Stephan (Niet geregistreerde Gast);5245 schreef : Voor zover ik me herrinner zijn er 4 verschillende eindreducties mogelijk. De verhouding van de bak zelf is volgens mij altijd gelijk waarbij de 4 een directe verbinding is (1:1). De 5e versnelling is gewoon extra.
De 1,4 met 5-bak heeft 3,82:1 Dit is de kortste eindoverbrenging.
De 1,4 met 4-bak heeft 3,64:1 net als de GLT (en ik geloof alle latere injectie modellen).
Voor de (oudere) 360 GLE was er de 3,45:1.
De 2,0 carburateur modellen hebben de grootste eindoverbrenging met 3,36:1
Dus Paul waarschijnlijk heb je al de GLT bak. Op de eindreductie, aan de rechter zijde, daar waar hij bevestigd is aan de versnellings bak zit een ik geloof blauw plaatje waar de eindreductie staat vermeld.
Bij de 3,64:1 rij je in 4 bij 5500 rpm ongeveer 165 km/h op de teller en in 5 bij 5700 rpm ongeveer 200 km/h, maar dit kan natuurlijk verschillen door afwijking teller en bandenmaat.
Bij de 3,36 moet je bij 5500 rpm in 4 al ruim over de 170 zitten. Ik heb ook ooit de 3,82 eens op mijn GLT geprobeerd, maar dan miste ik echt de 6e versnelling terwijl ik niet het idee had dat hij veel sneller optrok.