Carburateur B14.4E. Lekkage?
- V300 register
- Verbannen
-
Toen maar even gesnuffeld, en mijn neus stuurde mij naar de carburateur. Even aan het luchtfilter gewiebeld, en die zat vrij los. Dus luchtfilterhuis even losgemaakt, en het bleek dat een stukje van de bovenkant van de carburateur gewoon was afgebroken. Precies een stukje waar 1 van de 3 boutjes zit. Verder zat er bij een ander boutje helemaal geen schroefdraad meer in het gat, dus maar even wat nieuw getapt. Luchtfilter zit weer vast.
Maar de lekkage lijkt van veel verder naar onder te komen, bij het uitlaatspruitstuk is het helemaal vettig en het stinkt echt naar benzine.
Nu vroeg ik me af of er nog revisiesetjes of gereviseerde carburateurs te koop zijn. De carburateur verder is goed, motortje loopt mooi stationair enzo.
Maar lekkage vlak boven het uitlaatspruitstuk zit me toch niet helemaal lekker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
gewoon een andere halen op de sloop. wel even op de nummers letten.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;26204 schreef : die carb kun je waarschijnlijk gewoon afschrijven..
gewoon een andere halen op de sloop. wel even op de nummers letten.
Okido, dat zal ik dan gaan doen binnenkort. Hier word ik namelijk niet zo vrolijk van :uh-uhh:
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag de Koffiemolen onderhanden genomen. Er hing een aardige benzinelucht om de auto, bleek dat ??n van de slangetjes van de benzinepomp lekte.
Deze slangetjes heb ik vervangen en ben toen op zoek gegaan naar loszittende boutjes en moertjes aan de carburateur.
Ongelovelijk dat deze carburateur nog onder de moterkap aanwezig was. Alles zat los!
De moeren aan de voet van de carburateur moesten zeker met een halve slag aangedraaid worden en vooral de (schroefkop)bouten aan de bovenkant zaten gewoonweg los!
Zoiets heb ik nog nooit gezien. En ik rij ook al jaren een 30+ Benz en heb verscheidene (echte) dafjes bereden.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;29124 schreef : Hm.. ik hoef t eigenlijk niet meer vaster te draaien. Een vriend van me heeft 't schroefdraad & de bouten gemodificeerd ^^
Heb ik ook gedaan, werkt probaat!

Ik heb vandaag de kleppen gesteld en meteen het bovendeksel van de carb vervangen, er was namelijk een stuk afgebroken. Luchtfilter zit nou weer goed vast, alleen loopt ie stationair iets minder mooi. Hij lekt ergens valse lucht, denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-
...Bleek dus dat de hele bovenkant van de carb voor geen meter vastzat en dat er al wat benzine richting het uitlaatspruitstuk lekte... Hmmm... Maar dus, ff goed aangedraait en nooit meer last van gehad.
- V300 register
- Verbannen
-