Deursleutels laten maken zonder sleutel
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Op deze manier kun je met demontage van 1 deuropener volstaan, daar een sleutel op aanpassen, en die past vervolgens ook op de andere deur en de achterklep.
Zou overigens aanraden om de opener van de achterklep te nemen als basis voor je sleutel. Die is makkelijker bereikbaar/demontabel en waarschijnlijk ook nog wat minder versleten dan de andere 2, zodat je de sleutel goed kunt testen. Vlak vijlen van de slotplaatjes met een willekeurige sleutel is toch wel een beetje het laatste redmiddel, buiten dat je daardoor met heel veel sleutels je slot open kunt maken heeft dit nog als 2e nadeel dat je alle 3 de slotcilinders zo moet behandelen, en dus veel meer werk oplevert.
De deursleutels van de oude types zijn overigens klein en hebben geen kunststof handvat....
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
wel moet dit dan toegepast worden op alle 3 de slotcilinders.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
antiekeradio;126414 schreef : wel moet dit dan toegepast worden op alle 3 de slotcilinders.
Dat spreekt vanzelf. Maar toch bedankt dat je er ons op wijst.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;126906 schreef : Je moest eens weten hoeveel auto's ik al gezien heb met 3 verschillende sleutels... E?n voor de bestuurdersdeur, een voor het contact en een voor de andere sloten... :nono:
Ik weet het. Mijn auto heeft het ook, 1 voor beide deuren, 1 voor contactslot en 1 voor kofferbak. Een rondom-cilinder en sleutelsetje staat dus nog op de lijst.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb er een voor 't contact, een voor de deuren, een voor de achterklep en een voor de tankdop.
Helaas is de sleutel van de tankdop kwijt (niet door mij).
- V300 register
- Verbannen
-
De sloten worden wel iets minder veilig, alhoewel dat een zeer rekbaar begrip is bij type auto's.
- V300 register
- Verbannen
-