"Period" aftermarket autoradio topic
- V300 register
- Verbannen
- 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

iets duurder hoor ik net, een tientje ofzo...punkazz;118760 schreef : Er is/was een hele goedkope FM-transmitter te koop bij de Action, ik geloof
7/8 euroinclusief usb-stickje en ipod-aansluiting + snoertje. Ervaring tijdens vakantie: meer dan voldoende! Misschien moet ik er ook aan, want zo'n cassetteadaptert is ook niet alles.
Ik luister graag naar de Coen en Sander Show op 3fm, lekker melig.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Lucluc;118761 schreef : Inderdaad is radio hondsvervelend om naar te luisteren, maar ik vind het ook jammer dat Arrow er niet meer is, met name de show van Adam Curry. Ik heb soms de auto aan de kant moeten zetten omdat ik teveel tranen van het lachen in m'n ogen had. Die gast was volgens mij psychotisch, dus zo leuk is het niet om over te moeten lachen, maar die complottheorie?n waren steengoed! Ik vroeg me wel steeds vaker af of het nou talkradio was of Arrow. De muziek was overigens nog steeds om te huilen: van die belegen rockclassics, GETVER!!!!
Haha, ja, Adam Curry was prima ja

Was hij dat die toen zowat uit z'n vel sprong en later van de directie te horen had gekregen dat hij zich niet meer zo druk mocht maken?
Ik weet niet meer waar het toen over ging, maar het was hilarisch hoe die gast zichzelf stond op te pompen :humor:
- V300 register
- Verbannen
- 

Z'n ervaringen bij de cursus 'in contact met de aarde' vond ik ook hoogst vermakelijk.
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

Alleen 't geluid is natuurlijk niet net of je een cd afspeelt...
- V300 register
- Verbannen
- 

Deze radio zat bij aankoop gemonteerd in onze 343DL "black beauty".
Het is een radio uit die tijd ongeveer, maar waarschijnlijk pas later ingebouwd (overgezet uit een sloop auto, net als sommige andere interieurdelen)
De radio is van de "3 gaats" uitvoering. Dit is eigenlijk de voorloper van de latere DIN inbouwstandaard. 2 ronde gaatjes voor de knoppen en 1 groot rechthoekig gat voor de zenderschaal en overige knoppen.
De aansluitingen zijn met DIN speakeraansluitingen en AMP messtekkertjes. Het uitgangsvermogen is niet bekend maar veel meer dan 2 maal 3 of 4 Watt kan het niet zijn.
De radio heeft lange golf, middengolf en FM stereo ontvangst, zonder voorkeuzeknoppen.
[ATTACH]2593[/ATTACH]
De linker draaiknop klikt eerst voor de aan/uit schakelaar en werkt dan verder als volumeknop. Door hem uit te trekken kun je de balans tussen de 2 speakers veranderen. Erachter zit een 'lipje' / buitenring waarmee je de toonregeling kunt bedienen.
De rechter knop is voor de zender afstemming, de buitenring is voor de golfkeuze. Helemaal bovenaan: FM stereo (met indicator lampje voor stereo signaal) rechtsboven = FM Mono, rechtsonder = AM / middengolf. recht onderaan = LW / lange golf.
[ATTACH]2594[/ATTACH]
De cassettedrive is stuk, hij houdt de bandjes ook niet vast. Bandjes blijven half buitenboord steken, en hij zou alleen vooruit kunnen spoelen (als ie uberhaupt iets zou doen
 )
 )Nog interessant om wat over te melden is de oranje knop. Ik vermoed dat dit een voorloper van RDS verkeersinformatie is geweest, die dus de radio stil houdt totdat er verkeersinformatie is. Aangezien het bijbehorende signaal niet meer uitgezonden wordt werkt dit momenteel alleen nog als Mute knop...
[ATTACH]2595[/ATTACH]
[ATTACH]2596[/ATTACH]
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Grundig Weltklang 2502 (zie bijlage).
Was gemonteerd i.c.m. een separate cassettespeler (onder dashboard geschroefd, links naast het stuur), waarschijnlijk al sinds begin jaren '80.
Met het dekseltje eraf:
Wouter weet vast wel waar al deze aansluitingen voor zijn
Schema
Totaal 5 voorkeuzezenders, waarvan 3 FM. Lampje dat brandt zodra de radio is ingeschakeld, zorgt voor een verlichte naald zodat je altijd ziet op welke frequentie de radio is afgestemd.
Rood controlelichtje voor als er stereo-ontvangst is (?).
Prima radio met relatief goed geluid.
Z.s.m. volgt hier nog wat info over een Philips uit een 343DLS van 1981 en een Volvo 4-Stereo die 27 jaar lang in een 244 heeft gezeten (en inmiddels 1 jaar in een 345, zonder aanpassingen), mits deze anders is dan de door Wouter geplaatste radio's.
Edit: link naar post met daarin de radio gemonteerd in de betreffende 343
- V300 register
- Verbannen
-