Binnen verlichting

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2008 22:58 #730628 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Binnen verlichting
Begin straks met doormeten voor je lampje, van de draad die rechtstreeks naar massa gaat. Je lampje is namelijk massa-geschakeld, ergo: 1x plus, 1x massa via deurcontakt, 1x massa rechtstreeks. Afhankelijk van hoe je je schakelaar zet pakt het lampje massa rechtstreeks (altijd aan) of via je deur (aan bij deur open). Of natuurlijk helemaal geen massa (uit of stuk ;) ).

WBT de andere dingen: zekeringenkast. Niet alleen visueel checken, ook ff rommelen aan de zekeringen. Contakten even afborstelen/inspuiten met contaktspray enzo. Ook even de stekker aan de achterkant van de zekeringenkast, dus in het voetencompartiment van de bijrijder, controleren. Verkleuring == slecht contakt. Behandelen met contaktspray.

Ook niet te vergeten: het kan natuurlijk altijd nog zo zijn dat botweg de lampjes in de klokkenwinkel stuk zijn. Als je de klokkenwinkel loshaalt kan je hier goed bij.
(2 schroefjes vooraan boven aan de klokkenwinkel haalt een metalen stripje los, dan kan de klokkenwinkel naar voren kantelen. Niet vergeten eerst, via de voetenruimte bestuurder, de km-kabel voorzichtig!!! los te maken, net als de twee multistekkers. Daarna past de klokkenwinkel met wat gepiel door je stuur heen)

Wat bedoel je met dat niet alle verwarmers voor je luchttoevoer het doen? Uit sommige (meer concreet: de middelste) komt als het goed is alleen koude lucht, dat is by design. Als je bedoelt dat niet alle blaassterktes het doen --> weerstandenblok in je ventilatorunit, in de motorruimte ook even checken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD