Reinigen en herstellen Lederen Interieur

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2005 12:21 #636927 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Reinigen en herstellen Lederen Interieur
Niet alleen stuurbekrachtiging, ook Airco staat op het lijstje. Waarschlijnlijk laat ik die onderdelen vanuit Australie overkomen, daar werden alle 360's geleverd met airco.
Alleen de compressor haal ik hier uit NL, in de 740's en 940's zit dezelfde compressor.
MIsschien dat ik ook de achterramen elektrisch bedienbaar wil maken. Ik moet alleen nog een oplossing vinden voor de knoppen, het moet er wel enigsinds origineel uit blijven zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2005 12:45 #636928 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Reinigen en herstellen Lederen Interieur
Sedan en Hatchback er zit verschil in de achterbank.

Ik heb 1 1/2 jaar geleden het leer geverft. daarna niet weer. Jouke had het al veel langer geleden gedaan zo'n 3 jaar. Wel regelmatig blijven invetten.

Maar de auto staat sinds 2 jaar stil. Hij is bezig om er een nieuw front in te lassen. En daarna moet alles er weer in motor en stuurbekrachtiging en airco kabelboom spatborden enz.

Tegen de tijd dat ie aan de motor toe is zoek ik onderdak voor mijn 480... met 1800 turbo! Anders vrees ik dat ie in een 340 gebouwd wordt.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2005 13:47 #636929 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Reinigen en herstellen Lederen Interieur
Inderdaad, er zit verschil in de leuning van een sedan en hatch. Dit is eenvoudig aan te passen, alles wat je nodig hebt is een popnageltang en een hatchback rugleuning.

In mijn 360 zat al zo'n omgebouwd lederen interieur. Ik hou mijn eigen "oude" rugleuning zelf.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2005 14:09 #636930 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Reinigen en herstellen Lederen Interieur
Toen ik dat lederen interieur had bekeken bij sloperij Franken had ik inderdaad ontdekt dat het anders is. De bank van een hatchback kun je omlaag klappen, die van een sedan niet. Het schijnt inderdaad makkelijk overzetten te zijn. Fred Spies heeft er ergens een beschrijving van. Maar hoe zit het met de zitting, die is ook anders toch? Er valt bij de sedan net een hoekje weg dat er bij de hatch wel zit?

O ja Jeroen, als ik de glt koop (ik kan er nog niks over zeggen) en er is nog budget over lijkt een leren interieur mij toch wel wat ;-) Loop het storm voor dat reserve-interieur van jouw? Ik heb dus misschien wel interesse.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2005 14:13 #636931 door V300 register
Dat hoekje is alleen anders in de 3-deurs. De zitting is in de 5-deurs en de sedan gelijk. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet past..

(Bericht gewijzigd door wors op 29 juni 2005)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2005 14:21 #636932 door Jeroen van Bodegom
De zitting past zonder problemen in een hatchback.
Het loopt niet echt storm omdat ik he nog niet officieel te koop heb gezet. Ik heb al wel een paar mailtjes van mensen van hier die interesse hebben...
Moet je voorstellen wat er gaat gebeuren als ik het echt te koop aan bied! :D

Als je het GLT interieur te koop aan bied kun je weer een gedeelte van het geld terugverdienen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2005 09:04 #636933 door V300 register
Eh ja, dan zet mij ook alvast op het lijste voor dat leren interieur, for what it´s worth....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2005 09:25 #636934 door V300 register
Thomas, Jeroen's overgebleven interieur is deels hetzelfde als wat Jelle inmiddels aanbood.

is dus al verkocht

beetje vaag dat Jelle niks meer laat horen. probeer eens wat via de belgische telefoongids. je weet waar ie woont en hoe die heet, toch

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2005 10:16 #636935 door V300 register
Ik heb al mail van Jelle gehad, Wouter. Maar dank voor je tip. Hoe dan ook, het schijnt dat ik ook bij Jelle achter het net vis. Ik weet echter niet wie mij voor is geweest.

Trouwens, dat de achterbank wel aan te passen is voor een hatch is me inmiddels wel duidelijk. Wat zijn de ervaringen voor de voorstoelen (heb een 3-deurs)? Is er een andere optie behalve de "hoes" over te zetten ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-09-2005 10:18 #636936 door V300 register
Ah, en nu zie ik ook dat Jeroen op 29 juni al gepost had. Geen wonder dus dat dat interieur al lang en breed weg is. Op de een of andere manier dacht ik dat het 29 augustus was...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC