Deursleutels laten maken zonder sleutel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 19:07 #807635 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Deursleutels laten maken zonder sleutel
Als je de cilinder er uit hebt kun je op de sleutelplaatjes de sleutelcode lezen. Ik wist niet dat je de cilinder er uit kunt pakken door eens stuk lasdraad/paperclip oid er in te stelen. Dan kun je dat het beste proberen. Kofferbak slot er uit pakken, cilinder er uit, sleutelcode lezen en naar een goede sleutelmaker gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2009 12:46 #807669 door V300 register
je moet om de cilinder eruit te krijgen inderdaad beginnen met de hele deuropener (deurklink+omlijsting+slot) te demonteren. Daarna spanstift eruit tikken om de slotcilinder eruit te halen. Het draadje in de cilinder stoppen, dat is alleen bedoeld om te zorgen dat het niet uit elkaar valt. Dit helpt verder niet voor de demontage...
Op deze manier kun je met demontage van 1 deuropener volstaan, daar een sleutel op aanpassen, en die past vervolgens ook op de andere deur en de achterklep.

Zou overigens aanraden om de opener van de achterklep te nemen als basis voor je sleutel. Die is makkelijker bereikbaar/demontabel en waarschijnlijk ook nog wat minder versleten dan de andere 2, zodat je de sleutel goed kunt testen. Vlak vijlen van de slotplaatjes met een willekeurige sleutel is toch wel een beetje het laatste redmiddel, buiten dat je daardoor met heel veel sleutels je slot open kunt maken heeft dit nog als 2e nadeel dat je alle 3 de slotcilinders zo moet behandelen, en dus veel meer werk oplevert.

De deursleutels van de oude types zijn overigens klein en hebben geen kunststof handvat....

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2009 12:57 #807927 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Deursleutels laten maken zonder sleutel
Als je geduld hebt kun je een van een slotset uit 78-79 de plaatjes overbouwen en aanpassen volgens mij. Zou dat geen oplossing kunnen zijn?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 17:13 #807977 door V300 register
dat kan ook, dan heb je het nadeel dat bijna alles past opgeheven.

wel moet dit dan toegepast worden op alle 3 de slotcilinders.

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2009 08:15 #808102 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Deursleutels laten maken zonder sleutel

antiekeradio;126414 schreef : wel moet dit dan toegepast worden op alle 3 de slotcilinders.

Dat spreekt vanzelf. Maar toch bedankt dat je er ons op wijst.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 16:19 #808449 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Deursleutels laten maken zonder sleutel
Je moest eens weten hoeveel auto's ik al gezien heb met 3 verschillende sleutels... E?n voor de bestuurdersdeur, een voor het contact en een voor de andere sloten... :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 17:55 #808458 door V300 register

Bodejodel;126906 schreef : Je moest eens weten hoeveel auto's ik al gezien heb met 3 verschillende sleutels... E?n voor de bestuurdersdeur, een voor het contact en een voor de andere sloten... :nono:

Ik weet het. Mijn auto heeft het ook, 1 voor beide deuren, 1 voor contactslot en 1 voor kofferbak. Een rondom-cilinder en sleutelsetje staat dus nog op de lijst.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 19:45 #808467 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Deursleutels laten maken zonder sleutel
3 maar?
Ik heb er een voor 't contact, een voor de deuren, een voor de achterklep en een voor de tankdop.
Helaas is de sleutel van de tankdop kwijt (niet door mij).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2009 13:16 #808528 door V300 register
Je kunt ook van de originele sloten een aantal sleutelplaatjes weglaten of verwisselen? Is bij latere modellen zeer goed mogelijk.
De sloten worden wel iets minder veilig, alhoewel dat een zeer rekbaar begrip is bij type auto's.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2009 23:42 #808967 door V300 register
Weet iemand toevallig of een 78-er dezelfde cillinders heeft als een een 77-er? Een setje van een 78-er kan ik w?l krijgen namelijk... Is het niet pas na 1979 veranderd?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC