Apart: Licht klokje en KM teller uit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2007 16:09 #688988
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Apart: Licht klokje en KM teller uit.
of een rol dingetje waarmee je het traploos kunt instellen.
nog nooit meegemaakt dat die kapot was trouwens, maar een los draadje kan wel degelijk.
nog nooit meegemaakt dat die kapot was trouwens, maar een los draadje kan wel degelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2007 17:34 #688993
door V300 register
Donkere dagen.....
Zal van het weekend eens verder kijken bij daglicht.
Zal van het weekend eens verder kijken bij daglicht.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-11-2007 21:54 #689032
door V300 register
Ik heb geregeld hetzelfde probleem. De dashboardverlichting brandt soms niet. Als die niet brandt dan is dat altijd van het moment dat het licht wordt aangedaan. Eens als de dashboardverlichting brandt dan blijft ze branden. De verlichting valt dus nooit uit. Het gebeurt ook soms dat de verlichting plots weer aanfloept tijdens het rijden zonder verklaring. Het is net alsof een schakelrelais niet altijd of onmiddellijk aan springt. Vroeger gebeurde het wel eens dat de witte stekker onder het dashboard los kwam. Maar dat is zeker niet de oorzaak. De dimmer verdenk ik ook wel een beetje. Maar daar eens aan draaien helpt nooit.
Het blijft gewoon spoken.:360:
Het blijft gewoon spoken.:360:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2007 23:03 #689184
door V300 register
Bedankt voor de tips.Ik ga er een middagje aan besteden en meld de nieuwe inzichten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2008 18:54 #694422
door V300 register
http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=490&stc=1&d=1199280333
Ik ben maar weer eens wat verder gaan kijken. Het draait om deze drie lampjes van achter gezien. Allen zijn goed en ik heb de stekkers ingespoten. Het hele geval lijkt als nieuw en er is niets te bekennen wat op het probleem wijst. Teruggeplaatst.
De schakelaar van deze verlichting (scherper en onscherper) nagekeken en lijkt goed. Zou niet weten hoe je moet zien wanneer het niet goed zou zijn. Zekeringen verwisseld. En zo blijft al met al het lichtje uit.
Ik ben maar weer eens wat verder gaan kijken. Het draait om deze drie lampjes van achter gezien. Allen zijn goed en ik heb de stekkers ingespoten. Het hele geval lijkt als nieuw en er is niets te bekennen wat op het probleem wijst. Teruggeplaatst.
De schakelaar van deze verlichting (scherper en onscherper) nagekeken en lijkt goed. Zou niet weten hoe je moet zien wanneer het niet goed zou zijn. Zekeringen verwisseld. En zo blijft al met al het lichtje uit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2008 19:00 #694423
door V300 register
Het duurt dus 3.5 maanden voordat ik eens wat verder ga kijken, zie eerste bericht. Ik begin lui te worden. Maar van de andere kant, straks is het in de avond weer licht.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2008 19:31 #694430
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Apart: Licht klokje en KM teller uit.
Je mag bij mij wel eens een kabelboom bekijken. Je kunt ook vanaf de zekeringskast gaan meten waar en of er wel spanning op staat. Ligt het probleem niet achter de radio bij de stekker/doorverbinding van spanningsdraden? of bij de stekkeraansluiting van de zekeringskast? of bij de doorschakeling vanaf het gewone licht?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2008 20:33 #694443
door V300 register
Dat meten daar heb ik geen verstand van. Achter de radio daar ligt het probleem niet. Dat zit allemaal goed. Heb alles ook een beetje bekeken achter de koeliessen. Ze zijn wel bezig geweest met speakers achterin maar dat staat er los van. En er zat zo'n vreemd lichtje rechts van de asbak waar ik niets van begreep. Dat was stuk en is nu weg. Zal eens met de buurman gaan meten een dezer dagen. lastige blijft dat de parkeerlichten het wel doen, dat is dezelfde zekering.
Ooit zullen we er eens achterkomen.
Ooit zullen we er eens achterkomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2008 21:59 #694446
door V300 register
Vaststellingen
Bij mij doet de tellerverlichting het weer. Hier kan ik het volgende over vertellen.
Ik heb NIETS ondernomen om het probleem te verhelpen.
Maar mijn bevindingen zijn als volgt.
Ik heb de auto van oktober tot half december intensief gebruikt.
Golbaal genomen de eerste maand geen enkel probleem met de dashboard verlichting. Daarna werd de verlichting wispelturig. Dus soms wel en soms geen licht. En nog daarna totaal geen verlichting meer, weken na elkaar, laat zeggen van half november tot half december. In oktober heeft de wagen niet of nauwelijks in de regen gestaan of gereden. Eind november en begin december des te meer.
Daarna heeft de auto twee weken in een afgesloten garage stilgestaan omdat ik op vakantie was. En als ik terug was heb ik direct een ritje gemaakt en het probleem met de verlichting was gewoonweg vanzelf verdwenen.
Het enige wat ik daaruit kan besluiten is dat het met vocht te maken moet hebben. Als de auto blijkbaar kurkdroog is dan is er geen enkel probleem.
De toekomst zal het moeten uitwijzen. Alleen dan nog vinden waar het vochtprobleem zit...en daar bestaan spuitbusjes voor...:wtf:
Bij mij doet de tellerverlichting het weer. Hier kan ik het volgende over vertellen.
Ik heb NIETS ondernomen om het probleem te verhelpen.
Maar mijn bevindingen zijn als volgt.
Ik heb de auto van oktober tot half december intensief gebruikt.
Golbaal genomen de eerste maand geen enkel probleem met de dashboard verlichting. Daarna werd de verlichting wispelturig. Dus soms wel en soms geen licht. En nog daarna totaal geen verlichting meer, weken na elkaar, laat zeggen van half november tot half december. In oktober heeft de wagen niet of nauwelijks in de regen gestaan of gereden. Eind november en begin december des te meer.
Daarna heeft de auto twee weken in een afgesloten garage stilgestaan omdat ik op vakantie was. En als ik terug was heb ik direct een ritje gemaakt en het probleem met de verlichting was gewoonweg vanzelf verdwenen.
Het enige wat ik daaruit kan besluiten is dat het met vocht te maken moet hebben. Als de auto blijkbaar kurkdroog is dan is er geen enkel probleem.
De toekomst zal het moeten uitwijzen. Alleen dan nog vinden waar het vochtprobleem zit...en daar bestaan spuitbusjes voor...:wtf:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2008 22:12 #694447
door V300 register
Ik moet je zeggen dat dit type van v??r '85 erg vochtig is.
Ik zie het vocht soms achter het glas op plastic van dashboard zitten.
Zal de boel er weer eens uithalen, laten drogen en inspuiten.
Zal er eens op letten.
Ik zie het vocht soms achter het glas op plastic van dashboard zitten.
Zal de boel er weer eens uithalen, laten drogen en inspuiten.
Zal er eens op letten.
Moderators: Mark Smeets