de problemen blijven maar komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2007 12:34 #626672 door V300 register
de problemen blijven maar komen. is gemaakt door V300 register
hallo,

ik ben sinds kort actief op dit forum.
maar ik heb nu teveel problemen met mijn 340 die ik pas 1 maand heb.
ik heb de auto dan wel voor 150 euro gekocht maar ik ben er nu teveel aan gehecht en vind het een super wagen.

nu heb ik de volgende problemen.
- olie in mijn kvs.(deze heb ik gespoeld maar na half uurtje rijden was hij weer smerig)
- waarschijnlijk een lekage bij mijn remmen, (remvloeistofpijl staat laag)
- en ik ben nog steeds niet tevreden over het starten.
(het duurt wel even voor hij start ook al is hij koud.)

nu heb ik over 3 maanden APK. en zou graag willen weten wat het allemaal kan zijn wat er kapot is? ik hoop dat een van julie mij kan helpen.

ik heb de optie om een blokje met 80 000 op teller te kopen maar die man vraagt er 200 euro voor, en dat zou meer zijn als dat ik mijn 340 gekocht heb.

naja ik weet het allemaal niet meer, kom maar met opbeurende oplossingen.

fotos volgen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2007 13:57 #687715 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic de problemen blijven maar komen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2007 14:46 #687717 door V300 register
Olie bij je koelvloeistof is niet zo mooi, ook je remsysteem moet goed nagekeken worden (lijkt me wel belangrijk).
Misschien kun je hem nog voor weinig verkopen als donor en een andere kopen (met APK), zo duur zijn ze ook weer niet...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2007 14:46 #687718 door V300 register
Mocht je een andere motor nodig hebben: binnenkort gaat die van mij er uit (sloper). Mocht je hiervoor geschikt gereedschap hebben (zo'n motortakeltje) en je hebt zin om een weekeindje op Texel te komen klussen, dan mag je het torretje wel voor een prikkie hebben (zeg, een euro of 50 ofzo).

Ik garandeer niet dat hij helemaal lekker is, het enige wat ik kan zeggen is dat hij de laatse keer dat ik het probeerde nog startte. Maarja, das ook al weer even terug.
In ieder geval heb je dan een reserve, of eventueel een revisieblokje zodat je dat rustig kan doen, buiten de auto, zonder dat hij gelijk stil staat.
Of je lepelt hem over en reviseert vervolgens rustig je eigen blok natuurlijk ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2007 17:50 #687734 door V300 register
Alleen als de carosserie in goede staat is, zou ik er nog in investeren. Die olie in je koelvloeistof is natuurlijk een slecht teken. Deze slopen, de onderdelen bewaren en er een in goede staat kopen. Aanbod is er genoeg en de prijzen zijn laag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-11-2007 11:25 #687783 door V300 register
dat klinkt wel erg interesant, alleen is texel erg verweg:P geef anders een gil als je een datum weet waneer je hem naar de sloop doet.. ik ben komende week met school weg en de week daarna laat ik hem voor keuren, dan weet ik of het nut heefd.

de carrosorie is er helemaal niet zo slecht aan toe, wel beetje laswerk maar niet apk afkeur.
de rede dat ik hem wil houden is omdat het een handbak is waar ik wel heel blij mee ben. heb ook al zitten zoeken naar een donor auto, maar handbak is niet zo makkelijk te vinden.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2007 13:17 #687788 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic de problemen blijven maar komen.
Hoi Michael,

Niet zo triest in zien. Je hebt eigenlijk vrij normale problemen. Kans dat het motor blok ook slecht is, is vrij klein. Een kop met koppakking heb ik zo vervangen. Anders idd de hele motor, maar dat is ook niet een wereldklus. De remmen is voor 90% zeker de remcylinders achter, voor 8% de hoofdremcylinder, voor 1% verstopte koppelingen remleiding en voor 1% andere problemen mogelijk of iets dergelijks.
Het startprobleem is ook oplosbaar. Mogelijk houd het verband met je motorprobleem.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-11-2007 16:25 #687824 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic de problemen blijven maar komen.
ik heb ook wat probleempjes met mijn 340 vario namelijk ook de koeling,maar ja..het houdt je in dit geval op de straat en sleutelen aan je eigen 340 is echt leuk en leerzaam

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2007 13:42 #687871 door V300 register
Erik, ik was laatst bij een volvo garage. (geen moderne garage maar deze lijkt op een garage uit de jare 60 ook met allemaal oude modellen autos) en deze man vertelde mij dat het aan veel dingen kon liggen, voetpakking, koppakking had het ook over lekkende cilinderbussen meen ik mij te herrineren. maargoed me kvs is nu nog redelijk helder maar er is een olie verbruik aanwezig, van ongeveer 0.2 liter per 500km.

wat mij vandaag op viel is dat er witte rook uit de uitlaat komt ook al is de motor warm, en de uitlaat was nat.

verder ontdekte ik daarnet na het tanken dat er een benzine leiding lek was.
het was in idergeval een leiding die onder de benzine tank van de auto loopt.

ik hoop dat het mee valt mischien eerst maar eens de koppakking vervangen en kijken wat dat oplevert.

grt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2007 14:38 #687877 door V300 register
Koppakking kapot, is zelf te doen met iemand er bij die het kan.
Hoofdremcilinder, ik weet een garage die dat voor 150,- doet.

Dan is ie toch alweer aardig op weg. Hij ziet er netjes uit toch?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC