Startproblemen met mijn 340
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 18:38 #624865
door V300 register
Startproblemen met mijn 340 is gemaakt door V300 register
Sinds ik mijn auto heb is het nog nooit gelukt om deze in een keer te starten. De tweede keer lukt het vaak wel. Zeker als de motor koud is kost het veel meer moeite, wat volgens mij logisch is, maar wel vervelend.
Wanneer de motor eenmaal loopt maar toch afslaat is meteen daarna herstraten erg lastig. Na een tijdje wachten lukt het dan wel weer maar dat is natuurlijk erg lastig als je een beetje haast hebt. Wanneer de motor eenmaal loopt kan ik na ongeveer twee kilometer de choke induwen en gewoon verder rijden.
Ik zou graag willen dat mijn auto gewoon start als ik de sleutel omdraai zonder al teveel geneuzel met choke, gaspedaal etc.
Zelf denk ik dat het een en ander zou kunnen liggen aan de startmotor, verdeelkap of carborateur. De accu sluit ik uit omdat die niet heel lang geleden is vervangen. De startmoter doet het ook, al zou het natuurlijk kunnen dat deze na 16 jaar versleten is.
Is er nog iemand die nuttige tips heeft om te zorgen dat mijn auto beter gaat starten?
Groet en dank voor de moeite,
Lars
Wanneer de motor eenmaal loopt maar toch afslaat is meteen daarna herstraten erg lastig. Na een tijdje wachten lukt het dan wel weer maar dat is natuurlijk erg lastig als je een beetje haast hebt. Wanneer de motor eenmaal loopt kan ik na ongeveer twee kilometer de choke induwen en gewoon verder rijden.
Ik zou graag willen dat mijn auto gewoon start als ik de sleutel omdraai zonder al teveel geneuzel met choke, gaspedaal etc.
Zelf denk ik dat het een en ander zou kunnen liggen aan de startmotor, verdeelkap of carborateur. De accu sluit ik uit omdat die niet heel lang geleden is vervangen. De startmoter doet het ook, al zou het natuurlijk kunnen dat deze na 16 jaar versleten is.
Is er nog iemand die nuttige tips heeft om te zorgen dat mijn auto beter gaat starten?
Groet en dank voor de moeite,
Lars
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 18:44 #647363
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Startproblemen met mijn 340
Hallo Lars,
bougies, vervuild brandstoffilter, ontsteking afstellen, luchtfilter zit misschien potdicht, valse lucht, niet goed werkende chokeklep, enz.
Allemaal dingen die ik eens na zou lopen.
bougies, vervuild brandstoffilter, ontsteking afstellen, luchtfilter zit misschien potdicht, valse lucht, niet goed werkende chokeklep, enz.
Allemaal dingen die ik eens na zou lopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 19:32 #647364
door V300 register
"Ik zou graag willen dat mijn auto gewoon start als ik de sleutel omdraai zonder al teveel geneuzel met choke, <font color="ff0000">gaspedaal[/color] etc."
Hoe start je? Gebruik je daar het gaspedaal bij?
Nooit gaspedaal aanraken!
Choke helemaal uit, gas niet aanraken, sleutel om en gelijk choke kwart terug is de manier.
Laten we het eerst een hier over hebben. }
Hoe start je? Gebruik je daar het gaspedaal bij?
Nooit gaspedaal aanraken!
Choke helemaal uit, gas niet aanraken, sleutel om en gelijk choke kwart terug is de manier.
Laten we het eerst een hier over hebben. }
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 19:34 #647365
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 20:18 #647366
door V300 register
Ik weet inderdaad dat het niet verstandig is om het gaspedaal te gebruiken in verband met het "verzuipen" van de auto. Soms lukt het echter alleen op die manier om de auto te laten lopen, althans dat lijkt zo. Maar ik zal het advies ter harte nemen en laten weten hoe dat gaat.
Ik heb net de verdeelkap losgeschroefd en die eens bekeken dat zag er allemaal wel goed uit. Ik heb de rotor schoongemaakt en alle contactjes nagelopen. Helaas heeft dat niet de gewenste verbetering gebracht.
aangezien ik niet heel erg technisch ben en niet goed weet hoe ik alle genoemde dingen kan nalopen ben ik op zoek naar een vraagbaak. Is er iemand die er nog een heeft liggen voor een volvo 340 uit 1990?
Ik heb al eerder een link naar de digitale versie op internet gestuurd gekregen maar als ik die gebruik zie ik geen afbeeldingen dus dat is een beetje lastig.
Groet,
Lars
Ik heb net de verdeelkap losgeschroefd en die eens bekeken dat zag er allemaal wel goed uit. Ik heb de rotor schoongemaakt en alle contactjes nagelopen. Helaas heeft dat niet de gewenste verbetering gebracht.
aangezien ik niet heel erg technisch ben en niet goed weet hoe ik alle genoemde dingen kan nalopen ben ik op zoek naar een vraagbaak. Is er iemand die er nog een heeft liggen voor een volvo 340 uit 1990?
Ik heb al eerder een link naar de digitale versie op internet gestuurd gekregen maar als ik die gebruik zie ik geen afbeeldingen dus dat is een beetje lastig.
Groet,
Lars
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 21:03 #647367
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 22:09 #647368
door V300 register
Yep
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 22:56 #647369
door V300 register
momenteel staat er een vraagbaak bij de advertenties op de site!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2006 23:42 #647370
door V300 register
ZIt het spruitstuk soms los ofzo? Ik weet dat die van mij vroeger exact hetzelfde deed. Trok veel valse luchtaan... spruitstuk los en Onstekking compleet vernieuwd probleem over. En nu hoe koud het ook mag wezen, start die in een keer!
Startmoter is het niet hoor...
Startmoter is het niet hoor...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2006 07:55 #647371
door V300 register
Bougieskabels doen ook vaak wonderen en wordt heel vaal op "bespaard", geloof me maar.
4 van de 5 startproblemen zijn bij mij altijd de bougiekabels!
Zeker als ik zo nu en dan een auto-tje koop....
(Bericht gewijzigd door jackvdbergh op 2 april 2006)
4 van de 5 startproblemen zijn bij mij altijd de bougiekabels!
Zeker als ik zo nu en dan een auto-tje koop....
(Bericht gewijzigd door jackvdbergh op 2 april 2006)
Moderators: Mark Smeets