Carburateur B14.4E. Lekkage?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 14:20 #678639 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur B14.4E. Lekkage?
Of tandveerringen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 20:51 #678657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur B14.4E. Lekkage?
deksel carb

ik heb het anders opgelost, de boutjes vevangen door iets langere zodat ze net er door steken, daarna borgmoertjes er op gedraaid.
deksel is nooit meer los gekomen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 21:38 #678661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur B14.4E. Lekkage?
Heb ik ook gedaan, werkt volgens mij het best :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2007 21:31 #678746 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur B14.4E. Lekkage?
je kunt het natuurlijk ook zo doen en het is misschien nog een betere oplossing ook, als het maar goed werkt!
met z'n allen weet je natuurlijk meer als alleen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2007 21:10 #687350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur B14.4E. Lekkage?
Ook 5 losse boutjes ontdekt

Heb afgelopen weken last gekregen van inhouden bij meer dan 2/3 gas. De laatste tijd liep hij ook veel minder zuinig.....

Vorige week kwam ik erachter dat luchtfilter los was getrilt. Vastgezet en dacht probleem opgelost te hebben. Maar bleef doen: na tips van Wouter (bedankt!) en goed op het forum lezen maar eens gaan kijken naar de 5 boutjes bovenop carbarateur. En ja hoor: die zaten flink los, echt niet zo'n beetje ook. Gelukkig ben ik er dus op tijd bij geweest. Heb nog geen aanpassingen gedaan qua vastzetten. Maar lees nu dat dat dus wel aan te raden is. Heb ik weer wat te doen dus.

Begrijp nu waarom de latere modellen een extra stabilisator aan de klepdeksel hebben: voorkomen van trillen dus en losraken. Snap ik alleen niet waarom mijn 340 uit 1989 deze aanpassing nog niet heeft. Is toch een van de laatste modellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2007 21:20 #687352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur B14.4E. Lekkage?

dsangers;38825 schreef : Begrijp nu waarom de latere modellen een extra stabilisator aan de klepdeksel hebben: voorkomen van trillen dus en losraken. Snap ik alleen niet waarom mijn 340 uit 1989 deze aanpassing nog niet heeft. Is toch een van de laatste modellen?


Volgens mij hebben alleen de B14.3 motoren dat, dus met de enkeltraps solex carburateurs. Misschien heeft rdw-student (of iemand anders) een foto van zijn blok?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2007 00:06 #687368 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Carburateur B14.4E. Lekkage?
dat steuntje zat inderdaad op die motor die ik jullie liet zien, omdat dat een B14.3 is.

die carburateurs zijn kleiner dan de webers, dus daar hadden ze het van tevoren al in de gaten dat het niet zou gaan werken zonder extra steuntje.

je kunt een metalen plaatje met 2 gaten in de uiteinden in een L-vorm buigen en op de achterste moer van het klepdeksel monteren. andere kant moet je een gaatje boren in het luchtfilterhuis. dan trilt het niet meer los in ieder geval...

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD