
450 euro minimaal!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 19:52 #689156
door V300 register
en................
het is een handgeschakelde bak
het is een handgeschakelde bak
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 19:56 #689157
door V300 register
wie ben je?
waar woon je?
wie heeft jou die auto verkocht?
waar woon je?
wie heeft jou die auto verkocht?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 20:20 #689159
door V300 register
Check de aansluiting van de stationairsproeier op je carburateur,
of anders de stationairsproeier zelf?
of anders de stationairsproeier zelf?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 20:48 #689160
door V300 register
ik woon in utrecht. ik zal zijn naam hier niet melden, hij klust al tien jaar met volvo's. Hij lijkt me best betrouwbaar, maar ik heb er wel teveel voor betaald. Ik heb hem ook een maand op proef gehad. Toen deed hij goed, behalve het trillen
ik heb de ballen verstand van auto's. Ik zal je tip onthouden, en een kenner in utrecht gaan zoeken. Dit kan nl. niet door blijven gaan.
Ik vertelde verkoper dat ik dacht dat het aan het zuinige afstellen ligt, tip van hem was de co-schroef beetje naar links en gashendel iets mee doen. maar ja ik zeg ook maar wat. kan toch ook wat anders zijn?
het is een 1400 motor.
als je een plaatje hebt van een carburateur zou ik misschien wat kunnen doen aan die stationairsproeier. ik snap ook niet welke nu de co-schroef is en wat de gashendel
ik heb de ballen verstand van auto's. Ik zal je tip onthouden, en een kenner in utrecht gaan zoeken. Dit kan nl. niet door blijven gaan.
Ik vertelde verkoper dat ik dacht dat het aan het zuinige afstellen ligt, tip van hem was de co-schroef beetje naar links en gashendel iets mee doen. maar ja ik zeg ook maar wat. kan toch ook wat anders zijn?
het is een 1400 motor.
als je een plaatje hebt van een carburateur zou ik misschien wat kunnen doen aan die stationairsproeier. ik snap ook niet welke nu de co-schroef is en wat de gashendel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 22:07 #689170
door V300 register
De CO-schroef zit in een soort busje een beetje onderaan. Kun je met een lange schroevedraaier wel bij.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 22:21 #689175
door V300 register
Laat ik maar een met de botte bijl in huis vallen, ik vind als ik hier een auto koop van een lid en ik mag hem een maand op proef houden (als die niet bevalt dus kosteloos terug geven laat ik daar dus duidelijk in zijn, of 50 euro onkosten HOOGUIT) en ik betaal er dan voor (omdat ik hem blijkbaar de moeite waard vind) je dan wel kunt roepen dat je er teveel voor betaald hebt, maar dan ben jezelf dan toch bij geweest? Maar ik wil hier niet veder een discussie op mag wel maar dit is gewoon effe mijn mening, en die van jouw begrijp ik heel goed hoor.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik ook weer vind (das mijn eigen mening he, iedereen zn eigen mening begrijp me goed) dat als diegene toch goed met autoos kan klussen hij er wel even goed na mag kijken maar op een gegeven moment houd dat ook op. Als iemand mijn auto koopt en over 4 maanden zeg, je cvt riemen zijn geknalt denk ik ja en? Het is een 2e hands wagen, daar bedoel ik niet mee dat die dan meteen uit elkaar mag vallen maar wel dat je er iets van kunt verwachten, zolang het niet te gek word. Wat anders als dat binnen 2 dagen gebeurd, want dan kun je er donder op zeggen dat ik het al gehoord had.... Of als iemand van mij iets koopt, noem een koplamp maar dat de reflectors dan helemaal veroest blijken te zijn, tja.... dan zou ik ook niet moeilijk doen.
Het is een heel raar iets wat je zegt. Ik heb met mijn eigen auto wel eens meegemaakt dat de pakking van de carburateur stuk was, en te gelijker tijd de benzine van ouderdom (zeg lang stil staan) een beetje is gaan gummen en dat gaf hetzelfde efect...
Een iets kun je wel proberen, trek de choke tijden het rijden een heel klein beetje uit en kijk of die het dan nog doet. Zo ja te weinig benzine zo nee zou ik het niet weten.
Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik ook weer vind (das mijn eigen mening he, iedereen zn eigen mening begrijp me goed) dat als diegene toch goed met autoos kan klussen hij er wel even goed na mag kijken maar op een gegeven moment houd dat ook op. Als iemand mijn auto koopt en over 4 maanden zeg, je cvt riemen zijn geknalt denk ik ja en? Het is een 2e hands wagen, daar bedoel ik niet mee dat die dan meteen uit elkaar mag vallen maar wel dat je er iets van kunt verwachten, zolang het niet te gek word. Wat anders als dat binnen 2 dagen gebeurd, want dan kun je er donder op zeggen dat ik het al gehoord had.... Of als iemand van mij iets koopt, noem een koplamp maar dat de reflectors dan helemaal veroest blijken te zijn, tja.... dan zou ik ook niet moeilijk doen.
Het is een heel raar iets wat je zegt. Ik heb met mijn eigen auto wel eens meegemaakt dat de pakking van de carburateur stuk was, en te gelijker tijd de benzine van ouderdom (zeg lang stil staan) een beetje is gaan gummen en dat gaf hetzelfde efect...
Een iets kun je wel proberen, trek de choke tijden het rijden een heel klein beetje uit en kijk of die het dan nog doet. Zo ja te weinig benzine zo nee zou ik het niet weten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 22:26 #689176
door V300 register
Een handegeschakelde met hele goede carosserie is wel wat waard!
Het probleem klinkt als iets dat niet zo moeilijk is op te lossen.
Kijk ook even naar de vacuumslang die aan de onderkant van de carburateur vast zit, die met dat T-stukje eraan.
Het probleem klinkt als iets dat niet zo moeilijk is op te lossen.
Kijk ook even naar de vacuumslang die aan de onderkant van de carburateur vast zit, die met dat T-stukje eraan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 22:37 #689178
door V300 register
Een kapot theestukje van de carburateur kan HELE leuke dingen opleveren dat klopt haha!
Moderators: Mark Smeets