Haperen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2005 21:56 #638637 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Haperen
das dus duidelijk; puntjes ontsteking: smal. renix; breed.

Overigens gaat het verhaal van ron over misfires e.d. voor veruit de meeste 340's niet op omdat deze RENIX ontsteking hebben en dus meestal dwars door alle flutbougies heen vonken :-)
met een puntjes ontsteking is het iets gevoeliger natuurlijk! dan merk je het ook echt aan het lopen als de bougies verouderd zijn.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2007 09:47 #690033 door V300 register

josvandervelden;3403 schreef : Och ja haperen, opzich valt het wel mee. Als je er mee rijd happert hij soms lichtjes. Ook als je 50 rijd. IK heb het tachnorelais vervangen omdat dat volgens de garage kapot was, en ik heb er ook nog eens nieuwe bougies ingedraaid. Daarvoor deed hij het dus niet... Vooral bij het optrekken of als je 20km/u gaat rijden gaat i iets wat happeren, heel lichtjes. Dus ook als i over de grens van 20 gaat doet i dat. Het is net of i dan wat inhoud. Je voelt heb wat sjokken ook als je 50 rijd... Nogmaals wel lichtjes maar wel irritant. ra ra wat zou dat kunnen zijn>?

ola ,
ik heb dit ook precies het zelfde , ligt dit echt aan de boogies ?
ik ben een beetje klaar met de dure reparaties dus dat zou voor mij een opluchting zijn , het happeren is inderdaad heel licht en onder de 20 km bij het gas los laten en uitrijden is dit nog het ergst en bij het constant 20 rijden bv in file voel ik het ook , maar het is pas gekomen en het is er niet steeds , gisteren bv was het ook opeens weer weg....? vreemd!

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2007 10:35 #690035 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Haperen
heb dat ook, alleen bij vochtig weer en alleen als 'ie 'n koude motor heeft.
zitten al een tweede set nieuwe Bosch-bougies in dus dat is het niet.
ik verdenk een elekronisch deel, maar weet niet welk deel.

wat dat elekctronische deel (tachorelais-emvk-renix) ben ik echt een toy. :~

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2007 13:23 #690046 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Haperen
Bij vochtig weer denk ik altijd aan de verdelerkap die vocht aantrekt. Het plastic stofkapje zou daar iets tegen kunnen doen. Natuurlijk is de luchtvochtigheid ook hoger en wellicht heeft dat effect op de verbranding als het vocht niet tijdig uit de lucht is gedestilleerd. Misschien helpt het al het pijpje van het luchtfilter achter de radiateur uitkomt of dat er een gaasje voorzit die de vochtigheid uit de lucht filtert? Ik denk dat de voorwarming met de flexibele slang vanaf het spruitstuk ook al helpt om condens te vormen en daarmee de lucht droger.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2007 19:03 #690065 door V300 register
in veel gevallen is dat plastic stofkapje gescheurd waardoor er bij het afzetten van de motor vocht naar binnen kan komen.
(is bij mij ook) dit soort kapjes zijn dus nergens meer vandaan te toveren, dus ik ben al aan het spelen met o-ringetjes om het dicht te krijgen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2008 17:32 #696336 door V300 register
sputterend de weg op...

ach het zou ook te mooi zijn dat m'n wagen het perfect zou doen , na een membraam te hebben vervangen en koppelingplaten , is volgens de anwb mijn verdelerkap aan de beurd i.v.m vocht dus en een heel verhaal over stroom die de verkeerde kant uitgestuurd word i.p.v rechtstreeks naar de boogies , de wagen heeft nu zo'n 68000 klm gelopen dus volgens mij zijn dat wel dingen die op den duur vervangen moeten worden , maar het lijk nu alsof hij op 1 of 2 pitten loopt , hopelijk vanavond komt daar verandering in.....:crazy1:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC