Startproblemen met mijn 340
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2006 09:58 #647372
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Startproblemen met mijn 340
Ik zal in ieder geval de bougiekabels aan een nader onderzoek onderwerpen.
Gisteren heb ik in ieder geval de aansluitingen aan de kant van de verdeelkap bekeken, die zagen er nog knap uit. Mooi geelkleurig koper en niet geoxideerd. Maar als die dingen niet al te duur zijn kan het natuurlijk geen kwaad om ze te vervangen. Dan weet je tenminste dat het daar niet meer aan kan liggen.
Verder denk ik dat ik ook een nieuwe verdeelkap, rotor en luchtfilter ga monteren. Dan sluit ik dat in ieder geval ook uit als oorzaak.
Met betrekking tot het spruitstuk. Ik denk te weten wat dit is en waar het zit. Als ik de auto start ruik ik soms wat uitlaatgassen. Wanneer ik ga rijden heb ik daar geen last meer van. Ik heb inmiddels de uitlaat onder de auto geheel laten vervangen met uitzondering van de katalysator. Dit heeft echter niet geholpen. Als het spruitstuk inderdaad niet goed vast zit en "lekt" kan dat natuurlijk een oorzaak zijn.
Gisteren heb ik in ieder geval de aansluitingen aan de kant van de verdeelkap bekeken, die zagen er nog knap uit. Mooi geelkleurig koper en niet geoxideerd. Maar als die dingen niet al te duur zijn kan het natuurlijk geen kwaad om ze te vervangen. Dan weet je tenminste dat het daar niet meer aan kan liggen.
Verder denk ik dat ik ook een nieuwe verdeelkap, rotor en luchtfilter ga monteren. Dan sluit ik dat in ieder geval ook uit als oorzaak.
Met betrekking tot het spruitstuk. Ik denk te weten wat dit is en waar het zit. Als ik de auto start ruik ik soms wat uitlaatgassen. Wanneer ik ga rijden heb ik daar geen last meer van. Ik heb inmiddels de uitlaat onder de auto geheel laten vervangen met uitzondering van de katalysator. Dit heeft echter niet geholpen. Als het spruitstuk inderdaad niet goed vast zit en "lekt" kan dat natuurlijk een oorzaak zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2006 10:54 #647373
door V300 register
Spruitstuk zit vast aan je voorpijp... Dus waar je uitlaat begint, daarvoor zit het spruitstuk. Als hier bouten van af zijn, zit hij zeker los... Eventueel luchtfilterhuis eraf schroeven en nieuwe bouten erop...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2006 12:44 #647374
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2006 17:47 #647375
door V300 register
Ik heb inmiddels een nieuwe verdeelkap, rotor en een setje bougiekabels besteld.
Ik heb verder vandaag mijn luchtfilter bekeken. Dat zag er nog prima uit.
De startproblemen openbaren zich overigen met name bij een koude motor. Wanneer de auto eenmaal gelopen heeft en de motor warm is, start de auto zonder veel problemen.
Ik hoop dat ik de nieuwe onderdelen snel heb. Ik denk dat ik dan ook maar gelijk de bougies ga vervangen. als ik het hiermee niet kan oplossen denk ik dat ik maar naar een garage ga.
Ik heb verder vandaag mijn luchtfilter bekeken. Dat zag er nog prima uit.
De startproblemen openbaren zich overigen met name bij een koude motor. Wanneer de auto eenmaal gelopen heeft en de motor warm is, start de auto zonder veel problemen.
Ik hoop dat ik de nieuwe onderdelen snel heb. Ik denk dat ik dan ook maar gelijk de bougies ga vervangen. als ik het hiermee niet kan oplossen denk ik dat ik maar naar een garage ga.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2006 18:09 #647376
door V300 register
Denk dat het wel helpt. Laat het (hier) maar weten, ben benieuwd!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-04-2006 12:14 #647377
door V300 register
Bougiekabels makkelijk&goedkoop testen: ga vanavond ff met een plantenspuit onder de kap liggen. Ff motor starten. Dan met de plantenspuit voorzichtig wat water over de slangen vernevelen. Als je dan de vonken van de ene naar de andere kabel ziet springen --> el rappo vervangen die dingen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2006 15:28 #647378
door V300 register
Vandaag mijn vraagbaak binnengekregen. Dat is prettig, gekocht voor 10 euro. Als het goed ik krijg ik van de week alle nieuwe onderdelen binnen. Allemaal besteld via dafhobby. Goede website is dat.
www.dafhobby.nl
Ik heb nog een vraagje over het repareren van mijn van binnenuit verstelbare linkerbuitenspiegel. Het hardplastic stangetje dat de spiegel verbind met de handel in het interieur is gebroken, ik zou dat graag lijmen. Om dit te kunnen doen is het van essentieel belang dat ik de spiegel er heelhuids uit krijg. Ik zou natuurlijk een schroevendraaier erachter kunnen zetten en een beetje wrikken. Dat durf ik echter niet zo goed. Zijn er nog mensen met andere ideen? (staat niet in de vraagbaak)
Groet,
Lars
Ik heb nog een vraagje over het repareren van mijn van binnenuit verstelbare linkerbuitenspiegel. Het hardplastic stangetje dat de spiegel verbind met de handel in het interieur is gebroken, ik zou dat graag lijmen. Om dit te kunnen doen is het van essentieel belang dat ik de spiegel er heelhuids uit krijg. Ik zou natuurlijk een schroevendraaier erachter kunnen zetten en een beetje wrikken. Dat durf ik echter niet zo goed. Zijn er nog mensen met andere ideen? (staat niet in de vraagbaak)
Groet,
Lars
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2006 18:26 #647379
door V300 register
Lijmen?
Sjah, je mag het proberen, mijn ervaring is dat lijmen van dit soort (mechanisch belaste) zaken maar kort helpt. Daarna breekt het net zo hard weer op je lijmnaad.
Sjah, je mag het proberen, mijn ervaring is dat lijmen van dit soort (mechanisch belaste) zaken maar kort helpt. Daarna breekt het net zo hard weer op je lijmnaad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2006 23:06 #647380
door V300 register
Lars, ik zie dat je lid bent geworden.
Maar dan had je op de site links kunnen vinden die de hele vraagbaak te voorschijn toveren.
Tientje is echter niet veel en het is fijn om boekje bij je auto te hebben.
Zie ledenmenu "ledenmenu technische documentatie"
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 5 april 2006)
Maar dan had je op de site links kunnen vinden die de hele vraagbaak te voorschijn toveren.
Tientje is echter niet veel en het is fijn om boekje bij je auto te hebben.
Zie ledenmenu "ledenmenu technische documentatie"
(Bericht gewijzigd door fransiscus op 5 april 2006)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-04-2006 23:31 #647381
door V300 register
Moderators: Mark Smeets