Kattenrug aangereden door deelnemer slechtste chauffeur van NL

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-04-2012 18:49 #906151 door Mark Smeets
Maar er wordt steeds gesproken over een schade van 10.000 euro! Dat wil nog niet zeggen dat de volledige schade ook vergoed wordt! De schade aan mijn auto bedraagt verzekeringstechnisch gezien 5700 euro bijvoorbeeld. Dat is dus meer dan het bedrag dat ik gekregen heb, vanwege het ontbreken van taxatie..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2012 21:14 #906157 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Kattenrug aangereden door deelnemer slechtste chauffeur van NL
Bij geen taxatie moet er meer naar de marktwaarde van dergelijke auto's gekeken worden. Afschrijvingswaardetabellen zijn in deze zinloos. Het zouden eigenlijk opschrijvingstabellen moeten worden: Per jaar ouderdom waardervermeerdering.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2012 21:41 #906160 door Laurens Post
Vandaag stond in Twentsche Courant Tubantia, dat het BNN het laatste stuk van het bedrag erbij legt. Zodat de Volvo opgeknapt kan worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2012 22:54 #906168 door V300 register

v0lv0freak;198283 schreef : Maar er wordt steeds gesproken over een schade van 10.000 euro! Dat wil nog niet zeggen dat de volledige schade ook vergoed wordt! De schade aan mijn auto bedraagt verzekeringstechnisch gezien 5700 euro bijvoorbeeld. Dat is dus meer dan het bedrag dat ik gekregen heb, vanwege het ontbreken van taxatie..

Dat is precies wat ik zeg toch? :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-04-2012 22:56 #906170 door Mark Smeets

punkazz;198300 schreef : Dat is precies wat ik zeg toch? :D

Nein :D

Jij gaat uit van 10.000 - 4.500 restwaarde = 5.500 uitkering.
Het kan ook zo zijn dat hij maar 6.000 van de verzekering krijgt en dat daar die 4.500 restwaarde vanaf gaat. Dan krijgt hij maar 1.500 van de verzekering ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2012 23:04 #906173 door V300 register
Ja dat kan, maar ik ging er even vanuit dat dat schadebedrag door de verzekering is vastgesteld. Niet iets wat een onafhankelijke schade-expert heeft geraamd, waar de verzekering (altijd?) nog wat vanaf probeert te snoepen.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2012 23:07 #906175 door Chris Kobes
Wacht ff moet die man nou ?4500,- gaan betalen voor z'n eigen auto? Ik heb het ook al gepost op het V7V forum, maar waarom moet ik voor mijn eigen auto geld gaan betalen aan een verzekering?
Zie ik nu iets over het hoofd waarom ik het niet snap of wat is dit voor kromme regel?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2012 23:14 #906176 door V300 register
Hoeft niet, maar dan krijgt hij ook niets uitgekeerd. Het is zo krom als een hoepel dat bij een schade-uitkering de verzekeraar (blijkbaar) eventjes eigenaar wordt van de bolide, dat is een vrijbrief voor: ik kan met de terugkoopprijs doen wat ik wil. Enige remedie is denk ik toch taxeren. Of naar Kassa of Radar stappen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2012 23:26 #906182 door V300 register
sterker nog, de enige echte remedie is taxeren en casco+ verzekeren

in dit geval had beste man waarschijnlijk geen van beide, en dan word je gewoon een oor aangenaaid hoe mooi je oldtimer ook was.
wat dat betreft een geluk bij een ongeluk dat die omroep er mee te maken heeft. ze betalen een deel van de kosten en ze redeneren vervolgens zo 'hee dat was goedkope reclamezendtijd voor ons programma'

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2012 23:28 #906185 door Chris Kobes
Oh..ok?, ik zal het prijskaartje aan m'n televisie laten hangen, want dan weten de dieven welk bedrag ze moeten rekenen als ze de volgende dag aankomen bellen om te vragen of ik m'n TV terug wil kopen....

Blows my freakin mind

Heeft in dit geval taxeren dan wel zin, kan me de discussie tijdens de ALV nog wel herinneren.
Het is en blijft iig harstikke sneu voor die man, maar hopelijk zal BNN zich aan hun woord houden en alles netjes vergoeden.
Niet dat dat de ongelukkige zielen zal helpen die ook zoiets vergelijkbaars kan overkomen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC