Vreemd startprobleem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2008 18:38 #718324 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vreemd startprobleem
Het is ook zo jammer dat je weet als leek altijd genaaid te worden bij autobedrijven. Maar goed, je moet dus wat. Zelf leren of wat dan ook absoluut geen tijd/investeringsgeld voor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2008 16:12 #718590 door V300 register

Luma340;60766 schreef : Nou, zojuist even bij de Volvo garage geweest en die gasten vertelden dat in mijn geval overduidelijk de startmotor kapot is.
Heb even gevraagd wat een nieuwe kost...slik....180 euro. :halo:

Wat is een faire prijs voor een tweedehandse ?
Of heeft iemand op het forum hier nog een werkende liggen ?
Het is voor een Volvo 340 B14 uit 1986 :).

Woei... dat kost duur :D

Bij een goeie automaterialenzaak heb je een nieuwe voor 130 waarvan 30 euro statiegeld bij inleveren van de oude. Heb je voor 100 euro een nieuwe, i.p.v. een tweedehandse voor 100 euro! D?s pas geld!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2008 13:23 #718635 door V300 register
Hm, ik heb een aantal mensen gevonden (o.a. via de advertentietrubriek hier) die 'm wegdoen voor tussen de ? 20 en 30 euro. Die bel ik maandag even op en wie weet heb ik voor een habbekrats een goede startmotor die weer 'n tijd mee kan. Moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een tweedehandse ? :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2008 23:33 #718668 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Vreemd startprobleem
Iemand die jouw voor 20 euro een startmotor verkoopt doet dit ook om zijn medemens te helpen. Het is nog net niet gratis. Deze persoon verdiend een pluim.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2008 13:08 #718706 door V300 register
Ik heb pas nog twee 343 koplampen verkocht voor 10 euro ps. Kon ik toch niks mee. Laat dan een ander het maar gebruiken.

Startmotor kun je idd gewoon testen aansluiten (let op plus en min) en dan met de schroevendraaier het klipje aan raken, wel in een bankschroef en dan hoor je hem wel tollen als die het doet.

Eerste keer verwisselen deed ik er 45 minuten over. Maar dat is altijd dat de eerste keer net wat langer duurt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2008 10:23 #722114 door V300 register
Zo, ik ben terug van een welverdiende vakantie...en hoe kan je je eerste paar dagen thuis beter doorbrengen dan sleutelen aan de Volvo 340.

Eergisteren heb ik van iemand een startmotor gekocht (via marktplaat)s voor 20 euro, gisteren erin gezet, loopt prima ! Het was nog een heel karwei om de oude eruit te krijgen trouwens.....het ding zat muurvast. Na 10 minuten trekken merkte ik pas dat er nog een dikke horizontale bout in zat :humor: !

Wat zou trouwens een revisiebedrijfje of autogarage geven voor mijn (defecte) oude startmotor ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2008 13:01 #722463 door V300 register
PM Erik (uit Nijmegen/Landhorst daar in de omgeving) - :) die wil er vast wel een.

Moderators: Mark Smeets