Reinigen en herstellen Lederen Interieur
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-06-2005 18:42 #624166
door Jeroen van Bodegom
Reinigen en herstellen Lederen Interieur is gemaakt door Jeroen van Bodegom
Ik heb vandaag een lederen interieur opgehaald wat nog zo goed als nieuw is.
Mijn oude lederen interieur wil ik gaan verkopen. Het is nog in prima staat alleen is het leer wat droog.
Ik wil hetgaan herstellen en daarna verkopen.
Weet iemand een goed product om de kleine barstjes mee weg te werken?
Heeft iemand ook een wondermiddel om leer wat nog goed is mooi te houden?
Mijn oude lederen interieur wil ik gaan verkopen. Het is nog in prima staat alleen is het leer wat droog.
Ik wil hetgaan herstellen en daarna verkopen.
Weet iemand een goed product om de kleine barstjes mee weg te werken?
Heeft iemand ook een wondermiddel om leer wat nog goed is mooi te houden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-06-2005 02:49 #636918
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Reinigen en herstellen Lederen Interieur
Voor de V70 van mijn ouders gebruik ik een onderhoudsmiddel van de markt. Werkt als een dolle (hebben wel beige leer). Zal even opzoeken wat de naam is van het spulletje. De leeronderhoudskit van volvo (bij de dealer verkrijgbaar) zelf is ook erg goed, maar aan de prijs.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-06-2005 18:06 #636919
door V300 register
Jeroen, ik ken je lederen interieur toevallig. Mail me eens je vraagprijs ? Het zou dan wel een bereisd interieur gaan worden, Friesland - Limburg - Brabant - terug Limburg... volgens mij wordt het leer daar alleen maar soepeler van....
- van Strik
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2005 11:58 #636920
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Reinigen en herstellen Lederen Interieur
Een van de leden van de 700-vereniging heeft een spotrepair-bedrijf. Hij heeft ook daarmee op de VKB gestaan en kan een lederen interieur weer helemaal perfect maken. Website van zijn bedrijf is
www.edebree.nl
. Kan het interieur nog een retourtje Harlingen erbij schrijven...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-06-2005 13:36 #636921
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Reinigen en herstellen Lederen Interieur
Dat zal waarschijnlijk wat teveel van het goede zijn.
Ik wil het zelf even opknappen voor niet meer als een paar tientjes zodat het er weer helemaal mooi uitziet.
Dat verkoopt een stuk makkelijker, dan kan de koper het meteen in de auto zetten zonder eerst een dag aanhet poetsen te hoeven.
Ik wil het zelf even opknappen voor niet meer als een paar tientjes zodat het er weer helemaal mooi uitziet.
Dat verkoopt een stuk makkelijker, dan kan de koper het meteen in de auto zetten zonder eerst een dag aanhet poetsen te hoeven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-06-2005 00:59 #636922
door V300 register
Ik ben wel bereid om mn vader wat bij te springen. Als jullie het over de prijs eens worden kan ik het interieur wellicht gaan ophalen. Past vast wel in mn Mazda...
Zie ik mn ouwe 360 ook nog eens terug.
Zie ik mn ouwe 360 ook nog eens terug.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2005 02:32 #636923
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Reinigen en herstellen Lederen Interieur
Dat zou mooi zijn.
Ik heb nog niets gehoord van je vader, dus ik wacht nog ff af.
Je oude 360 word goed vertroeteld en uitgebreid.
Het nieuwe interieur zit er al in.
Binnenkort komen er nog koplampwiswassers, elektrische ramen en spiegels, stoelverwarming, achterruitenwisser en een origineel volvo 300 3e remlicht in.
Ik heb nog niets gehoord van je vader, dus ik wacht nog ff af.
Je oude 360 word goed vertroeteld en uitgebreid.
Het nieuwe interieur zit er al in.
Binnenkort komen er nog koplampwiswassers, elektrische ramen en spiegels, stoelverwarming, achterruitenwisser en een origineel volvo 300 3e remlicht in.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-06-2005 01:55 #636924
door V300 register
Doet me goed dat te horen.
Nou nog stuurbekrachtiging voor deze auto, dat maakt het electro-pakket helemaal af.
Khoop dat je het eens wordt met mn pa.
Nou nog stuurbekrachtiging voor deze auto, dat maakt het electro-pakket helemaal af.
Khoop dat je het eens wordt met mn pa.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-06-2005 11:39 #636925
door V300 register
@ Jeroen voor welk type is het leer? Er is namelijk verschil.
Mijn vriend heeft in zijn ocean blue metalic 340 sedan met leer. Sure Coat lederverf gebruikt. En het leer ziet er nu uit om door een ringetje te halen.
Zelf gebruik ik het ook voor het leer van mijn zwart metalic 480 turbo automaat. Wij hebben het bestelt bij leather care wasproducten in Bedum (groningen) Deze man staat denk ik ook weer op de VKB!!!
Regelmatig behandelde ik de lederen interieurs van Volvo en de skay DAF interieurs met een Leather Cleaner uit de auto shop. Dar beviel goed.
Sinds kort hebben wij Leather protect van Motip. En dat stinkt!! Maar heb er wel onze chesterfield bank weer mooi meegemaakt. En die is nog steeds heel erg mooi! De bank was helemaal uitgedroogt.
Ik denk dat ik dit product ook maar in de grijze 360 redline en de rode 360 sedan ga gebruiken. De kosten van Leather Protect van Motip is: 6.95. Ik heb er de 2 zits bank meegedaan en de fles van 300ml daar zit nu nog zo'n 200ml in.
Doordat je leer in een auto hebt en daardoor ook regelmatig buiten in de brandende zon staat moet je regelmatig het leer voeden zodat het soepel blijft.
Mocht je op je lederen interieur kale plekken hebben of wil je het lekker opfrissen. Dan is het verstandig om er een lederverf op te doen. Je kunt het opbrengen met een schuimkwast. met 500ml verf kun je alle lederen interieurs bij de club doen. Maar je kunt ook kiezen voor de kleinste verpakking zo'n 250ml. Wij hebben daar de 340 en de 480 meegedaan en nog over. (480 is 2 kleurig zwart met grijs. Als afwerkende laag hebben we de blanke zijde verf genomen. voor een hoeveelheid verf betaal je zo'n 20,- excl. de verzendkosten.
Voordat je gaat verven moet het leer natuurlijk wel heel erg goed gereinigt worden!!!!!!
(Bericht gewijzigd door volvo girl op 29 juni 2005)
Mijn vriend heeft in zijn ocean blue metalic 340 sedan met leer. Sure Coat lederverf gebruikt. En het leer ziet er nu uit om door een ringetje te halen.
Zelf gebruik ik het ook voor het leer van mijn zwart metalic 480 turbo automaat. Wij hebben het bestelt bij leather care wasproducten in Bedum (groningen) Deze man staat denk ik ook weer op de VKB!!!
Regelmatig behandelde ik de lederen interieurs van Volvo en de skay DAF interieurs met een Leather Cleaner uit de auto shop. Dar beviel goed.
Sinds kort hebben wij Leather protect van Motip. En dat stinkt!! Maar heb er wel onze chesterfield bank weer mooi meegemaakt. En die is nog steeds heel erg mooi! De bank was helemaal uitgedroogt.
Ik denk dat ik dit product ook maar in de grijze 360 redline en de rode 360 sedan ga gebruiken. De kosten van Leather Protect van Motip is: 6.95. Ik heb er de 2 zits bank meegedaan en de fles van 300ml daar zit nu nog zo'n 200ml in.
Doordat je leer in een auto hebt en daardoor ook regelmatig buiten in de brandende zon staat moet je regelmatig het leer voeden zodat het soepel blijft.
Mocht je op je lederen interieur kale plekken hebben of wil je het lekker opfrissen. Dan is het verstandig om er een lederverf op te doen. Je kunt het opbrengen met een schuimkwast. met 500ml verf kun je alle lederen interieurs bij de club doen. Maar je kunt ook kiezen voor de kleinste verpakking zo'n 250ml. Wij hebben daar de 340 en de 480 meegedaan en nog over. (480 is 2 kleurig zwart met grijs. Als afwerkende laag hebben we de blanke zijde verf genomen. voor een hoeveelheid verf betaal je zo'n 20,- excl. de verzendkosten.
Voordat je gaat verven moet het leer natuurlijk wel heel erg goed gereinigt worden!!!!!!
(Bericht gewijzigd door volvo girl op 29 juni 2005)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-06-2005 12:18 #636926
door Jeroen van Bodegom
Welk type leer?
Zwart leer uit een 360 Sedan, verder weet ik er niks van af.
Dat verven lijkt me een goed plan voor het oude interieur, blijft het dan ook redelijke tijd mooi of moet je dat elk jaar opnieuw doen?
Het invetten van het leer doe ik elke maand.
Zwart leer uit een 360 Sedan, verder weet ik er niks van af.
Dat verven lijkt me een goed plan voor het oude interieur, blijft het dan ook redelijke tijd mooi of moet je dat elk jaar opnieuw doen?
Het invetten van het leer doe ik elke maand.
Moderators: Mark Smeets