(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
Volvo 340 GLE Diesel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2016 23:49 #964376
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GLE Diesel
Op een 340 benzine wordt montage van mistlampen moeilijk.
Koplampwissers, daar liggen niet altijd de stekkers voor opgebonden in de motorruimte.
360GLT veerpoten hebben een uniek codenummer, met verbinding voor de stabilisator.
Bladveren van de GLT zijn uniek. Trimming is altijd zwart, ook op de deuren ter plaatse
van de B-stijl. Dit had in de fabriek een unieke code: black greenhouse, 933 dacht ik.
Zwarte hemel is uniek voor de GLT evenals de bekleding. Ja, dat kun je overzetten, maar
vind het maar eens, zeker voor een 3 deurs met schuifdak. En een 340 Diesel heeft al
de body van een 360, dan gaat ombouwen iets makkelijker.
Koplampwissers, daar liggen niet altijd de stekkers voor opgebonden in de motorruimte.
360GLT veerpoten hebben een uniek codenummer, met verbinding voor de stabilisator.
Bladveren van de GLT zijn uniek. Trimming is altijd zwart, ook op de deuren ter plaatse
van de B-stijl. Dit had in de fabriek een unieke code: black greenhouse, 933 dacht ik.
Zwarte hemel is uniek voor de GLT evenals de bekleding. Ja, dat kun je overzetten, maar
vind het maar eens, zeker voor een 3 deurs met schuifdak. En een 340 Diesel heeft al
de body van een 360, dan gaat ombouwen iets makkelijker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-07-2016 09:01 #964377
door V300 register
Wat je zegt, overzetten is wel te doen, maar dat spul wordt steeds zeldzamer. Je kunt je wel afvragen of het allemaal echt origineel moet zijn natuurlijk. Stel je kunt kiezen tussen een slechte zwarte dakhemel of een witte verven met lederverf o.i.d. Als die laatste een netter resultaat geeft, waarom niet...
Zelf zou ik overigens ook eerder kiezen voor moderne alternatieven voor het onderstel dan te zoeken naar origineel GLT-spul. Zo heb ik goede verhalen gehoord over bijvoorbeeld Monroe schokbrekers en nieuwe rubbers en dergelijken, daar win je vandaag de dag meer mee dan met originele oude GLT-spullen. (echter geen ervaring mee omdat ik meer waarde hecht aan zichtbare luxe-accessoires dan aan stugge vering)
Ik twijfel bovendien of de 340's GLT uit andere landen ook beschikken over de GLT-ophanging. Zou dat niet veel te stug zijn met dat lichte motortje?
Zelf zou ik overigens ook eerder kiezen voor moderne alternatieven voor het onderstel dan te zoeken naar origineel GLT-spul. Zo heb ik goede verhalen gehoord over bijvoorbeeld Monroe schokbrekers en nieuwe rubbers en dergelijken, daar win je vandaag de dag meer mee dan met originele oude GLT-spullen. (echter geen ervaring mee omdat ik meer waarde hecht aan zichtbare luxe-accessoires dan aan stugge vering)
Ik twijfel bovendien of de 340's GLT uit andere landen ook beschikken over de GLT-ophanging. Zou dat niet veel te stug zijn met dat lichte motortje?
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-07-2016 09:04 #964378
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 340 GLE Diesel
Mijn '87 360 GLT had een witte hemel en groen-achtig interieur..
Het ombouwen van een 340 diesel naar 360 GLT is inderdaad op sommige punten niet logisch.
Vooral het feit dat er een 2.0 benzine in ligt met een volvo 5-bak en 'lang' differentieel. :+
De uiterlijke kenmerken zullen geen probleem zijn.
Meegespoten bumpers zijn al een wereld van verschil in uitstraling met een 'gewone'.
Maar zeg, gaat er iemand deze nog ophalen?
Het ombouwen van een 340 diesel naar 360 GLT is inderdaad op sommige punten niet logisch.
Vooral het feit dat er een 2.0 benzine in ligt met een volvo 5-bak en 'lang' differentieel. :+
De uiterlijke kenmerken zullen geen probleem zijn.
Meegespoten bumpers zijn al een wereld van verschil in uitstraling met een 'gewone'.
Maar zeg, gaat er iemand deze nog ophalen?

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-07-2016 16:18 #964379
door V300 register
Alleen een GLT hatch heeft een zwarte hemel.
powerflux;242062 schreef : Mijn '87 360 GLT had een witte hemel en groen-achtig interieur..
Alleen een GLT hatch heeft een zwarte hemel.
Moderators: Mark Smeets