toerenteller in 340 DL
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;97410 schreef : Hoe cool is dat!
Grootste probleem met econometers vind ik het verkrijgen van vacuumslangen en t-stukjes. Op de een of andere manier hebben andere forummers allemaal behulpzame aquariumzaken in de buurt.
Het inbouwen van de toerenteller is gewoon een kwestie van het instrumentenpaneel aanvallen met een kruiskopschroevendraaier. Ik heb ook de voorplaat erbij zonder het gaatje waar normaal het verstelknopje van de klok doorheen steekt.
Ik ben bij een slangenhandel geweest hier in de buurt, een groothandel eigenlijk en ik kreeg gewoon gratis een T-stukje en voor een prikje een paar meter benzineslang! Iets anders dat kon doorgaan voor vacuumslang had hij niet...
Verder is het overbouwen niet zo vanzelfsprekend! Ik ben er laatst ook mee bezig geweest en wat bleek toen, de aansluitingen kwamen niet overeen! Het achterpaneel was anders opgebouwd en de toerentellen paste er niet in! Ik had gelukkig van erik een volledige module gekocht, dus heb die dan teruggezet... Was wel effe vloeken, maar voor de rest is het echt plug and play hoor!
- V300 register
- Verbannen
-
Dank voor de tip trouwens. Ik hoorde dat je ook zoiets hebt als t-stukjes van cruisecontrolsystemen ofzo.
- V300 register
- Verbannen
-
Daar vond ik ze sneller dan ergens anders...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb van het werk (ook een tuincentrum) wel eens een slangetje met een T-stukje meegesmokkeld die dienst kon doen als leiding voor koplampwissers/-sproeiers.
Allemaal aquariamateriaal.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vond het toch wel een heel mooi idee, en handig.
Het is wel het laatste tellertje wat erbij komt, mijn dashboard lijkt wel de cockpit van een 747, Oliedrukmeter, amperemeter, econometer op de motor, econometer op het opschakelvacuum, en straks ook nog een mooie toerenteller.. begin alleen nu wel te twijfelen, ik wil eigenlijk nu mn klok uit het dashboard verdwijnt eigenlijk wel een klokje naast de asbak...twijfel twijfel, er is ook zo veel moois te koop...
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;97862 schreef : Ik ben bij een slangenhandel geweest hier in de buurt, een groothandel eigenlijk en ik kreeg gewoon gratis een T-stukje en voor een prikje een paar meter benzineslang! Iets anders dat kon doorgaan voor vacuumslang had hij niet...
Verder is het overbouwen niet zo vanzelfsprekend! Ik ben er laatst ook mee bezig geweest en wat bleek toen, de aansluitingen kwamen niet overeen! Het achterpaneel was anders opgebouwd en de toerentellen paste er niet in! Ik had gelukkig van erik een volledige module gekocht, dus heb die dan teruggezet... Was wel effe vloeken, maar voor de rest is het echt plug and play hoor!
Waarschijnlijk heb je geprobeerd een smith toerenteller in een VDO-unit te bouwen, of andersom. De <85 zijn anders (herkenbaar aan rechthoekige lampjes bij benzine en watertemperatuur) dan de 85> (herkenbaar aan de ronde ledjes bij benzine en watertemperatuur). Als je de goede versies bij elkaar hebt is het een kwestie van schroeven.
Een tweede ecometer rechts zal ook pas passen na wat serieus zaag- en vijlwerk enzo, want die zijn heel specifiek kwa vorm.