altijd met choke rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 14:06 #626620 door V300 register
altijd met choke rijden. is gemaakt door V300 register
beste mensen,

ik zal beginnen met mezelf voor te stellen, ik ben michael ben 21 jaar en heb sinds een paar dagen een hand geschakelde volvo 340 dl in mijn bezit.

nu heb ik gelijk al problemen, het is namenlijk zo dat ik de choke altijd vrijwel helemaal uitgetrokken moet hebben om te rijden. tijdens het rijden kan ik hem wel uit zetten dan loopt hij gewoon nog als een zonnetje, maar moet ik voor het stoplicht wachten. dan valt tie uit als ik de choke niet open heb. heb ik deze wel open dan blijft hij lopen.

nu starte ik hem net nog een keer en toen moest ik met de choke open de gas half ingedrukt houden anders viel hij ook uit.

hoe zou dit kunnen komen?? zou het de afstelling van het stationair toerental zijn?? of is het iets ergers zijn, wat ik niet hoop ik begin me nu zelfs al een beetje opgelicht te voelen door de verkoper.

mvg, michael

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 14:14 #686621 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic altijd met choke rijden.
Vacuumlek/valse lucht aanzuigen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 14:20 #686622 door V300 register
je klinkt als of je dat met vol vertrouwen zegt, zou voor mij positief zijn.:)

waar moet ik dat gaan zoeken. (enigste wat ik kan bij een auto is olie verversen en lucht filter vervangen, voor de rest niks):p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 14:52 #686625 door V300 register
De eerste (simpelste) stap is: motorkap opentrekken met draaiende motor, en zoeken naar een losbungelende slang of een gat in een slang waar een hard zuigend/sissend geluid uit komt :) Daarbij kun je letten (bijvoorbeeld) op de zwarte slangen die naar het klepdeksel gaan, naar de rembekrachtiging, of naar de econometer.

De tweede stap is: kijken of de carburateur nog goed vast zit op het inlaatspruitstuk (liever niet met draaiende motor). Aan de onderkant zit hij met een stuk of vier boutjes vast dacht ik, en die willen nog wel eens lostrillen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 15:07 #686626 door V300 register

twkuiper;38065 schreef : De eerste (simpelste) stap is: motorkap opentrekken met draaiende motor, en zoeken naar een losbungelende slang of een gat in een slang waar een hard zuigend/sissend geluid uit komt :) Daarbij kun je letten (bijvoorbeeld) op de zwarte slangen die naar het klepdeksel gaan, naar de rembekrachtiging, of naar de econometer.

De tweede stap is: kijken of de carburateur nog goed vast zit op het inlaatspruitstuk (liever niet met draaiende motor). Aan de onderkant zit hij met een stuk of vier boutjes vast dacht ik, en die willen nog wel eens lostrillen.

het is een handgeschakelde, en je weet niet of die erop zit.
het probleem zal em dus zeer waarschijnlijk zitten in idd valse lucht aanzuigen bij het inlaatspruitstuk, of de carburateur zelf,

wat je kunt doen om dit te testen is de motor te laten draaien, en dan rond het spruitstuk en de carb voet met iets van een spuitbus met brandbare inhoud te gebruiken, iets als remmenreiniger of deo. zodra je dit er rond spuit en de motor gaat sneller lopen of anders lopen is het idd gewoon valse lucht aanzuiging

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 16:19 #686630 door V300 register
Heeej, zundert.............dat is niet zo ver van mij vandaag.
Het is trouwens ook niet ver van Ronald Romme vandaan (ook een v300-goeroe).
Mocht het nu echt niet gaan lukken kun je misschien 1 van ons even een PB sturen.
Inderdaad riekt het zaakje naar valse lucht. Gewoon een kwestie van het luchtfilter er eens afhalen en je ogen eens goed de kost geven. Ga alle slangentjes eens volgend die van het inlaatspruitstuk of de carburateur afkomen. Kijk inderdaad of deze niet gescheurd zijn of totaal zijn afgescheurd. Probeer ook de carburateur eens te bewegen en kijk of deze niet los staat.
Wees blij dat het al geen vario is, dan is het probleem vaak namelijk al een stuk lastiger ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 16:33 #686631 door V300 register
Welnee dan is de uitdaging iets groter :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 16:50 #686635 door V300 register
dan is de uitdagend irritant groot, aangezien je ineens 40 slangen meer moet controleren en allerleii membraampjes en ellende :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 16:51 #686636 door V300 register
Niet aanstellen, Conny! ;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2007 17:08 #686641 door V300 register

Dutchie;38077 schreef : Niet aanstellen, Conny! ;D

nah ben gewoon een realist ;) waarom denk je dat in de jaren erna auto's niet met cvt werden uitgerust? maar met elektronische automaten? en heel veel handbakken :p

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC