(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
Volvo 343 1977 Bruin - 700 euro!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-10-2016 19:48 #965354
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 343 1977 Bruin - 700 euro!
Wordt door de redders in nood aan gewerkt! :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2016 11:56 #965355
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Volvo 343 1977 Bruin - 700 euro!
Als het goed is hij inderdaad verkocht, kreeg net bericht van de verkoper.
Goed werk, heren redders!
Goed werk, heren redders!

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2016 13:55 #965356
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 343 1977 Bruin - 700 euro!
Ik heb hem gisteren mogen bewonderen onder het genot van een kop koffie. Hij was ook bijna in Hengelo achter gebleven maar gelukkig wou hij in de "D".
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2016 17:46 #965358
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 343 1977 Bruin - 700 euro!
Jaja mensen dat was wel weer een heel avontuur opzich.
's ochtends lekker uitslapen met het idee om rond half 11 weg te gaan, anderhalf uur rijden, auto kopen, auto overschrijven en mee naar huis nemen.
Dit bleek achteraf toch wat meer tijd in beslag te nemen.
Bij de auto aangekomen, inderdaad alle roest gezien ook onder de bagage mat. Hier helaas even geen foto's van gemaakt.
Motor liep echt prachtig, kleppen hoorde je wat tikken maar het was starten en direct lopen.
Toen we een proefrit wilde maken kwam de auto wat moeizaam van z'n plek. De trommelremmen bleken nogal zwaar aan te lopen, na even een stukje gas geven kwamen ze wel los.
En de remmen werkte daarom ook bijna niet. Eigenlijk was dat nog best gevaarlijk, de hoofdrem cilinder was helemaal kapoet.
Zo op het eerste gezicht reed de auto eigenlijk verder wel prima.
Deal gesloten en nu nog ergens de auto overschrijven, zat en Jumbo een eind verderop, maar daarvan was het post kantoor gesloten.
Tja dat krijg je dan op zondag.
Dus helemaal naar een andere plaats moeten rijden zo ongeveer een half uurtje verder naar een ander filiaal die dat wel kon regelen op zondag.
Dat was gelukt.
Dus terug gereden en de auto opgehaald. Na flink ruzie maken met de pook kreeg ik hem in z'n "D" de schakelstang zat zulke grote speling in echt nog nooit zo erg meegemaakt dat het schakelen tussen neutraal en de D zo goed als onmogelijk was. Dat was later ook wel gebleken.
Dus ja, geen APK, geen verzekering, nauwlijks werkende remmen.... etc...
Ach houdt het spannend
Verderop even gestopt om te tanken.
En ja, toen wegrijden..... da ging dus nie....
Wat we ook probeerde, auto stukje achteruit rollend en duwend, de auto wilde niet in z'n drive. Dit leverde ook heel wat tandengeknars op.
Dus maar besloten om de ANWB te bellen.
Duurde gelukkig niet al te lang, en de man van de wegenwacht vond de auto al helemaal geweldig, ondanks dat het zo'n "wrak" was :no_comment:
Want ja, waar zie je nou nog zo'n poepbruine 343 van het eerste type?
Afijn, probleem opgelost met een veer en wat ijzerdraad. Dit werkte voor de eerste keer, maar merkte al bij het wegrijden bij Laurens dat het probleem zicht weer opnieuw voordeed.
Laten we zeggen dat ik toen vreselijke mazzal had, daarna ook niet meer de motor afgezet.
Op de terugweg gemiddeld zo'n 110km/h gereden aan een stuk door zo'n anderhalf uur gereden, en was echt geen probleem voor de 343.
Blijkt maar weer dat die goeie oude B14.0 niet eens zo heel versleten is.
Vario deed het perfect, ik merkte inderdaad verschil tussen eentje met een microswitch en een met een tachorelais. Bij gas los gaat het toerental dan ook meteen omhoog i.p.v. dat hij blijft "hangen". Het rijdt iets minder rustig maar zeker niet minder leuk. Was dan ook voor het eerst om in een echt "oudje" te rijden, dat heb ik in m'n gele nog niet kunnen ervaren
De auto staat nu bij Erik, en hebben er grote plannen mee.
Dit wordt een body off restauratie.
Dit wordt nog heel wat, zeker om onderdelen te zoeken voor een '77er.
En dan heb ik het over o.a. een compleet dashboard, let wel: Zonder gat voor een klok!!! of deuren bijvoorbeeld.
Want hij moet uiteindelijk tot in alle details weer helemaal origineel zijn.
En een L had dus ook geen klok.
Maar voorlopig beginnen we er nog niet aan, eerst moet m'n gele 343 klaar, daarnaast wat kleine andere projecten bij Erik, hier help ik hem dan ook bij.
En voor de kerst willen we de auto binnen kunnen stallen.
Dus eerst maar een project afmaken die binnen ruimte inneemt.
Deze reddingsactie werd u mede mogelijkgemaakt door: Erik van Oostveen, Leon Steyns en mij
Samen gaan we dan uiteindelijk ook de uitdaging aan.
's ochtends lekker uitslapen met het idee om rond half 11 weg te gaan, anderhalf uur rijden, auto kopen, auto overschrijven en mee naar huis nemen.
Dit bleek achteraf toch wat meer tijd in beslag te nemen.
Bij de auto aangekomen, inderdaad alle roest gezien ook onder de bagage mat. Hier helaas even geen foto's van gemaakt.
Motor liep echt prachtig, kleppen hoorde je wat tikken maar het was starten en direct lopen.
Toen we een proefrit wilde maken kwam de auto wat moeizaam van z'n plek. De trommelremmen bleken nogal zwaar aan te lopen, na even een stukje gas geven kwamen ze wel los.
En de remmen werkte daarom ook bijna niet. Eigenlijk was dat nog best gevaarlijk, de hoofdrem cilinder was helemaal kapoet.
Zo op het eerste gezicht reed de auto eigenlijk verder wel prima.
Deal gesloten en nu nog ergens de auto overschrijven, zat en Jumbo een eind verderop, maar daarvan was het post kantoor gesloten.
Tja dat krijg je dan op zondag.
Dus helemaal naar een andere plaats moeten rijden zo ongeveer een half uurtje verder naar een ander filiaal die dat wel kon regelen op zondag.
Dat was gelukt.
Dus terug gereden en de auto opgehaald. Na flink ruzie maken met de pook kreeg ik hem in z'n "D" de schakelstang zat zulke grote speling in echt nog nooit zo erg meegemaakt dat het schakelen tussen neutraal en de D zo goed als onmogelijk was. Dat was later ook wel gebleken.
Dus ja, geen APK, geen verzekering, nauwlijks werkende remmen.... etc...
Ach houdt het spannend

Verderop even gestopt om te tanken.
En ja, toen wegrijden..... da ging dus nie....
Wat we ook probeerde, auto stukje achteruit rollend en duwend, de auto wilde niet in z'n drive. Dit leverde ook heel wat tandengeknars op.
Dus maar besloten om de ANWB te bellen.
Duurde gelukkig niet al te lang, en de man van de wegenwacht vond de auto al helemaal geweldig, ondanks dat het zo'n "wrak" was :no_comment:
Want ja, waar zie je nou nog zo'n poepbruine 343 van het eerste type?
Afijn, probleem opgelost met een veer en wat ijzerdraad. Dit werkte voor de eerste keer, maar merkte al bij het wegrijden bij Laurens dat het probleem zicht weer opnieuw voordeed.
Laten we zeggen dat ik toen vreselijke mazzal had, daarna ook niet meer de motor afgezet.
Op de terugweg gemiddeld zo'n 110km/h gereden aan een stuk door zo'n anderhalf uur gereden, en was echt geen probleem voor de 343.
Blijkt maar weer dat die goeie oude B14.0 niet eens zo heel versleten is.
Vario deed het perfect, ik merkte inderdaad verschil tussen eentje met een microswitch en een met een tachorelais. Bij gas los gaat het toerental dan ook meteen omhoog i.p.v. dat hij blijft "hangen". Het rijdt iets minder rustig maar zeker niet minder leuk. Was dan ook voor het eerst om in een echt "oudje" te rijden, dat heb ik in m'n gele nog niet kunnen ervaren

De auto staat nu bij Erik, en hebben er grote plannen mee.
Dit wordt een body off restauratie.
Dit wordt nog heel wat, zeker om onderdelen te zoeken voor een '77er.
En dan heb ik het over o.a. een compleet dashboard, let wel: Zonder gat voor een klok!!! of deuren bijvoorbeeld.
Want hij moet uiteindelijk tot in alle details weer helemaal origineel zijn.
En een L had dus ook geen klok.
Maar voorlopig beginnen we er nog niet aan, eerst moet m'n gele 343 klaar, daarnaast wat kleine andere projecten bij Erik, hier help ik hem dan ook bij.
En voor de kerst willen we de auto binnen kunnen stallen.
Dus eerst maar een project afmaken die binnen ruimte inneemt.
Deze reddingsactie werd u mede mogelijkgemaakt door: Erik van Oostveen, Leon Steyns en mij

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2016 17:57 #965359
door V300 register
Heren jullie zijn helden! Wat mij betreft krijgen jullie gedrieen de Nobelprijs voor de autorestauratie!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-10-2016 20:38 #965360
door V300 register
Respect dat jullie daaraan beginnen, dat wordt een flinke restauratie maar wel een erg mooi project. Alvast heel veel succes toegewenst!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2016 14:21 #965364
door V300 register
Haha, jullie zijn gek! 
Maar wat een gave actie. Komt Erik ook nog eens van z'n onderdelen af zo

Maar wat een gave actie. Komt Erik ook nog eens van z'n onderdelen af zo

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2016 22:47 #965369
door V300 register
Gaaf dat hij gered is! Het zijn zeldzame wagens aan het worden, en gelukkig zijn er mensen die dat zien

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-11-2016 23:20 #965370
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 343 1977 Bruin - 700 euro!
Uch, ik had nette kleding aan, dus de anwb was wel handig. Anders had ik nog wel een trekstang bij me gehad
.

- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2016 15:47 #965482
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Volvo 343 1977 Bruin - 700 euro!
Ah, jammer dat jullie niet ff gebeld hadden, ik had hem dan samen met m'n vader op de aanhagwagen veilig kunnen brengen bij jullie!
Wel een beetje onverantwoordelijk om met zo'n auto zo hard en onverzekerd over de snelweg te gaan, laat staan de boete die nog kan binnenkomen voor onverzekerd rondrijden.
Hopen dat het dan maar goed is gegaan!
Succes met de restauratie!
Betreft het gat: gromsound heeft een oplossing om dit gat te dichten, zonde om zo'n dashboard weg te gooien om alleen een klokgat.
Wel een beetje onverantwoordelijk om met zo'n auto zo hard en onverzekerd over de snelweg te gaan, laat staan de boete die nog kan binnenkomen voor onverzekerd rondrijden.
Hopen dat het dan maar goed is gegaan!
Succes met de restauratie!
Betreft het gat: gromsound heeft een oplossing om dit gat te dichten, zonde om zo'n dashboard weg te gooien om alleen een klokgat.
Moderators: Mark Smeets