tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-08-2007 22:55 #678606 door V300 register

Ralphies;32196 schreef : tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige cockpit, dus als ik de cockpit een op een omwissel dan is voor de apk mijn km-stand onterecht 60000 verhoogt.

Ik heb precies het zelfde aan de hand. Ik heb onder de KM stand op de teller een sticker geplakt met -116.000 KM.
Het verschil dus.
Daarbij bewaar ik de oude teller en neem deze mee naar de keuring.

Ik weet niet of dit idee gaat lukken maar heb ook nog geen duidelijke nee van de garage gehoord.
Ik zal het vragen wanneer ik ga tanken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 08:33 #678616 door V300 register
Ja, lijkt me niet moeilijk de ecometer, zal wel eens op foto's googlen binnen het forum, ik dacht dat het werkte met een T-splitter tussen een reedsbestaande slang aan te sluiten?

De aansluiting voor de econometer is een rubberen slangetje die je ergens op je inlaatspruitstuk moet aansluiten. Ook vrij eenvoudig dus.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2007 08:41 #678618 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige..
Succes! Ik vond het altijd een mooi gezicht om al die metertjes in het rood te zien schieten! (behalve de benzine en koelwatertemperatuurmeter, die zie ik liever niet in het rood.:humor:)
Met de quote knop onderaan berichten kun je een bericht citeren. Dat is makkelijker als de tekst waarop je reageert te knippen en plakken onder je bericht. :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 09:37 #678621 door V300 register
Haha weer wat geleerd, ja idd zag trouwens ergens op forum idd een foto met waar je aftakking kan maken voor de economymeter.

Verder wel balen gister met cockpit loshalen, de kunstof bajonet van de kilometerkabel uiteinde losgescheurd zodat de wartel door de bajonetfitting heen kan, zal het proberen met duurste Bisonlijm weer goed te lijmen en hopen dat het houdt (anders moet ik denk heel die kabel losmaken en nwe halen en erover schuiven of zelfs als dat niet kan een nwe kabel kopen), duim voor me!!!!

bodejodel;32270 schreef : Succes! Ik vond het altijd een mooi gezicht om al die metertjes in het rood te zien schieten! (behalve de benzine en koelwatertemperatuurmeter, die zie ik liever niet in het rood.:humor:)
Met de quote knop onderaan berichten kun je een bericht citeren. Dat is makkelijker als de tekst waarop je reageert te knippen en plakken onder je bericht. :yesyes:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2007 10:02 #678622 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic tellerstand nwe cockpit staat 60000km hoger dan mijn huidige..
Dat is een bekend probleem, die aansluitingen breken wel eens vaker af.
Misschien dat ik nog een passende kabel heb liggen. (hoe kan het ook anders... :humor:)
Ik heb er zelfs nog een van VDO waar een signaalverdubbelaar op zit.
De kabel vanaf het voorwiel gaat een kastje in en er komen 2 kabels uit met zo'n aansluiting voor op je tellerunit.
Handig voor een Tripmaster of iets dergelijks.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 10:52 #678625 door V300 register
Ja mocht ik er niet uit komen met dat lijmfixen dan geef ik een gil richting je, sowieso leuk om nog eens te snuffelen naar evt. gadgets waar ik zelf nog niet op gekomen ben :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 11:09 #678627 door V300 register
Ralph, tipje voor de volgende keer:

Maak de bekleding onder je dash los en ga op zijn kop in je kar liggen. Dan kan je een heel stuk beter bij die bajonet en dan zie je ook wat je doet. Ook makkelijk overigens om die twee platte stekkers weer vast te regelen.

(ligt overigens knap oncomfortabel...)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 11:49 #678631 door V300 register
Ja klopt had de boel daaronder al los en trok subtieltjes zonder na te denken, oja nu de km-kabel nog eerst losmaken.... dom dom

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 14:33 #678641 door V300 register
jep, je moet eerst rustig kijken altijd ;) spiegeltje kan ook handig zijn zo onder een dash.

en zo'n kabel hoeft niet veel te kosten.
maar t is wel zonde geld altijd.

@jeroen, dat ding is toch voor die volvo tripcomputer? waarmee je benzine verbruik enzo kon berekenen?
welk overigens heel lelijk bevestigd moest worden ergens langs je handschoenenkastje

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2007 16:29 #678645 door V300 register

KonradW;32293 schreef : en zo'n kabel hoeft niet veel te kosten.
maar t is wel zonde geld altijd.

Nieuw bij de Volvodealert kostte ie iets van 30 euro. Jawel, ik heb ook een keer eentje gesloopt :sad:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC