Deursleutels laten maken zonder sleutel
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
de cilindermaat is namelijk aangepast, vanaf het moment dat er overgegaan werd naar het 1 sleutel systeem (zelfde sleutel voor deuren en contact)
de oude cilindermaat is iets kleiner.
je kunt de cilinders overigens soms wel werkend krijgen op een willekeurige sleutel door de bewegende plaatjes in het slot te verwisselen etc.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Je moet dus specifiek 343/345-spul hebben. Een achterklepslot is nog wel te vinden, voor deursloten zul je langer moeten zoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
antiekeradio;125954 schreef : overigens moet je er rekening mee houden dat je de sloten niet zonder meer kunt voorzien van cilinders met bijbehorende sleutel;
de cilindermaat is namelijk aangepast, vanaf het moment dat er overgegaan werd naar het 1 sleutel systeem (zelfde sleutel voor deuren en contact)
de oude cilindermaat is iets kleiner.
je kunt de cilinders overigens soms wel werkend krijgen op een willekeurige sleutel door de bewegende plaatjes in het slot te verwisselen etc.
Om precies te zijn verschillen de slotcilinders van de 76-77 met die van erna...Ik heb dit verhaal een paar jaar geleden al eens gehad met een Volvo dealer die een set zocht.
De slotcilinder kun je wel uit de klink halen zonder sleutel, alleen zal ie uit elkaar vallen zodra de palletjes bloot komen.
Een sleutelboer die ik vaak op beurzen zie is www.keyprof.com/index.php
Hij is niet goedkoop maar heeft wel de kennis om een sleutel passend te maken op een slot.
In een poging om deze ellende te besparen aan leden heb ik een tijdje geleden een zoekertje gezet op onze site voor niet meer in gebruikte sleutels (het liefst met sleutelcode). Als ik een complete set zou kunnen verzamelen kan men kijken welke sleutel past en deze erna gebruiken om na te maken. Misschien een hint voor alle slopers onder ons?
Ik zag de veelvuldige verwijzingen naar de dealer. Vergeet de dealer. Volvo kan met geluk kijken (bij de recente 300's) met welke sleutelcode ie is geleverd maar kan je geen nieuwe sleutel leveren, niet zeggen of de code nooit is veranderd noch hoe een nieuwe sleutel moet worden gesneden.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Voor de oudere kan ik het ook niet vertellen, ze zouden hoogstens je het origineel geleverde sleutelnummer moeten kunnen geven.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als je de cilinder toch los hebt en je kunt een losse (ongesneden) sleutel bemachtigen die qua profiel overeenkomt met het profiel van de cilinder (dus niet het gekartelde profiel), dan kun je met de sleutel in de cilinder de plaatjes die buiten de cilinder steken met een slijpsteen vlak slijpen. Op deze manier past de cilinder met die sleutel in het slot.
Nadeel is dat je met iets meer sleutels (lees sleutelnummers) de auto kunt openen...