Dynamo-lampje brandt: advies gevraagd
- V300 register
- Verbannen
- 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

de foutomschrijving voldoet precies aan het fenomeen versleten borstels. Juist het goed-soms-meestal niet goed gedoe is een typisch voorbeeld van slijtage.
vanaf het eerste moment dat de borstels niet meer 100% degelijk contact maakt gaat de slijtage ineens veel en veel sneller, vandaar dat dit proces te snel lijkt te gaan voor normale slijtage.
dat het na een dag stilstand ineens weer een tijdje werkt, doet er niet zoveel toe. versleten is versleten.
- V300 register
- Verbannen
- 

Steven, Joost, Laurens, Wouter (& al die anderen die hetzelfde dachten maar niet gereageerd hebben): helden :worship: Het waren de koolborstels.
Gisteravond geen tijd gehad/gemaakt, maar vandaag losgemaakt en gecontroleerd. Dynamo uit de auto viel mee, de dynamo zelf uit elkaar was wat lastiger.
Koolborstels zitten vast in de spanningsregelaar gesoldeerd, dus een nieuwe unit & geen losse borstels.
Eea op het werk, tussendoor, gedaan. Maar het weer inbouwen was pas bij vertrek later vanmiddag: en die eindcontrole was goed. Probleemloos.
Die Valeo is trouwens gelijk aan een Paris-Rhone zo te zien.
- V300 register
- Verbannen
- 

Ik had voor dit probleem een keertje de ANWB nodig (ik was op weg) en die doen als eerste oplossing: lossolderen, dan schuiven die koolborstels weer wat uit. Dit hielp echter te weinig (de borstels waren te ver heen), gelukkig had hij nog zo'n hele unit in de wagen liggen.steenmar;140285 schreef : Koolborstels zitten vast in de spanningsregelaar gesoldeerd, dus een nieuwe unit & geen losse borstels.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Uiteraard hebben we toen de week erna even de vakantie besproken onder het genot van een biertje (ik niet) in de avondzon

Mooi dat het probleem gevonden is, op naar de volgende 1000 kilometer!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

en dan, het volgende probleem? niet alle 300's zijn zoals je GLS hea:humor:volvofiel;140296 schreef : Mooi dat het probleem gevonden is, op naar de volgende 1000 kilometer!

- V300 register
- Verbannen
- 

volvofiel;140296 schreef : op naar de volgende 100.000 kilometer!
Je maakte een typfoutje Joost, even gecorrigeerd.
- V300 register
- Verbannen
- 

Maar als je teruggaat naar mijn eerste post:
Het aantal (kilo)meters tussen 2 afzonderlijke storingen was in dit geval echt keihard 0 :crazy1:steenmar;139993 schreef : Onderweg naar huis vanmiddag nog niet. Bij thuiskomst even onder de motorkap geweest en stukje vacuum-slang ingekort. Dat was nodig, daarna liep-ie gelijk beter. Ik blij. Maar bij nog eens starten bleef het dynamo-lampje branden.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-